کد خبر: ۴۱۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸
ارسال به دوستان
ذخیره
دبیر اجرایی حزب اسلامی کار استان کرمان بیان کرد: انتخابات وقتی معنی و مفهوم می یابد که درصد بالایی از مردم به نامزدها اعتماد کنند و نفر اول لیست بتواند نظر مثبت اکثریت مردم را جلب نماید که این مهم با استفاده از ظرفیت همه کنشگرهای اجتماعی، احزاب سیاسی و تشکل های مردمی مقدور خواهد بود.

دبیر اجرایی حزب اسلامی کار استان کرمان گفت: صداقت و شفافیت داوطلبان انتخابات خرداد ۱۴۰۰ مشارکت را بالا می برد و با استفاده از توان داخلی و اقتدار و اعتماد جهانی بر مشکلات غلبه شود.

محمدعلی ایران نژاد روز چهارشنبه افزود: با مقایسه سیستم سیاسی ایران با سازوکارهای سیاسی کشورهای دیگر متوجه می شویم که رکورد میانگین هر سال یک انتخابات طی ۴۳سال گذشته در هیچ کدام از آن ممالک دیده نشده است.

وی با اشاره به نگاه ویژه به مردم سالاری در قانون اساسی کشور تصریح کرد: همت بالا، دانش و اشراف نویسندگان اولیه قانون اساسی به ساز و کارهای دموکراتیک نظام های مردم سالار باعث نگارش چنین قانون بروز و متکی به رای عمومی بوده است.

دبیر اجرایی حزب اسلامی کار استان کرمان بیان کرد: ایران امروزی از نظر میزان دخالت مردم بر سرنوشت خویش یک سروگردن از ممالک پیرامونی بالاتر است و قاطبه مردم ایران وقتی پای صندوق های رای می روند آزادانه از حداکثر حق خود برای شرکت در سرنوشت خودشان استفاده می کنند.

وی با اشاره به انتخاب افراد با سلایق گرایش های مختلف در انتخابات طی چهار دهه گذشته اظهار داشت: انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ بدلیل فشارهای اقتصادی شدید ناشی از تحریم های ظالمانه، برخی بی تدبیرها در مواجهه با معضلات جامعه و غیره یک فرق اساسی با گذشته دارد و آن حضور هدفمند و معنی دار مردم است.

ایران نژاد با بیان اینکه تقریبا همه جناح های سیاسی در انتخابات پیش رو نماینده دارند ادامه داد: مردم با کلام، خطابه ها و چهره داوطلبان آشنایی کامل دارند، اما منتظرند که ببینند این لشگر متقاضیِ خدمت صادقانه آیا دردهای اصلی جامعه را می دانند و برنامه مدون، علمی و عملیاتی برای رفع تنگناها و مشکلات مردم دارند یا فقط به سر دادن شعارهای احساسی بسنده می کنند.

وی تصریح کرد: داوطلبان حضور در عرصه انتخابات اشراف کامل دارند که مردم به برکت ۴۳سال حکومت مردم سالاری دینی و به برکت صعود سطح علمی و شعور اجتماعی ایرانیان و به واسطه فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و دسترسی آزاد همگان به اطلاعات، شعارهای نامزدها را با عملکردشان و میزان دخیل بودن آنها در وضع موجود تطبیق خواهند داد. 

این فعال سیاسی استان کرمان گفت: شعارهای زیبایی چون مبارزه با فساد، رفع بیکاری، بهبود وضعیت کسب و کار و غیره نباید از زبان کسی شنیده شود که تاکنون مسئولیت خاصی در همین راستا داشته و احتمالا در انجام این وظیفه موفق نبوده است. 

دبیر اجرایی حزب اسلامی کار استان کرمان افزود: نپذیرفتن میزان تاثیر هر دواطلب در ایجاد وضع موجود توسط خودش در مناظرات انتخاباتی ارتباط مستقیم با میزان مشارکت دارد. اگر مشارکت پایین اتفاق افتد، یعنی نامزدها نتوانسته اند برادری خود را به جامعه اثبات کنند و جامعه تطابق شعار و عملکرد را بین نامزدها ندیده است.

وی بیان کرد: در انتخابات ۱۴۰۰ بویژه در انتخابات ریاست جمهوری نامزد و جناحی پیروز قطعی، قاطع و واقعی انتخابات است که با صداقت اولا اشتباهات گذشته خود را بپذیرد و ثانیا اثبات کند که می تواند از حداکثر توان داخلی و اعتماد جهانی برای غلبه بر مشکلات استفاده کند. 

ایران نژاد ادامه داد: انتخابات وقتی معنی و مفهوم می یابد که درصد بالایی از مردم به نامزدها اعتماد کنند و نفر اول لیست بتواند نظر مثبت اکثریت مردم را جلب نماید که این مهم با استفاده از ظرفیت همه کنشگرهای اجتماعی، احزاب سیاسی و تشکل های مردمی مقدور خواهد بود.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.  

برچسب ها: انتخابات ، صداقت ، احزاب
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)