کد خبر: ۴۱۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲
ارسال به دوستان
ذخیره
سخنگوی شورای نگهبان گفت: اصولاً در بحث ریاست جمهوری احراز صلاحیت و شرایط افراد را داریم و کسانی که صلاحیت آن‌ها احراز نمی‌شود به مفهوم آن نیست که برای پست‌های دیگر صلاحیت نداشته باشند.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: نمی توانم درباره تمدید دوره ۵ روزه بررسی صلاحیت‌ها الان اعلام نظر کنم؛ اگر در جلسه عصر امروز شورای نگهبان به جمع بندی رسیدیم، نتایج اعلام خواهد شد اما اگر به جمع بندی نرسیم، دوره ۵ روزه تمدید خواهد شد.

به گزارش ایسنا، عباسعلی کدخدایی بیان داشت: لازم بود برخی مطالب کارشناسی بیشتری شود و تا ظهر ما برخی موصوعات را که در دستور کارمان بود رسیدگی کردیم و ان‌شاءالله بعد از ظهر هم دوباره جلسه عمومی شورای نگهبان برگزار خواهد شد و اگر لازم باشد جلسات دیگری هم خواهیم داشت تا رسیدگی‌ها انجام شده و تا موعد قانونی، نتایج را اعلام کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه ایا احراز صلاحیت یا عدم احراز فرد یا افرادی مشخص شده است یا خیر ؟ گفت: خیر، هنوز ما به نظر نهایی در شورای نگهبان نرسیدیم زیرا مطالب مختلفی نسبت به افراد است و باید یکا یک با دقت بررسی شود و نظرات کارشناسی و مراجع رسمی را ببینیم و پیرامون افراد بحث های مختلفی شده است ولی هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده ایم.

سخنگوی شورای نگهبان درباره اینکه برخی رسانه ها درمورد احزار صلاحیت و یا تایید نشدن صلاحیت برخی افراد رایزنی کردند، گفت: بله من عکس العمل نشان دادم و مطالب را تکذیب کردیم و از همه دوستان و علاقمندان درخواست می کنیم از انتشار شایعات بپرهیزند و قطعا اگر مطلبی باشد و به جمع بندی برسیم حتما از طریق رسانه های مختلف اعلام می کنیم.

وی در پاسخ به سوالی که با توجه به اینکه فردا آخرین ۵ روز اول بررسی صلاحیت‌ها است آیا در ۵ روز اول بررسی صلاحیت تمام می‌شود؟ گفت: نمی توانم قطعی چیزی را مطرح کنم و اگر در جلسه بعدازظهر بتوانیم به جمع بندی برسیم شاید بتوانیم در فرصت ۵ روزه و اگر نشد ۵ روز دیگر استمهال کنیم.

وی با اشاره به "افزایش هجمه‌های وارد شده به شورای نگهبان در زمان بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری" اظهار داشت: نمی‌دانم علت این هجمه‌ها چیست و باید از افرادی که این شایعات را مطرح می‌کنند در این باره سوال کرد.

وی افزود: معتقدم انتشار شایعات می‌تواند حیثیت افراد را خدشه‌دار کند و به هرحال در افکار عمومی، خوب جلوه نکند.

کدخدایی ادامه داد: خواهش می‌کنم اگر کسی سوالی دارد از مراجع رسمی سوال کند. در موضوع بررسی صلاحیت‌ها هنوز به طور قطعی هیچ نظر نهایی از سوی شورای نگهبان اعلام نشده و همچنان در حال بررسی هستیم.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: اصولاً در بحث ریاست جمهوری احراز صلاحیت و شرایط افراد را داریم و کسانی که صلاحیت آن‌ها احراز نمی‌شود به مفهوم آن نیست که برای پست‌های دیگر صلاحیت نداشته باشند.

وی اضافه کرد: اینجا فقط بحث بررسی و احراز صلاحیت برای سمت ریاست جمهوری است و افراد محترمی که ثبت نام کردند باید حرمت آن‌ها حفظ شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

نوسان شدید قیمتی در بازار خودرو امروز 20 اردیبهشت1403

اجلاس پیرغلامان فرصتی برای تکریم جایگاه ذاکران امام حسین

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای به کشاورزان، صرفا با سند مالکیت تک‌برگ

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)