کد خبر: ۴۱۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به ممنوعیت های قانونی پیش بینی شده درباره فعالیت اعضای هیات های اجرایی و نظارت بر له یا علیه کاندیداها، عنوان کرد: سازمان بازرسی استان کرمان مکلف است که تمامی اقدامات دستگاه ها و سازمان ها در رابطه با تبلیغات انتخاباتی را به صورت کامل رصد کرده و با هرگونه اقدام خلاف قانون و شرع، برخورد قانونی مناسب را انجام دهد.

رییس کل دادگستری استان کرمان بر لزوم استفاده از تمامی ظرفیت های موجود برای افزایش مشارکت عمومی در انتخابات تاکید کرد و گفت: هیچ یک از کارکنان دستگاه های اجرایی، قضایی و حاکمیتی حق شرعی و قانونی ندارند که در زمان اداری و با استفاده از امکانات دولتی به نفع یا علیه کاندیدایی اقدام کنند.

به گزارش میزان، یدالله موحد روز چهارشنبه در ششمین نشست ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی استان کرمان افزود: کارکنان قضایی و اجرایی در خارج از زمان اداری و با استفاده از امکانات شخصی خود می توانند به نفع کاندیدای مورد نظر خود کار کنند.

وی با اشاره به ممنوعیت های قانونی پیش بینی شده درباره فعالیت اعضای هیات های اجرایی و نظارت بر له یا علیه کاندیداها، عنوان کرد: سازمان بازرسی استان کرمان مکلف است که تمامی اقدامات دستگاه ها و سازمان ها در رابطه با تبلیغات انتخاباتی را به صورت کامل رصد کرده و با هرگونه اقدام خلاف قانون و شرع، برخورد قانونی مناسب را انجام دهد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان عنوان کرد: امروز وظیفه اصلی تمامی نهادها، سازمان ها و ارگان های وابسته به دستگاه های عمومی و حاکمیتی این است که از تمام ظرفیت های خود برای افزایش مشارکت عمومی در انتخابات استفاده کنند.

موحد با اشاره به این مطلب که اقدامات رسانه ای استان به منظور تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات در حد انتظار نیست، ادامه داد: انتظار می رود که دستگاه های مربوطه از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با سرعت تدابیری اتخاذ کنند که ظرفیت های رسانه ای، تبلیغی و ارشادی استان در جهت جلب مشارکت حداکثری در انتخابات به کار گرفته شود.

وی بر همگرایی و استفاده از توانمندی اصحاب رسانه به منظور جلب مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به تشکیل کارگروه جلب مشارکت با مسئولیت استانداری کرمان انتظار می رود که با صدای واحد و قوی زمینه حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای فراهم شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان یادآور شد: لازم است که مدیران مسئول رسانه ها، خبرنگاران و نویسندگان فضاهای رسانه ای مجازی و مکتوب با برگزاری جلسات به صورت هماهنگ به منظور جلب مشارکت حداکثری در انتخابات فعالیت کنند.

موحد بر پیگیری جدی مطالبات عمومی و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه در حوزه مسائل صنفی به منظور جلوگیری از تحرکات بعدی تاکید کرد و ادامه داد: شناسایی، ارائه تذکر و برخورد قانونی لازم با عوامل تخریب کاندیداها در فضای مجازی در زمان مناسب از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد زیرا اگر ورود به موقع در رابطه با این اقدامات انجام نشود، در آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

عالی ترین مقام قضایی استان کرمان یادآور شد: مساله مهم در فضای رسانه های مجازی این است که بسیاری از رسانه های داخلی مطالب مطرح شده در رسانه های بیگانه را بازنشر می دهند که در این رابطه مدیران کانال ها و گرو ههای مجازی برای بازنشر مطالب باید با دقت نظر اقدام کنند.

موحد بر عکس العمل به موقع در رابطه با مطالب و اخبار کذب مطرح شده تاکید کرد و گفت: نباید اجازه داد که بسیاری از مطالب نادرست مطرح شده عمق یابد و باید از اثرات منفی آنها جلوگیری کنیم .

وی یادآور شد: اثر اقدامات تخریبی محدود به زمان تبلیغات نیست و آثار ماندگاری بر روی فرهنگ عمومی جامعه دارد و دراین رابطه باید ضمن تفکیک بین نقد و تخریب، با هرگونه تخریب به صورت قاطعانه برخورد شود.

رییس‌کل دادگستری استان کرمان بر پیش بینی سناربوهای مختلف در راستای تامین امنیت و سلامت انتخابات نیز تاکید کرد و ادامه داد: باید متناسب با سناریوهای مختلف نسبت به اتخاذ تدابیر و پیش بینی های لازم اقدام شود.

موحد خاطرنشان کرد: در حال حاضر مساله امنیتی خاصی در رابطه با برگزاری انتخابات در استان کرمان وجود ندارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

نوسان شدید قیمتی در بازار خودرو امروز 20 اردیبهشت1403

اجلاس پیرغلامان فرصتی برای تکریم جایگاه ذاکران امام حسین

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای به کشاورزان، صرفا با سند مالکیت تک‌برگ

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

پربازدید ها

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان

تشکیل کمیته جلوگیری از طغیان سرخک در رفسنجان با مشاهده سومین مبتلا به این بیماری

زنگ خطر بروز کبد چرب در جامعه؛ داروی فیبرینوژن بیماران پیوند کبد موجود نیست

رهایی جوان کهنوجی از چنگال آدم ربایان

توقیف73 خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق در کرمان

آغاز ثبت‌نام الکترونیکیِ کلاس‌اولی‌ها از امروز / ثبت‌نام هفتم و دهمی‌ها بعد از اعلام نتایج امتحانی انجام می‌شود

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)