کد خبر: ۴۱۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
ارسال به دوستان
ذخیره
دبیر مجمع اسلامی کارمندان خط امام (ره) استان کرمان با تشریح دلایل اهمیت حضور و مشارکت همگانی در انتخابات ۱۴۰۰ تاکید کرد: همه افراد با هر نوع سلیقه، مذهب و قومیت باید در این رویداد مهم شرکت فعال داشته باشند.
فعال سیاسی اصلاح طلب: همه سلائق در انتخابات شرکت فعال داشته باشند/رقابتی بودن انتخابات را گوشزد کنیم/انتخابات شوراها را دست کم نگیریم/مشارکت نامزدهای شوراها کاهش یافته
دبیر مجمع اسلامی کارمندان خط امام (ره) استان کرمان با تشریح دلایل اهمیت حضور و مشارکت همگانی در انتخابات ۱۴۰۰ تاکید کرد: همه افراد با هر نوع سلیقه، مذهب و قومیت باید در این رویداد مهم شرکت فعال داشته باشند.
به گزارش ایرنا، حمیدرضا شیخ پور اظهارداشت: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند اگر فردی نظام را هم قبول ندارد، به خاطر کشور و ایران باید در انتخابات حضور و مشارکت فعال داشته باشد.
وی با بیان اینکه همه احزاب و گروه‌های سیاسی باید برنامه داشته باشند که مردم رغبت کنند و تشویق شوند در انتخابات حضور یابند، اظهارداشت: انتخابات تضمین کننده نظام و حضور گسترده در آن نیز مشروعیت بخش است.
شیخ پور اضافه کرد: کشور‌های غربی و در راس آن‌ها آمریکا به واسطه دشمنی شدید سال هاست به دنبال آن هستند که از کوچکترین روزنه نهایت سوءاستفاده را علیه جمهوری اسلامی ببرند که مردم تاکنون با حضور گسترده خود در صحنه‌های مختلف این اجازه را به آن‌ها نداده اند.
این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: تاکنون که ۴۰ سال از انقلاب می‌گذرد مردم همواره حضور حداکثری در همه صحنه‌ها بویژه انتخابات داشته اند که نشانه مقبولیت نظام برای مردم است.
رقابتی بودن انتخابات را گوشزد کنیم
دبیر مجمع اسلامی کارمندان خط امام (ره) استان کرمان با بیان اینکه همه وظیفه داریم بحث رقابتی بودن انتخابات را گوشزد کنیم اظهارداشت: فضای رقابتی به مشارکت بیشتر می‌انجامد.
وی با اشاره به اینکه هنوز هیجان و حرارت انتخاباتی که نیازمند انتخاباتی پورشور است شکل نگرفته اظهارداشت: با افزایش برنامه‌های تبلیغاتی و مناظره‌ها به طور قطع این شور و هیجان هم بیشتر خواهد شد.
نامزد‌هایی با سلائق متفاوت
شیخ پور تصریح کرد: بعد از تایید صلاحیت نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری ممکن است بحث شود که انتخابات تک بعدی شده، اما در همین ترکیب هفت نفره نامزد‌ها نیز سلائق متفاوت حضور دارند که با گوش دادن به سخنرانی‌ها و برنامه‌های آنان مردم می‌توانند به انتخاب اصلح برسند.
دبیر مجمع اسلامی کارمندان خط امام (ره) استان کرمان همچنین درباره برنامه این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: درحال رایزنی هستیم و منتظریم که حزب در تهران دراین باره تصمیم گیری کند و با شورای اصلاح طلبان نیز هماهنگی داریم.
وی افزود: وقتی فهرست نامزد‌های انتخابات شورا‌ها مورد حمایت احزاب و تشکیلات سیاسی قرار می‌گیرد، طبیعتا پاسخگویی آن احزاب نیز در قبال عملکرد شورا ضرورت و نمود بیشتری پیدا می‌کند.
به گفته وی اگر احزاب در هر طیفی تقویت شوند و در انتخابات شورا‌ها عملکرد مناسبی داشته باشند، هم در قبال عملکرد منتخبانشان پاسخگو خواهند بود و هم مردم تکلیفشان در انتخاب روشن‌تر است.
شیخ پور افزود: اگر نمایندگان و منتخبان حزب و تشکیلاتی رای بیاورد و عملکرد خوبی نداشته باشد، مردم دیگر به نمایندگان آن تشکیلات رای نخواهند دارد، زیرا براحتی امکان قضاوت عملکرد آن حزب در انتخابات را مشاهده می‌کنند.
انتخابات شورا‌ها را دست کم نگیریم
دبیر مجمع اسلامی کارمندان خط امام (ره) استان کرمان با تشریح ابعاد اهمیت انتخابات شورا‌ها گفت: هم احزاب و هم مردم باید مراقب باشند که اهمیت انتخابات ریاست جمهوری سبب نشود انتخابات شورا‌ها دست کم گرفته شود.
وی افزود: شورا‌ها غیر از انتخاب شهردار در سیاستگذاری‌های امور ریز و درشت مدیریت شهری، تخصیص بودجه، نظارت بر کار شهرداری‌ها و همه ابعاد عمران و آبادانی شهر و روستا نقش مستقیم دارند لذا باید برای انتخاب اعضای آن دقت و اهتمام خاص داشت.
اجماع کردیم و حمایت می‌کنیم
دبیر مجمع اسلامی کارمندان خط امام (ره) استان کرمان درباره فرآیند تدوین فهرست اصلاح طلبان برای انتخابات شورای اسلامی شهر کرمان گفت: ممکن است گزینه‌های بهتری هم وجود می‌داشتند، اما فهرست مورد اجماع ما خیر الموجودین بود.
وی اضافه کرد: براساس میثاق نامه‌ای که در شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان داشتیم طی جلسات مختلف و پس از چند دور رای گیری لیست ما هفته گذشته متشکل از گرایش‌ها و سلائق مختلف در کرمان به جمع بندی نهایی رسید.
شیخ پور گفت: ممکن است من یا حزب من به طور مثال با سه یا چهار نفر از اعضای ۱۱ نفره لیست به طور کامل موافق نباشیم، اما چون تشکیلاتی کار می‌کنیم و براساس یک برنامه و میثاق نامه عمل کردیم از همه افراد لیست حمایت و تبلیغات کامل داریم.
دبیر مجمع اسلامی کارمندان خط امام (ره) استان کرمان با اشاره به ملاک‌های تشکل‌های اصلاح طلب در تدوین فهرست نامزد‌های انتخابات شورای شهر کرمان گفت: صرفنظر از تخصص و عملکرد مدیریتی حوزه تخصصی مانند شهرسازی، معماری و حقوقی مقوله مهم دیگر پاکدستی و تعهد نیز وجود دارد که ما به آن خیلی توجه داشتیم.
وی اظهارداشت: خیلی حساس بودیم فردی که درباره خودش یا اطرافیانش حرف و حدیث‌هایی در حوزه پاکدستی وجود دارد را انتخاب نکنیم.
این فعال سیاسی اصطلاح طلب گفت: این روز‌ها که فساد باعث بسیاری از گرفتاری‌ها در کشور شده، ما در کنار توجه به مولفه‌های مربوط به تخصص و تجربه افراد به پاکدستی نامزد‌ها هم توجه بسیار زیادی داشتیم.
مشارکت نامزد‌ها کاهش یافته
شیخ پور معتقد است که مشارکت برای ثبت نام در حوزه نامزدی انتخابات شورا‌ها در مقایسه با دوره‌های گذشته کاهش داشته و از جمله دلایل آن نیز افزایش نظارت‌ها در این حوزه و مقابله با فساد بوده است.
انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری بطور همزمان در روز جمعه ۲۸خردادماه برگزار می‌شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

ارسال بیش از 2 هزار اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

بازدید از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان رایگان شد

رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی/هشدار به طبیعت‌گردها

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)