کد خبر: ۴۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
ارسال به دوستان
ذخیره
فقط طی این سال‌ها مسئولان اجرایی شهرستان کوهبنان جویای حال ایشان بوده‌اند، این در حالی است که دست آنها از چاره کوتاه و هیچ‌گونه بودجه‌ای در اختیار ندارند تا بتوانند بخشی از مشکلات این مرد بزرگ را رفع کنند.
خبرنگاری که با وجود 60 سال فعالیت در سن 84 سالگی هنوز بیمه نیست.

به گزارش کوهبنان، رحیم سیف‌الدینی صبح امروز در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه کوهبنان اظهار داشت: 230 نشریه فعال در استان کرمان داریم و در کنار آنها تعدادی پایگاه خبری و ... فعالیت دارند و نقش مهم و اساسی در اطلاع‌رسانی به موقع به مردم دارند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهبنان بیان داشت: وزارت ارشاد در راستای حمایت از نشریات مکتوب و پایگاه‌های خبری برنامه‌های ویژه‌ای در دستور کار دارد که ارائه بسته‌های تشویقی به آنها از جمله این امور است و این مهم به نشریاتی که به صورت تخصصی فعالیت دارند در دستور کار است.

سیف‌الدینی تصریح کرد: نشریات تخصصی که در راستای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت، حجاب و عفاف، ارائه فرهنگ بومی، قومیت‌ها، لباس محلی و ... حرکت کنند به صورت ویژه مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند. 

در این نشست ذبیح‌الله شهنازی معاون سیاسی فرماندار کوهبنان سعه صدر را از مهم‌ترین ویژگی‌های حرفه خبرنگاری عنوان کرد و اظهار داشت: چون خبرنگاران پل ارتباطی مردم و مسئولان محسوب می‌شوند و باید خدمات و مشکلات جامعه را به صورت دقیق رصد کنند، نباید از برخی حرف‌ها رنجیده شوند، بلکه باید با تمام قدرت در راستای رفع مشکلات موجود حرکت کنند.

وی صداقت، حساسیت، دوراندیشی، امانتداری، اطلاع‌رسانی به موقع، شفاف کردن مسائل، پرهیز از تخریب دیگران، بیان واقعیت‌ها و ... را از مهم‌ترین ویژگی‌های یک خبرنگار عنوان کرد و افزود: همه ما باید ضمن تعامل، سعی کنیم دولت و مسئولان اجرایی را در خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر به مردم کمک کنیم.

شهنازی گفت: خبرنگاران بدون هیچ‌گونه چشمداشت مالی برای رفع مشکلات گام بر می‌دارند، به جاست که مدیران اجرایی در راستای تهیه خبر و گزارش با خبرنگاران رابطه حسنه و دوستانه داشته باشند که البته در شهرستان کوهبنان خبرنگاران با مسئولان تعامل و ارتباط بسیار خوبی دارند.

به گزارش فارس، همچنین به مناسبت روز خبرنگار فرماندار کوهبنان به اتفاق معاون سیاسی و خبرنگاران مطبوعات، صدا و سیما و خبرگزاری‌ها به دیدار علی‌اصغر شکوهیان خبرنگار پیشکسوت استان کرمان رفتند که حدود 60 سال نمایندگی روزنامه اطلاعات و روزنامه‌های محلی استان کرمان را عهده‌دار بود.

وی از سال 1320 به عنوان نماینده روزنامه اطلاعات فعالیت خود را در شهرستان کوهبنان آغاز و همه روزه پس از نماز صبح و قبل از روشن شدن هوا آن هم با پای پیاده روزنامه‌ها را به درب منازل و ادارات دولتی می‌رساند.

اما این انسان فعال که جوانی خود را در راستای گسترش فرهنگ و ادب کشور سپری کرده، از هیچ‌گونه بیمه‌ای برخوردار نیست، این در حالی است که این پیشکسوت مطبوعات در سن 84 سالگی با نداشتن درآمد مشخص با کوله‌باری از مشکلات دسته و پنجه نرم می‌کند.

جای تأمل دارد، طی سال‌های گذشته هیچ‌کدام از مدیران اجرایی استان، اصحاب رسانه و به ویژه دست‌اندرکاران روزنامه اطلاعات به خود اجازه ندادند از خبرنگاری که جوانی خود را در همکاری با آنها سپری کرده، احوالی بپرسند و مرهم دردها و رنج‌های او باشند.

فقط طی این سال‌ها مسئولان اجرایی شهرستان کوهبنان جویای حال ایشان بوده‌اند، این در حالی است که دست آنها از چاره کوتاه و هیچ‌گونه بودجه‌ای در اختیار ندارند تا بتوانند بخشی از مشکلات این مرد بزرگ را رفع کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

نظارت چندانی بر عملکرد باشگاه‌ها وجود ندارد

آغاز ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس فرهنگ در کرمان از امروز

واکسیناسیون دام‌های استان کرمان علیه طاعون نشخوارکنندگان

محکومیت‌ وزیر سابق کشاورزی در دولت رئیسی به سه سال حبس

بهره‌مندی 800 واحد مسکونی بردسیر از نعمت آب شرب سالم و پایدار

جدیدترین قیمت طلا و انواع سکه در بازار

افراد مبتلا به کبد چرب لیمو را این طور مصرف کنند

به مناسبت روز دختر برگزار می شود؛ همایش پیاده‌روی خانوادگی در کرمان

نجات کودک هشت ساله از چنگال آدم ربایان

گرم‌ترین صبح کشور در شهداد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)