کد خبر: ۴۱۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸
ارسال به دوستان
ذخیره
نامزدان 1400چه گفتند؟
چگونه به خود اجازه می‌دهند برای نامزدهای ریاست ‌جمهوری خط و نشان کشیده و ‎خط قرمز تعریف کنند؟! جناب ‎قاضی‌القضات اگر نگرانند در این ‎رقابت نابرابر، نقد ایشان تعرض به قوه ‌قضاییه تعبیر شود، بهتر است یا از ریاست قوه ‎استعفا دهند یا از نامزدی ریاست‌ جمهوری.

همتی: شعار پوپولیستی نمی‌دهم/ مهرعلیزاده: چگونه به خود اجازه می‌دهند برای نامزدهای ریاست ‌جمهوری خط و نشان کشیده و ‎خط قرمز تعریف کنند؟!/جلیلی: دولت باید در بازار ثبات ایجاد کند/ رضایی: ایثار را از کابینه خود شروع می‌کنیم/ رئیسی: اینترنت رایگان حق مردم دهک‌های پایین جامعه است/ زاکانی: هیچ انسدادی در کشور نداریم/ قاضی‌زاده: پیچیدگی‌های تولید را باید کاهش دهیم

 مبارزه با فساد، بازداشت چند نفر و نمایشی برخورد کردن نیست

عبدالناصر همتی:
● در حاشیه شهرها مردم با فلاکت زندگی می‌کنند. من حتماً برنامه‌ خاصی برای پرداخت یارانه‌ها دارم، اما عدد آن را اعلام نمی‌کنم و شعار پوپولیستی نمی‌دهم.
● متاسفم بابت اینکه داوطلبان ذی‌صلاح نتوانستند به عرصه وارد شوند. تلاش می‌کنم نماینده شایسته‌ای از طرف آنها باشم. بلکه بتوانم در یک مبارزه ناعادلانه پنج به یک، دولتی را که خواست اکثریت مردم است تشکیل بدهم.
● چرا باید به دختر خانمی که وقت گذاشته و تحصیل کرده است، پیامک بدهیم و بگوییم شما حجابت را در ماشین رعایت نکردی و به آنها استرس وارد کنیم؟
● مبارزه با فساد، بازداشت چند نفر و نمایشی برخورد کردن نیست. برای جلوگیری از فساد باید راه‌های ایجاد مانند قیمت‌گذاری دستوری ارز، رانتی کردن و درست عمل نکردن در خصوصی‌سازی‌ها را بررسی کنیم.
● همسر همتی در یک برنامه تلویزیونی گفته که مرحوم هاشمی دوبار به روحانی در دولت اولش پیشنهاد داده همتی را به بانک مرکزی بیاورد.

یارانه کم‎ درآمدها را ۵ برابر می‎ کنم
محسن مهرعلیزاده:
● برای جلوگیری از تندروی‌ها و فشارها به میدان آمده‌ام. من اگر تصمیم‌گیر بودم، دایره صلاحیت را وسیع‌تر می‌گرفتم.
● آمده‌ام بار دیگر ندای زنده باد مخالفم را در سپهر سیاسی ایران زنده کنم و با مدارا آنان را که در جهت صلاح ملت می‌اندیشند در جهت بهبود شرایط زندگی مردم با خود همراه کنم.
● دولت من با انجام گفت‌وگو با همه طرف‌های برجام و امریکا برجام را زنده خواهد کرد. تا بیش از این نظاره‌گر تأثیرات مخرب تحریم‌های ظالمانه و بی رحمانه بر سفره‌های مردم نباشیم.
● از ماه دوم رئیس‎ جمهور شدنم، یارانه ۵ دهک کم‎ درآمد را ۵ برابر می‎ کنم.
● چگونه به خود اجازه می‌دهند برای نامزدهای ریاست ‌جمهوری خط و نشان کشیده و ‎خط قرمز تعریف کنند؟! جناب ‎قاضی‌القضات اگر نگرانند در این ‎رقابت نابرابر، نقد ایشان تعرض به قوه ‌قضاییه تعبیر شود، بهتر است یا از ریاست قوه ‎استعفا دهند یا از نامزدی ریاست‌ جمهوری.
● مهرعلیزاده در نامه‌ای از رئیس جبهه اصلاحات ایران خواست فرصتی برای حضور و ارائه برنامه‌ها و دیدگاه‌هایش در این نهاد فراهم کند.

دولت باید در بازار ثبات ایجاد کند
سعید جلیلی:
● قاچاق کالا معضلی است که به تولید، اشتغال و پیشرفت کشور لطمه می‌زند. مافیایی که اقدام به قاچاق می‌کند، حتی از مبادی رسمی که در برخی مواقع اسم قاچاق هم ندارد، کالا وارد کشور می‌کنند.
● یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما این است که مبارزه با قاچاق صرفاً منحصر به مبادی نیست بلکه مقاصد را هم دربر می‌گیرد.
● افرادی که از آنان به عنوان سوخت بر یا کولبر نام می‌برند، هر یک می‌توانند به نیروهای فعال در اقتصاد کشور و صادرکننده موفق تبدیل شوند.
● برنامه دولت من از روز نخست کارش باید این باشد که در بازار ثبات ایجاد کند و این هدف زمانی تحقق می‌یابد که بتوانیم بخش‌های مختلف بازار را هماهنگ کنیم.
● از همان لحظه نخست آغاز به کار دولت آینده؛ باید فراتر از اداره روزمرگی‌ها؛ جهاد بزرگ برای جهش ایران آغاز شود. بار اصلی این جهاد باید روی دوش مسئولان باشد و هر قدر آنان زیر بار این مسئولیت روند؛ این بار از روی دوش مردم بیشتر برداشته خواهد شد.

ایثار را از کابینه خود شروع می‌کنیم
محسن رضایی:
● یک بار دیگر همانند دوران دفاع مقدس، خود را سپر ملت ایران خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم خوشحالی و شادمانی را به چهره ملت ایران بازگردانیم و بتوانیم از مشکلاتی که در سر راه ملت ایران هست، عبور کنیم.
● اگر بخواهیم دوباره جامعه ما به برادری و وحدت و انسجام و ایثار و فداکاری بازگردد باید از نفس خود عبور کنیم. متأسفانه در دو یا سه دهه اخیر نفع شخصی به جای نفع عمومی جایگزین شده و خودخواهی و تکبر جایگزین تواضع و دیگران را دوست داشتن شده است و نظام ارزشی ما تغییر کرده و دنیا گرایی و انحرافات عظیمی به وجود آمده است.
● تلاش می‌کنیم ایثار را از کابینه خودمان شروع کنیم و وقتی مردم ببینند دولتمردان برای آنها تلاش و فداکاری کرده و دل به دریا می‌زنند تا با مشکلات عظیم آنها روبه‌رو شوند، طبیعتاً این روحیه ایثار و فداکاری به جامعه سرایت خواهد کرد.
● هیچ ملتی بدون فرزندان ایثارگر خود نمی تواند احیا شده و قدرت بگیرد.

اینترنت رایگان حق دهک‌های پایین
سید ابراهیم رئیسی:
● اینترنت رایگان حق مردم دهک‌های پایین جامعه است.
● دولت آینده اقتصاد فضای مجازی را رونق خواهد داد و زیرساخت‌های لازم را برای تأمین اینترنت در کشور کامل می‌کند.
● از ابتدای کار دولت تلاش می‌کنیم ثبات در بازار حاکم شده و تغییرات نسبت به دستورالعمل‌ها، بخشنامه‌ها و مقررات به حداقل ممکن برسد. آرامش باید بر بازار داد و ستد حاکم شود تا فعالان اقتصادی با پیش‌بینی وضعیت آینده، بتوانند برای کالاهایشان قیمت تعیین کنند.
● مدیریت توزیع اعتبارات از برنامه‌های جدی دولت آینده است. تسهیلات بانکی باید برای امر تولید، ازدواج و مسکن درست توزیع شود. این از برنامه‌های مهم ماست که با حل مسأله مسکن، اشتغال و تولید در کشور، به مردم آرامش دهیم.
● منزلم ۱۴۰ متر است و خودروی شخصی ندارم ولی همسرم یک خودروی ایرانی دارد. دو فرزند دختر دارم؛ یکی دوره دکترای جامعه‌شناسی دانشگاه تهران و دیگری لیسانس فیزیک دانشگاه شریف.

هیچ انسدادی در کشور نداریم
علیرضا زاکانی:
● نباید در شهر به دنبال قاچاقچی باشیم، کولبران هم قاچاقچی نیستند، قاچاقچیان واقعی را باید در پس پرده سراغ گرفت.
● با راهکارهای کارشناسی تلاش می‌کنیم که نخبگان و خبرگان را قانع و مردم را راضی کنیم و قطعاً ما با وجود اینکه با دریایی از مشکلات مواجه هستیم، اما هیچ انسدادی در کشور نداریم.
● تکیه ما برای ایجاد تحول بر ظرفیت‌های داخلی است که از همه فرصت‌های منطقه‌ای و جهانی هم استفاده خواهیم کرد.
● اینکه راه حل مشکلات را در خارج جست وجو کنیم نوعی توهم است.
● در سال اول دولت تغییر را کاملاً ملموس خواهید دید و پس از چهار سال فضای جدیدی برای مردم در حوزه کسب و کار و تولید و خلق ثروت ایجاد می‌شود.
● قاچاقچیان واقعی کولبران نیستند بلکه کسانی هستند که به قدرت تکیه زده‌اند و بر جان، مال و حیثیت مردم مسلطند، هیچ ارزشی برای مردم قائل نیستند و با همه وجود تلاش می‌کنند ریشه تولید را بخشکانند و اقتصاد را وابسته نگه دارند.

پیچیدگی‌های تولید را باید کاهش دهیم
امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی:
● یکی از مهم‌ترین راه حل‌های اصلی مقابله با قاچاق، اصلاح ساختارهاست. این معنا ندارد که هم سیاستگذار هم ناظر و هم مجری مبارزه با قاچاق در یک ستاد با هم تجمیع شوند و فعالیت کنند بلکه باید این سه مقوله از هم جدا شده و اصلاح شود.
● میزان قاچاق در طول یک سال در کشور ۱۳۸ هزار میلیارد تومان بوده است. متأسفانه از این میزان فقط ۱۷ هزار میلیارد تومان یعنی ۱۲ درصد کشف می‌شود که این بسیار ناچیز است و نشان می‌دهد که ما سازمان یا ستاد عریض و طویلی را فعال کردیم که پاسخگو نیست و کار خودش را می‌کند بنابراین ما نیازمند اصلاح ساختاری در این زمینه هستیم.
● برخی نگاه‌ها به جای اصلاح ساختار‌ها به سمتی می‌روند که کارت‌های بازرگانی افراد را باطل کنند. اصل مطلب این است که اهلیت را محور قرار دهیم. به کسانی که اهلیت آن را دارند، کارت بازرگانی داده و اجازه واردات و صادرات دهیم و از سویی دیگر پیچیدگی‌های مرتبط با تولید را کاهش داده و صدور مجوز را نیز تسریع بخشیم.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)