کد خبر: ۴۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۷
ارسال به دوستان
ذخیره
واکنش خطیب برجسته مذهبی به حمله به هاشمی رفسنجانی:
حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی طباطبایی گفت: من محال می دانم این عبارت منظور توهین آمیز و حتی تحقیرآمیزی داشته است، بلکه آقای هاشمی اشاره به برخی افراد داشته است و نه هویت روستایی. البته مردم باید بدانند کسانی که این کارها را انجام می دهند یک ریشه فساد در ذهن دارند.
حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی طباطبایی گفت: من محال می دانم این عبارت منظور توهین آمیز و حتی تحقیرآمیزی داشته است، بلکه آقای هاشمی اشاره به برخی افراد داشته است و نه هویت روستایی.  البته مردم باید بدانند کسانی که این کارها را انجام می دهند یک ریشه فساد در ذهن دارند.

به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی طباطبایی در پاسخ به سوالی در خصوص هجمه های اخیر به آیت الله هاشمی رفسنجانی به بهانه یکی از سخنان اخیر وی، اظهار کرد: از آنچه که امروز در رسانه ها تحت عنوان "توهین هاشمی به روستاییان" مطرح است کدام عاقل دین باور، انقلاب شناس و دلسوز نظام می پذیرد که منظور آیت الله هاشمی توهین به روستاییان است و چه کسی قبول می کند که این هجمه ها شروع شود؟

وی افزود:  اگر بر فرض محال هم چنین به نظر برسد که آقای هاشمی چنین قصدی داشته اند، آیا باید این جو را ساخت؟ تحریک روستاییان علیه یک مقام رسمی جمهوری اسلامی و یک فرد زجر کشیده در انقلاب و القای این معنا که وی به آنها توهین کرده در راستای اهداف کیست؟ آیا به مصلحت نظام است؟ آیا منافع ملی را در نظر می گیرند؟ هرچند عقلا جلوی این حرکت را خواهند گرفت و همه می دانند به قول علما یک اشتباه «ملّالغتی» و بچه گانه است. البته مردم باید بدانند کسانی که این کارها را انجام می دهند یک ریشه فساد در ذهن دارند.
طباطبایی تصریح کرد: این انقلاب متعلق به همه است و کسی نمی تواند بگوید مال چه کسی بوده یا نبوده است. البته نکته بسیار مهمی که به آن باید توجه شود این است که در ادوار مختلف تاریخ و از جمله در جریان انقلاب اسلامی، در مقابل کسانی که مبارزه کردند کسانی هم بودند که آسوده زیستند و در جریان مبارزه قرار نداشتند. این افراد بعدها ادعاهای بزرگی کردند؛ گرچه اکنون از آنها اسمی نمی بریم تا بی احترامی نشود.

وی با اشاره به تعابیر امام در مورد تحجر و تهتّک، گفت: این که افراد همواره ادعاهای بیشتری نسبت به دیگران دارند، امام در مورد آنها می گفت این افراد سر سفره آماده نشسته اند. الان هم ما نمی گوییم این افراد سر سفره انقلاب ننشینند، اما بعضی از آنها ادعاهای زیادی دارند.

نماینده مردم تهران در مجلس هفتم افزود: همه در انقلاب بودند و هستند، اما بپذیرند که کسانی هستند که در مبارزات و دشواری ها نبودند، اما امروز آمده اند و ادعاهایشان هم خیلی زیاد است و این ادعاهای زیاد الان مشکل ساز شده است. اگر ما نسل اول انقلاب این مطالب را نگوییم از کجا معلوم می شود چه کسانی باعث خرابی ها در نظام شدند.

وی تأکرد کرد: اینها حوادثی است که افراد منظوری از آن دارند، زیرا قطعا منظور آقای هاشمی قصد توهین و تحقیر روستاییان را نداشته است، به ویژه آنکه ایشان خودش اهل دهات است و به آن افتخار می کند.

طباطبایی گفت: این کارها می تواند آغاز حرکت های اعتراض گونه علیه نظام باشد. همانطور که در دولت گذشته به خاطر عدم خرید میوه هایشان یا آفت زدن و سرمازدگی مطالبات و تجمعاتی داشتند، اما رسانه ای نشد، امروز چگونه است که چنین اظهارنظری بزرگنمایی می شود؟

این خطیب برجسته دینی اظهار کرد: ای کاش در کشور سر و صدا به پا نمی شد، زیرا تحریک ناروای روستاییان برای نظام بسیار خطرناک است و جای سوال است که چه کسی روستاییان را تحریک می کند؟ من به روستاییان می گویم این جو سازی ها مانند همان نمونه تاریخی است که شاه در زمان تصویب لوایح شش گانه روستاییان را علیه روحانیت و علما شوراند و مردم شهید پرور ایران فراموش نکنند که این حرکت ریشه در همان سیاست گذشته تحریک در مقابل علما دارد.

وی هشدار داد: من می ترسم امروز با چند واسطه در این قضیه هم دست مغرضان در کار باشد تا شکست خود در مذاکرات را با اختلافات داخلی جبران کنند و بخواهند به یک مرد بزرگ انقلاب ضربه بزند؛ گرچه ایشان بزرگوارتر از اینهاست اما در عین حال ما وظیفه داریم به عنوان یک نکته سیاسی عنوان کنیم که تجمع افرادی با عنوان دهاتی همان کاری است که شاه در مقابل منزل آیت الله قمی و امام خمینی انجام داد، زیرا من با چشم خود دیدم که آنها پوتین به پا داشتند و اصلا روستایی نبودند.

طباطبایی در پایان خاطر نشان کرد: بعضی ها شعار مرگ بر آمریکا می دهند، اما عملا طرفداری از آمریکا را می کنند. روستاییان بدانند نه توهینی شده و نه تحقیری صورت گرفته است، بلکه عزیزترین افراد در کشور ما آنها هستند و این روستاییان هستند که کشاورزی می کنند و زحمت می کشند .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

نوسان شدید قیمتی در بازار خودرو امروز 20 اردیبهشت1403

اجلاس پیرغلامان فرصتی برای تکریم جایگاه ذاکران امام حسین

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای به کشاورزان، صرفا با سند مالکیت تک‌برگ

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)