کد خبر: ۴۰۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس کل دادگستری استان کرمان:
رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه مسائل حوزه محیط زیست مربوط به حقوق عامه و صیانت از حقوق عامه و حمایت از آن وظیفه دستگاه قضایی است، گفت: اجرای طرح های مختلف از جمله در حوزه رونق تولید باید با رعایت پیوست های زیست محیطی همراه باشد.
دستگاه‌های اجرایی از حرکت‌های جزیره‌ای بپرهیزند/ دستگاه قضایی به مسائل زیست محیطی توجه کند/ رونق تولید براساس پیوست های زیست محیطی محقق شود
رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه مسائل حوزه محیط زیست مربوط به حقوق عامه و صیانت از حقوق عامه و حمایت از آن وظیفه دستگاه قضایی است، گفت: اجرای طرح‌های مختلف از جمله در حوزه رونق تولید باید با رعایت پیوست‌های زیست محیطی همراه باشد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان کرمان، یدالله موحد در دیدار با مدیرکل و جمعی از کارکنان اداره کل محیط زیست استان کرمان با اشاره به کمبود امکانات در دستگاه‌های مرتبط با صیانت از اموال عمومی و حقوق عامه از جمله منابع طبیعی، محیط زیست و ... با توجه به جغرافیای گسترده استان کرمان، اظهار کرد: با توسعه فرهنگ قانون مداری و پایبندی به قانون در کنار افزایش تعامل و همکاری مشترک دستگاه‌های اجرایی می‌توان کار‌های اثرگذاری را به انجام رساند.

وی بر پرهیز از حرکت‌های جزیره‌ای از سوی دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و ادامه داد: عدم تعامل و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و عدم توجه لازم به قانون، مردم و نهاد‌های مختلف را با مشکلات متعددی روبه رو می‌کند. موحد با اشاره به این مطلب که دولت به عنوان مرجع تامین زیرساخت‌های بخش تولید و صنعت باید زمینه لازم برای اجرای پیوست‌های زیست محیطی را فراهم کند، گفت: هنر این است که پروژه‌های حوزه تولید و صنعت براساس پیوست‌های زیست محیطی اجرایی شوند و در زمان افتتاح و فعالیت خود آلودگی برای محیط زیست به دنیال نداشته باشند.

رییس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر این مطلب که دستگاه قضایی نهادی پشتیبان و دارای اختیارات برخورد قانونی و کیفری است، گفت: در حوزه رعایت مسائل زیست محیطی در ابتدا باید از تدابیر اجرایی و نظارتی استفاده شود و در صورت عدم پاسخگویی مناسب این ابزارها، دستورات قضایی صادر و اجرا شود.

وی بیان کرد: دستگاه قضایی وظیفه دارد تحت عنوان صیانت از حقوق عامه به مسائل زیست محیطی توجه کرده و در این حوزه مطالبه گر باشد.

موحد با اشاره به اینکه امکان لازم برای تعیین شعبه و قاضی ویژه رسیدگی به پرونده‌های محیط زیست در استان کرمان وجود دارد، ادامه داد: توسعه همکاری دادستان‌های استان و ضابطان قضایی از جمله نیروی انتظامی با اداره کل محیط زیست نتایج مثبت بسیاری را به دنبال دارد که در این راستا یک نشست مشترک چندجانبه به منظور ایجاد هماهنگی‌های بیشتر در حوزه حفاظت از محیط زیست پیگیری و اجرایی خواهد شد.

وی توسعه استفاده از ظرفیت نهاد‌های مردمی در راستای حفاظت از محیط زیست را مورد تاکید قرار داد و افزود: دستگاه قضایی استان کرمان همکاری و همراهی لازم و قانونی با محیط زیست به منظور تحقق اهداف این سازمان را همواره مورد توجه دارد.

مدیرکل محیط زیست استان کرمان نیز در این دیدار با گرامیداشت هفته زمین پاک، گفت: نامگذاری روز زمین پاک از آن جهت انجام شده که تلنگری باشد به حفاظت از زمین و محیط زیست توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

مرجان شاکری افزود: محیط زیست براساس قانون به دنبال رعایت مسائل زیست محیطی در اجرای پروژه‌ها و حفظ منابع ملی است.

وی بر تعیین شعبه و قاضی ویژه رسیدگی به جرایم حوزه محیط زیست تاکید کرد و ادامه داد: تعامل هر چه بیشتر بین اداره کل محیط زیست و دستگاه قضایی راهگشای بسیاری از مسائل خواهد بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)