کد خبر: ۴۰۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان خبرداد:
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: محموله جدید واکسن کرونا که بیش از 11 هزار و 200 واکسن است، فردا به کرمان می رسد که با واکسن های جدید مابقی کادر بهداشت و درمان و تعدادی از جانبازان واکسینه خواهند شد و در مجموع فاز یک واکسیناسیون تا هفته آینده در کرمان به اتمام می رسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: محموله جدید واکسن کرونا که بیش از 11 هزار و 200 واکسن است، فردا به کرمان می رسد که با واکسن های جدید مابقی کادر بهداشت و درمان و تعدادی از جانبازان واکسینه خواهند شد و در مجموع فاز یک واکسیناسیون تا هفته آینده در کرمان به اتمام می رسد.

به گزارش ایسنا حمیدرضا رشیدی نژاد درباره تعداد افرادی که واکسن کرنا دریافت کرده اند اظهار کرد: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان تاکنون حدود 7000 نفر واکسینه شده و هر دو دوز واکسن را دریافت کرده اند.

وی افزود: محموله جدید واکسن کرونا که بیش از 11 هزار و 200 واکسن است، فردا به کرمان می رسد که با واکسن های جدید مابقی کادر بهداشت و درمان و تعدادی از جانبازان واکسینه خواهند شد و در مجموع فاز یک واکسیناسیون تا هفته آینده در کرمان به اتمام می رسد.

رشیدی نژاد با بیان اینکه تاکنون هیچ مشکلی برای دریافت کنندگان واکسن کرونا در کرمان پیش نیامده، تصریح کرد: از همه ارقام واکسن هایی که وارد کشور شده، در کرمان استفاده کردیم که شامل واکسن روسی، هندی و ... است و مجموله جدید واکسن آسترانزکا است که از سوئد وارد می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پایان گفت: توصیه ما این است مردم و گروه هایی که واکسن برای آنها اختصاص یافته، در رابطه با واکسن تردید نداشته باشند چراکه بهترین واکسن، واکسن هایی است که در دسترس است.

واکسیناسیون حدود 19 هزار نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان
 رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تاکنون حدود 7000 نفر واکسن کرونا تزریق کرده اند و فردا 11 هزار و 400 واکسن وارد استان می شود و تا 10 تا 15 روز آینده حدود 19 هزار نفر در کرمان واکسیناسیون می شوند.

حمیدرضا رشیدی نژاد پیش از ظهر امروز 28 فروردین ماه در هفتاد و یکمین جلسه ستاد مقابله با کرونای استان کرمان اظهار کرد: در بحث توزیع واکسن در استان شفاف عمل می کنیم و باید مدنظر داشت که دو سازمان غیردانشگاهی و کمیته دانشگاهی بر توزیع واکسن نظارت دارند و همواره در کمیته استانی گزارش نحوه توزیع را ارائه می دهیم.

وی با بیان اینکه نحوه توزیع و افراد مشمول دریافت واکسن در استان را وزارتخانه تعیین می کند، اظهار کرد: وزارت بهداشت و درمان روی واکسن های کرونا نام گروه هایی که باید دریافت کنند را نوشته و تاکنون سه مرحله واکسن وارد استان شده و یک محموله نیز فردا وارد می شود و از عصر فردا یا از صبح دوشنبه به افراد مشمول واکسن ها تزریق می شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: تاکنون در استان کرمان واکسن کرونا به کادر بهداشت و درمان، تعدادی از جانبازان، تعدادی از بیماران سرطانی، تعدادی از بیماران خاص و بخشی نیز به خانه سالمندان و پاکبانان اختصاص داده شده و همه واکسن ها عینا همانگونه که وزارتخانه اعلام کرده به افراد مشمول تزریق شده است.

وی با تاکید برآنکه تزریق واکسن بدون ضابطه در استان نداشته ایم و بازرسی استانداری و بازرسی کل کشور در جلسات توزیع واکسن ما حضور دارند، عنوان کرد: امیدواریم که در محموله جدید بتوانیم مابقی جمعیت کادر بهداشت و درمان و کسانی که در فاز اول در اولویت دریافت واکسن بودند، تا 15 روز آینده تکمیل شود.

رشیدی نژاد به تعداد واکسن های تزریق شده در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان اشاره کرد و افزود: تاکنون حدود 7000 نفر واکسن کرونا تزریق کرده اند و فردا 11 هزار و 400 واکسن وارد استان می شود و تا 10 تا 15 روز آینده حدود 19 هزار نفر در کرمان واکسیناسیون می شوند. گفتنی است که سایر دانشگاه های علوم پزشکی به تناسب جمعیت تحت پوشش واکسن دریافت کرده اند.

وی در ادامه درباره تخت های بیمارستانی و تعداد بیماران کرونایی بستری در استان گفت: طی یک شبانه روز در کل استان 96 بیمار کرونایی در بیمارستان ها بستری شده اند و به طور متوسط در شبانه روز حدود 60 تا 70 تخت بیمارستانی توسط بیماران قطعی و محتمل کرونایی اشغال می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اعلام این هشدار که اگر موضوع را جدی نگیریم و شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نکنیم، ممکن است با کمبود تخت روبه رو شویم، تصریح کرد: این مهم در برخی از نقاط کشور رخ داده است و امیدواریم که در کرمان رخ ندهد.

وی از بستری بودن 850 بیمار مشکوک و قطعی کرونا در بیمارستان های استان کرمان خبر داد و عنوان کرد: از این تعداد 457 نفر تست تشخیصی کرونای آنها تاکنون مثبت شده لذا 60 درصد بیماران بستری تست تشخیصی کرونای آنها مثبت است و متاسفانه درصد مرگ و میر نسبت به قبل در استان بیشتر است.

رشیدی نژاد وضعیت کرونایی امسال نسبت به سال گذشته را بدتر دانست و افزود: حدود 100 نفر در بخش آی سی یو بستری هستند و متاسفانه در هفته قبل مرگ و میر نسبتا بالا بود و این هشداری بر رعایت پروتکل هاست.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه تعطیل شد / نیروهای شهرداری در آماده‌باش

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)