کد خبر: ۴۱۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان این مطلب که رسانه ها در ایجاد شور و حضور مردم در انتخابات نقش مهمی ایفا می کنند، افزود: رسانه و انتخابات دو رکن مردم سالاری دینی هستند که از یکدیگر تاثیر می گیرند.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: دو انتخابات بسیار مهم و تاثیرگذار در سرنوشت کشور را در پیش رو داریم و امیدواریم مردم در 28 خردادماه با شور در این انتخابات شرکت کرده و برگ زرین دیگری بر تاریخ ایران اضافه کنند.

به گزارش ایسنا، یدالله موحد ظهر امروز دوم خردادماه در جلسه هم اندیشی اصحاب مطبوعات و رسانه با محوریت تبیین راهکاری های پیشگیرانه از جرایم و تخلفات انتخاباتی در دادگستری استان کرمان انتخابات را مهمترین مولفه اقتدار ملی در عرصه بین المللی دانست و بیان کرد: عزت ملی و پیشرفت کشور ثمره مشارکت مردم در انتخابات خواهد بود و چهره ایران قوی را در منطقه و بین المللی به تصویر خواهد کشید.

موحد برگزاری انتخابات سالم، امن، ایجاد فضای رقابتی سالم و ایجاد شور و نشاط انتخاباتی را از جمله اهداف راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران برشمرد و تصریح کرد: دشمنان از حضور مردم در انتخابات واهمه دارند و همه امکانات خود را به کار گرفته اند تا با ایجاد فضای یاس و ناامیدی در جامعه از حضور مردم در پای صندوق های رای جلوگیری کنند تا بتوانند از این فضای انتخابات بهره خود را ببرند اما با همت و مشارکت بالای مردم همه خیال بافی ها و توطئه آنها که همواره در این ایام تدارک می بینند نقش برآب می شود.

رسانه و انتخابات دو رکن مردم سالاری دینی است

رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان این مطلب که رسانه ها در ایجاد شور و حضور مردم در انتخابات نقش مهمی ایفا می کنند، افزود: رسانه و انتخابات دو رکن مردم سالاری دینی هستند که از یکدیگر تاثیر می گیرند.

وی با تاکید برآنکه اصحاب رسانه در انتخابات نقش چند بعدی دارند، بیان کرد: اطلاع رسانی و تبیین اهمیت انتخابات و جایگاه رییس جمهور در اذهان مردم در مشارکت تاثیر دارد، همچنین قانون مداری و شفاف سازی مراحل برگزاری انتخابات به منظور اعتماد سازی بین آحاد مردم از دیگر رسالت های رسانه ها است.

رییس کل دادگستری استان کرمان ثمره اطلاع رسانی در ارتقای اعتماد عمومی به امر برگزاری انتخابات را موثر عنوان کرد و ادامه داد: اوج رقابت در فضای رسانه ای کشور ایجاد می شود و اصحاب رسانه باید از فضایل و ارزش های اخلاقی در عرصه انتخابات حفاظت کنند و بداخلاقی را سرزنش و اخلاق محوری ها را تقدیر کنند.

وی تاکید کرد: رسانه ها در شناخت داوطلب اصلح و بیان معیارهای این انتخاب به مردم کمک کنید تا مردم با خیال آسوده داوطلب مورد نظر خود را انتخاب کنند.

موحد اظهار کرد: در این غوغای رسانه ای، رسانه های مورد اعتماد مردم شناخته شده است و امروز رسانه های غیرمعتبر دیگر در بین مردم جایگاهی ندارند و مردم برای صحت هر خبر به رسانه های مورد اعتماد خود مراجعه می کنند.

وی با اشاره به اینکه عوام فریبی در دوران انتخابات رونق پیدا می کند، بیان کرد: سوال اینجاست که چه کسی باید با این عوام فریبی مقابله کند؟ آیا مردم پناهی جز اصحاب رسانه دارند؟ لذا تاکید داریم رسانه ها واهی بودن وعده های موهوم و خیالی که داوطلبان می دهند را به اطلاع مردم برسانند.

رییس دکل دادگستری استان کرمان امیدآفرینی و ایجاد آرامش را نیاز روز جامعه دانست و بیان کرد: مردم نیاز به یک امید و آرامش دارند تا روزی مشکلات مردم حل شود و بخشی از نشاط آفرینی و امید آفرینی را رسانه می تواند در جامعه ایجاد کند.

وی با بیان اینکه امیدواریم یک رقابت سالم و قانونمند داشته باشیم و رسانه ها در راستای انسجام عمومی حرکت کنند و در ادامه به جرایم انتخاباتی اشاره کرد و گفت: همه باید به قوانین انتخاباتی کشور احترام بگذارند و رسانه ها به آموزش و رشد آگاهی عمومی در زمینه انتخابات بپردازند و مردم را به حضور حداکثری تشویق کنند.

استفاده از ادبیات فاخر و صادقانه در رسانه ها

موحد با تاکید برآنکه رسانه ها اصول و ارزش های انتخاباتی را در سرلوحه کار خود قرار دهند، تصریح کرد: به کارگیری ادبیات فاخر، صادقانه، وحدت آفرین و امیدبخش را در رسانه هایتان حاکم کنید تا برکات آن نصیب مردم و فرهنگ کشور شود.

وی تاکید کرد: رسانه ها برای همه داوطلبین زمینه تبلیغات و رقابت عادلانه را فراهم کنند و به مصالح عمومی بیشتر توجه داشته باشید و همواره تاکید دارم نگاه وظیفه گرایانه به انتخابات داشته باشید نه کاسب کارانه هر چند که رسانه ها همواره در انتخابات وظیفه گرایانه عمل کرده اند.

رییس کل دادگستری استان کرمان با تاکید برآنکه اید نقد آگاهانه مبنای کار رسانه باشد، اظهار کرد: رسانه ها از هر گونه تخریب و توهین و از بازنشر مطالب بیگانگان در فضای انتخاباتی جدا اجتناب کنند و انتظار داریم که سره را از ناسره تشخیص دهید و رسانه های ارزشمند خود را در اختیار زبان شیطانی دشمنان قرار ندهید.

وی عنوان کرد: آگاهی و اطلاع از رفتارهای مجرمانه باعث جلوگیری از جرم می شود لذا هرگونه ادعای غیرواقع مبنی بر توقف انتخابات دعوت به تجمع اعتراض آمیز، اعتصاب یا تحسن و در مجموع هر اقدامی که در روند انتخابات اخلال ایجاد کند، جرم است و این موضوع مختص کشور ما نیست.

رییس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: استفاده از امکانات مالی و پشتیبانی نهادهای عمومی و ادارات سازمان ها له یا علیه داوطلبی جرم و قابل تعقیب کیفری است و کارمندان سازمان های دولتی در وقت اداری حق ندارند از امکانات اداری له یا علیه کاندیدای خاصی استفاده کنند.

وی بیان کرد: درج مطالب تبلیغی بعد از پایان وقت تبلیغات جرم است، انتشار هر مطلب و محتوا در جهت تحریک،، ترغیب، تطمیع و تهدید افراد به خرید و فروش رای، رای دادن با شناسنامه جعلی یا شناسنامه دیگری، جعل اوراق تعرفه، رای دادن بیش از یک بار و یا انتشار هرگونه مطلب برای ایجاد رعب و وحشت برای رای دهندگان جرم و شعب جرم و عدم رعایت شئونات اسلامی در انتشار تصاویر مربوط به بانوانی که کاندید انتخاباتی می باشند، نیز طبق قانون جرم محسوب می شود.

رای مردم کالای قابل داد و ستد نیست

وی تاکید کرد: رای مردم بسیار سرنوشت ساز است و نمی توان به آن به عنوان یک کالا نگاه کرد و خرید و فروش آن جرم است همچنین انتشار هر گونه مطلب خلاف واقع درباره انصراف گروه های قانونی از انتخابات و استفاده از سایت ها و وبلاگ های رسمی و نششریات رسمی مربوط به دستگاه های دولتی برای بهره برداری در تبلیغات نامزدهای انتخاباتی جرم است.

رییس شورای قضایی استان کرمان با تاکید بر آنکه انتشار علت رد صلاحیت داوطلبان بدون رضایت آنها جرم است، تصریح کرد: در دوره های گذشته اصحاب رسانه استان در راستای مصالح استان قلم زدند و نقش خود را در برگزاری انتخابات پرشور ایفا کرده اند که صمیمانه از آنها تشکر می کنم.

موحد عنوان کرد: ستاد پیشگیری از جرایم تخلفات انتخاباتی از مدت ها قبل تشکیل شده است و قضات ویژه ای در سراسر استان برای رسیدگی به این جرایم انتخاب شده اند و کمیته هایی که کمیته رصد فضای مجازی مهمترین کمیته آن است نیز در این راستا تشکیل شده و رسانه ها نیز اگر جرمی مشاهده کردند حتما اطلاع دهند.

وی بیان کرد: دستگاه قضایی همواره پشتیبان اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا بوده و در جریان برگزاری انتخابات نیز از تصمیمات این ستاد حمایت کرده و در اجرای آنها پشتیبان سایر نهادها خواهد بود.

محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر 365 رسانه در استان داریم.

وی بیان کرد: رسانه های استان کرمان هم در تولید محتوا و هم در انتشار محتوا عملکرد خوبی دارند و نشریات فعال ما به عنوان مرجع عمل می کنند و همواره اکثر مردم به رسانه های شناسنامه دار استان برای اطلاع از موضوعی مراجعه می کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد: رسانه های استان کرمان اشراف کاملی به موضوع انتخابات دارند.

وی عنوان کرد: در این دوره انتخابات، مجازی ترین تبلیغات را داریم و رسانه ها برای هدایت فضای مجازی استان می توانند نقش پررنگی ایفا کنند.

علیزاده بیان کرد: جایگاه مطبوعات محلی روز به روز بالاتر می رود لذا جایگاه مهم و موثری در اطلاع رسانی دارند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

توقیف اتوبوس حامل 11 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ریگان

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت

اعمال قانون و اعزام به پارکینگ در انتظار خودروهای تک پلاک

سیل و طوفان بیش از هزار میلیارد به کشاورزی جنوب کرمان خسارت وارد کرد

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز

تشکیل کمیته امنیت روانی جهت برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی

استاندار کرمان: بازگشت حقوق معادن به قانون نیاز دارد / بانک‌های خصوصی هیچ کمکی به استان نمی‌کنند

زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب کرمان را لرزاند

آبگیری بخشی از تالاب جازموریان در پی بارندگی‌های اخیر

پربازدید ها

رگبار باران، رعد و برق و تندبادهای لحظه‌ای استان کرمان را فرا می گیرد

تمام مناطق استان کرمان تحت تاثیر سامانه بارشی؛ هواشناسی نسبت به وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها هشدار داد

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز

7500 دانش‌آموز ترک تحصیل کرده کرمان را مرکز آمار اعلام کرده / این آمار را قبول نداریم

خدمات به اتباع خارجی صرفا با کارت شناسایی جدید و مدارک معتبر انجام می‌شود

یک خانم بعد از ۴ روز گرفتاری بین دو دیوار، نجات یافت

جلوگیری از بروز بسیاری از آسیب‌ها با حضور به موقع اورژانس اجتماعی

26 میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در استان کرمان جمع آوری شد

چاه‌های آب غیر مجاز و فاقد پروانه پلمب می‌شوند

موارد ابتلا به سرخک در رفسنجان در حال افزایش است؛ هشدار مرکز بهداشت به خانواده‌ها برای تزریق واکسن

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)