کد خبر: ۴۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
ارسال به دوستان
ذخیره
رزم حسینی تصریح کرد: جشنواره فرهنگی اقتصادی استان کرمان همه نهادها و جریانات سیاسی و فرهنگی را دور هم جمع کرد و شروع کار است و این زنجیره معرفی استان کرمان را در شبکه های مجازی در ایران و جهان ادامه داده و باید استان را با شریط ارزشمندی که دولت یازدهم برای کشور به وجود آورده، معرفی کنیم.
استاندار کرمان گفت: تاریخ نویسان باید با قلم خود؛ شیوه حقیقت مطلب را بنویسند و نگویند کرمان فرهنگ «ولش کن» دارند.

به گزارش ایسنا علیرضا رزم حسینی ر سمینار «کرمان در گذر تاریخ» در جشنواره فرهنگی اقتصادی استان کرمان در تهران با گرامیداشت یاد وخاطره شهدا به ویژه شهدای غواص اظهار کرد: در عصری، نسلی آمد که بدون هیچ چشم داشتی جانفشانی کردند و شهدا جوانانی سلحشور با انگیزه ای بودند که برای سرافرازی انقلاب، اسلام و مردمشان سخاوتمندانه جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

وی با بیان اینکه غواصان، شجاع ترین رزمندگان دوران دفاع مقدس بودند و بخشی از تاریخ معاصر استان کرمان هستند تصریح کرد: تاریخ نویسان باید با قلم خود؛ شیوه حقیقت مطلب را بنویسند و نگویند کرمان فرهنگ «ولش کن» دارد.

رزم حسینی با بیان اینکه کرمان، فرهنگ سلحشوری دارد که کویر را به استان باغات تبدیل می کند افزود: پته دوزی استان کرمان توسط مادران برای کمک به اقتصاد کرمان صورت می گیرد که نشان از تلاش برای فرهنگ کار است و هم اکنون استان کرمان در همه عرصه ها و میدان‌ها، فعالیت و کار می کند و مفاخر و بزرگانی تربیت کرده که بخشی از مسوولان کشور بوده و کشور را اداره می کنند.

استاندار کرمان با بیان اینکه آنقدر کرمانی ها میهمان نواز هستند که متهم به غریب پروری شده اند افزود: مردم کرمان خودپرور و میهمان نواز هستند نه غریب پرور! و این استان و بزرگانی برای اداره کشور پرورش داده است که نمونه بارز آن «قاسم سلیمانی» که امروز یک تنه برای امنیت مجازی تلاش می کند.

وی با بیان اینکه امروز، مرزهای ما در عراق نیست بلکه مرز ما در اردن و سوریه از جنوب تا بحرین است گفت: دایره امنیتی کشور ما به گونه ایست که استان و کشور ما امن است و به طور متوسط هر دو و سه ماه یک اجتماعات در سراسر کشور بدون کوچک ترین خطری برگزار می شود که این نشان از خودپروری کرمانی‌هاست.

رزم حسینی با بیان اینکه نویسندگان و مورخان، کرمان را به گونه ای معرفی کنند که همگان بدانند این استان سرشار از ثروت های مادی و معنوی است تصریح کرد: نجابت کرمانی ها آنقدر غلیظ شده که تبدیل به کم رویی شده در حالی که باید خودمان را به دنیا معرفی کنیم که کرمان دارای ثروت های مادی و معنوی و سرمایه های اجتماعی بسیار ارزشمندی است.

وی بیان کرد: کرمان باید به خوبی معرفی شود و این معرفی باید توسط همه صورت گرفته و توانمندی های استان بیان و به مرحله ای برسد که در کرمان نهادهایی بسازیم که پایدار برای توسعه استان باشند نه اینکه با تغییر افراد توسعه متوقف و ریل ها جابه جا شود و هرکس بخواهد سلیقه ای عمل کند.

استاندار کرمان با بیان اینکه نهادهای اقتصادی باید در دولت کوچک اقتصادی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی تشکیل شود، گفت: برخی می گویند چطور جرات می کنی که این حرف ها را بزنی؟ بنده می گویم آیا نباید خانه خود را بسازیم؟ نباید برای توسعه جرات به خرج داد؟

وی افزود: باید فریاد زده و بگوییم ما می توانیم و این فریاد را با طرح و برنامه و کارشناسی می گوییم و اگر اختیارات لازم را برای توسعه بدهد، چرا نسازیم؟ مگر نه این است که توسعه کرمان توسعه کشور است؟

رزم حسینی تصریح کرد: جشنواره فرهنگی اقتصادی استان کرمان همه نهادها و جریانات سیاسی و فرهنگی را دور هم جمع کرد و شروع کار است و این زنجیره معرفی استان کرمان را در شبکه های مجازی در ایران و جهان ادامه داده و باید استان را با شریط ارزشمندی که دولت یازدهم برای کشور به وجود آورده، معرفی کنیم.

مقام عالی دولت در استان کرمان بیان کرد: فرصت های جدیدی برای آبادانی کشور فراهم شده و سرمایه گذاران و کارآفرینان به ایران می آیند و برای اینکه بتوانیم کشوری سربلند، مستقل و شایسته ایرانی و کرمانی را بسازیم، با کمک شما تلاش خواهیم کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

رفع تصرف 5 هکتار از زمین‌های دولتی در جنوب کرمان

 ۶ نفر در رابطه با  آتش‌سوزی انبار کارخانه مدیران خودرو تحت تعقیب قضائی قرار گرفتند

قیمت طلا در بازار کاهشی شد

مهم‌ترین علامت کنسروهای فاسد/ به ظاهر قوطی کنسرو توجه کنید

کشف 41 کیلوگرم ماده روانگردان شیشه در بم

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی؛ گرد و خاک کرمان را فرا می‌گیرد

درخواست کارت سوخت از خردادماه اینترنتی می شود

ثبت‌نام مدارس فقط با ثبت در سامانه املاک و اسکان

مدیرکل منابع طبیعی کشور عنوان کرد: ضرورت اجرای انجام عملیات آبخیزداری در جنوب کرمان

توصیه های مهم پلیس راهور کرمان به عابران پیاده

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)