کد خبر: ۴۰۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
ارسال به دوستان
ذخیره
سرپرست اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان:
سرپرست اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان گفت: انتخابات مجمع عمومی و فوق العاده سهام عدالت به منظور انتخاب اعضای هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری استان کرمان ۲۱ اردیبهشت ماه در سطح استان برگزار می‌شود.
انتخابات مجمع عمومی و فوق العاده سهام عدالت در کرمان برگزار می‌شود
 
به گزارش گفتار نو، حمید شهسواری روز چهارشنبه در نشست خبری با اعلام این خبر افزود: در صورت به حد نصاب نرسیدن تعداد شرکت کنندگان، مجمع نوبت دوم انتخابات ۴ تا ۱۰ خردادماه سالجاری برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته موضوع آزادسازی سهام عدالت مطرح و این مسئله با دستور مقام معظم رهبری، عملیاتی شد گفت: براساس دستور مقام معظم رهبری قرار بر این شد که مالکیت سهام عدالت بر عهده مردم باشد.

 سرپرست اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان با اشاره به اینکه سهامداران عدالت در مرحله نخست آزادسازی سهام ۲ روش مستقیم و غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده اند گفت: در روش مستقیم مدیریت سهام برعهده خود سهامداران قرار گرفته و می‌توانند بدون واسطه مدیریت نگهداری، خرید و فروش سهام خود را برعهده داشته باشند.  

شهسواری ادامه داد: در روش غیرمستقیم، مدیریت سهام به شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان تفویض داده شده است و کسانی که این روش را انتخاب کرده‌اند سهامدار این شرکت شده و مدیریت سهام خود را به اعضای هیأت مدیره سپرده‌اند و با برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت، شاهد اولین مشارکت میلیونی مردم در برگزاری مجامع هستیم.  

وی بیان داشت: با توجه به درپیش بودن انتخابات اعضای هیات مدیره، سهامداران این اختیار را خواهند داشت تا با تفویض مدیریت سهام خود افرادی را انتخاب کنند تا هم آینده سهامشان تضمین شود و هم اینکه با انتخاب افراد قوی و توانمند به توسعه استان و سهام خود کمک کنند.  

سرپرست اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان گفت: در صورتی که انتخابات نوبت اول به حد نصاب ۵۰ درصدی خود نرسد براساس قانون تجارت به نوبت دوم خواهد کشید که بعد از هماهنگی با بورس سعی خواهیم کرد تا نوبت دوم با هر حد نصاب و شرکت کننده‌ای، اوایل خردادماه جاری برگزار شود. شهسواری با اشاره به اینکه انتخابات مجمع به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه دی‌ماه برگزار می‌شود تصریح کرد: زیرساخت این سامانه توسط شرکت سپرده گذاری آماده سازی شده و سهامداران می‌توانند با مراجعه به آن در انتخابات پیش رو شرکت داشته باشند.  

وی افزود: سعی داریم تا فضایی را ایجاد کنیم که سهامداران در هر ساعت از شبانه روز با مراجعه به سامانه دیما، افراد مورد نظر خود را برای هیأت مدیره انتخاب کنند.

سرپرست اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان بیان داشت: سهامداران قبل از مراجعه به سامانه دیما و شرکت در انتخابات، نخست باید در سامانه سجام ثبت نام کنند و سجامی شوند.

شهسواری گفت: به سهامدارانی که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود برگزیده اند، توصیه می‌شود تا برای این موضوع، یعنی شرکت در انتخابات اعضای هیأت مدیره وقت کافی بگذارند چرا که آینده سهامداری آنان به این است که با انتخاب افراد قوی و توانمند، نسبت به حفظ سرمایه مفید خود و خانواده‌شان و با ارائه عملکرد مناسب اعضای هیأت مدیره اقدام کنند.

وی تصریح کرد: سهامداران باید توجه داشته باشند که سهام آنان در روش غیرمستقیم تحت هیچ شرایطی به دولت سپرده نشده، بلکه سهامی عام بوده و به طور کامل غیردولتی محسوب شده و مانند سایر شرکت‌هایی که در بورس فعال هستند، می‌باشد و سهامداران به عنوان سهامدار باید مشخص کند که اعضای مجمع چه کسانی باشند.  

سرپرست اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان با اشاره به اینکه تعداد اعضای هیات مدیره پنج نفر هستند افزود: کاندیدا‌ها به لحاظ عمومی توسط نهاد‌های نظارتی و در خصوص احراز صلاحیت تخصصی نیز با توجه به مستندات موجود از فرد کاندیدا مصاحبه تخصصی گرفته می‌شود.  

شهسواری تصریح کرد: از مجموع جمعیت سه میلیون و ۱۶۴ هزار و ۷۱۸ نفری این استان، تعداد یک میلیون و ۹۲۶ هزار و ۲۳۳ نفر دارای سهام عدالت هستند که در طرح آزاد سازی سهام عدالت ۲۷.۶ درصد روش مستقیم (۵۳۰۸۷۲ نفر) و ۷۲.۴ درصد روش غیرمستقیم (۱۳۹۵۳۶۱ نفر) را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده‌اند.  

وی افزود: همچنین از مجموع یک میلیون و ۳۹۵ هزار و ۳۶۱ نفر که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند، ۷۴.۸ درصد (۱۰۴۴۳۵۵ نفر) سجامی و ۲۵.۲ درصد (۳۵۱۰۰۶ نفر) غیر سجامی هستند.

وی از کلیه سهامداران و نمایندگان قانونی آنان درخواست کرد تا در مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده صاحبان سهام در روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه رأس ساعت ۱۰:۰۰ به روش الکترونیکی در آدرس تارنمای https://dima.csdiran.ir شرکت کنند.  
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)