کد خبر: ۴۰۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
ارسال به دوستان
ذخیره
دادستان کرمان با تاکید بر اینکه قوه قضاییه باید منشاء انتشار اخبار مبارزه با فساد باشد، گفت: اینکه خبر را در اثر فشار افکار عمومی و منفعلانه انتشار دهیم بسیار بد است زیرا در قوه قضاییه باید از موضع اقتدار و به موقع اطلاع رسانی کنیم و نباید به نحوی اقدام شودکه در موضع ضعف، انفعال و هجوم افکار عمومی ناچار به انتشار خبر شویم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: قوه قضاییه همانگونه که در صدر رسیدگی قرار دارد باید مرجع اطلاع رسانی ، تولید ، انتشار و خوراک خبری باشد.

 

به گزارش ایرنا، دادخدا سالاری شامگاه سه شنبه در نشست با اعضای خبرگزاری میزان دفتر کرمان در سالروز تاسیس این دفتر افزود: حرکت هدفمند و تسریع فرایند اطلاع رسانی در دفتر استانی خبرگزاری میزان در کرمان ضروری است.

وی ضمن قدردانی از تلاش ها و مجاهدت های مجموعه خبرگزاری میزان در استان کرمان و در سطح کشوری، ادامه داد: به مطبوعات به عنوان یک فرصت در قوه قضاییه نگاه می کنم و معتقدم باید از این فرصت ها استفاده کنیم زیرا بنا به فرمایش امام علی (ع) فرصت ها به مانند ابر بهار می گذرند.

دادستان کرمان با بیان این مطلب که جامعه جهت پیشرفت خویش به دو مقوله امید و اعتماد نیاز اساسی دارد، عنوان کرد: اعتماد به حاکمان و امید به آینده، پیشران موفقیت هر جامعه ای است و تحقق هر دو این موضوع بخشی از آن در دستان قوه قضاییه است زیرا بازگشت اعتماد به مردم در این است که قوه قضاییه به خوبی و به موقع به وظیفه خود عمل کرده و با هرگونه فساد و تخلف به موقع برخورد و در موقع مناسب اطلاع رسانی کند.

وی تصریح کرد: دادن امید به جامعه در این است که ضمن برخورد با متخلفان و رانت خواران، زمینه توسعه متوازن و امید آفرین جامعه را فراهم سازیم.

سالاری اظهارداشت: قوه قضاییه از مسیر مبارزه با فساد از جمله رانت، دزدی و اختلاس و اطلاع رسانی به موقع اقدامات انجام شده، می تواند اعتماد عمومی به مسوولان و عملکرد آنها را ایجاد نماید زیرا اعتماد عمومی به حاکمیت زمانی ایجاد می شود که به مردم بگوییم و عمل نماییم که با مدیران متخلف برخورد شده و دستگاه قضایی در برخورد با پدیده فساد با هیچ فردی در هیچ جایگاهی شوخی ندارد و بدون اغماض برخورد می کند.

وی خاطرنشان کرد: باید این نگاه و اعتماد را به جامعه برگرداند که هیات حاکمه نظام جمهوری اسلامی هیچ زد و بندی با مدیران متخلف ندارد و قوه قضاییه در برابر فساد مدیران چشم پوشی نمی کند و انعکاس اخبار برخوردهای انجام شده از سوی نیروهای نظام، قوه قضاییه و ناظران با هرگونه فساد، این مهم را محقق می سازد.

این مقام قضایی با بیان این مطلب که توسعه امید و القای این موضوع که نظام در برخورد با فساد ، رانت و انحصار مصمم و جدی است برای مردم و سرمایه گذاران امید ایجاد می کند و از دیگر دستاوردهای اطلاع رسانی مناسب از خدمات قوه قضاییه به شمار می رود، تاکید کرد: توسعه امید زیربنای بسیاری از اقدامات از جمله جلب و توسعه سرمایه گذاری است و موجب رضایت مندی عمومی و توسعه امیدو اعتماد در جامعه می شود.

سالاری با اشاره به اینکه اطلاع رسانی برخوردهای انجام شده با هرگونه فساد به موقع انجام شود تا تاثیرگذار باشد، گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که اطلاع رسانی اقدامات انجام شده برای مردم و مطبوعات جذابیت داشته باشند و در زمان مطالبه گری مردم، اطلاعات مورد نیاز به آنها داده شود.

وی تصریح کرد: قوه قضاییه باید در زمانی نسبت به اطلاع رسانی اقدامات انجام شده اقدام کند که جامعه تشنه اطلاع از این موضوع باشد زیرا در مواردی مشاهده شده که اقدمات قانونی لازم از سوی قوه قضاییه انجام شده اما خبر و اطلاع رسانی درباره یک موضوع از سوی ضابطان مربوطه انجام شده است و در اینجا هیچکس از ضابط بابت انتشار این مطلب انتقاد نمی کند اما اگر در درون تشکیلات قضایی از باب اطلاع رسانی به مردم از اقدامات قوه قضاییه چنین اقدامی را انجام می داد مورد سئوال قرار می گرفت.

دادستان کرمان با تاکید بر اینکه قوه قضاییه باید منشاء انتشار اخبار مبارزه با فساد باشد، گفت: اینکه خبر را در اثر فشار افکار عمومی و منفعلانه انتشار دهیم بسیار بد است زیرا در قوه قضاییه باید از موضع اقتدار و به موقع اطلاع رسانی کنیم و نباید به نحوی اقدام شودکه در موضع ضعف، انفعال و هجوم افکار عمومی ناچار به انتشار خبر شویم.

سالاری بر حرکت هدفمند و تسریع فرایند اطلاع رسانی در دفتر استانی خبرگزاری میزان در کرمان تاکید کرد و ادامه داد: انتظار می رود که دفتر استانی خبرگزاری میزان در استان کرمان به صورت وسیع بتواند خبر را بارگزاری کند و در صفحه استانی این خبرگزاری قابل دسترسی باشد.

دادستان کرمان تاکید کرد: خودسانسوری بد است و قوه قضاییه به عنوان قوه ای بازخواست کننده، مطالبه گر و قلم به دست باید به اقتضای وضعیت خود بتواند در حوزه اطلاع رسانی ورود به موقع و گسترده ای داشته باشد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

توقیف اتوبوس حامل 11 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ریگان

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت

اعمال قانون و اعزام به پارکینگ در انتظار خودروهای تک پلاک

سیل و طوفان بیش از هزار میلیارد به کشاورزی جنوب کرمان خسارت وارد کرد

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز

تشکیل کمیته امنیت روانی جهت برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی

استاندار کرمان: بازگشت حقوق معادن به قانون نیاز دارد / بانک‌های خصوصی هیچ کمکی به استان نمی‌کنند

زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب کرمان را لرزاند

آبگیری بخشی از تالاب جازموریان در پی بارندگی‌های اخیر

پربازدید ها

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز

رگبار باران، رعد و برق و تندبادهای لحظه‌ای استان کرمان را فرا می گیرد

تمام مناطق استان کرمان تحت تاثیر سامانه بارشی؛ هواشناسی نسبت به وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها هشدار داد

7500 دانش‌آموز ترک تحصیل کرده کرمان را مرکز آمار اعلام کرده / این آمار را قبول نداریم

خدمات به اتباع خارجی صرفا با کارت شناسایی جدید و مدارک معتبر انجام می‌شود

جلوگیری از بروز بسیاری از آسیب‌ها با حضور به موقع اورژانس اجتماعی

یک خانم بعد از ۴ روز گرفتاری بین دو دیوار، نجات یافت

26 میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در استان کرمان جمع آوری شد

کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟

چاه‌های آب غیر مجاز و فاقد پروانه پلمب می‌شوند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)