کد خبر: ۴۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
ارسال به دوستان
ذخیره
در حالیکه تلاش های زیادی در جهت بهبود روابط میان دو کره از سوی کشورها و مجامع بین المللی در جریان است، بروز اتفاقات غیرمنتظره باعث می شود این دو کشور برای رسیدن به اتحاد و وحدتی که دنیا انتظار آن را دارد، همچنان فاصله بگیرند.
 در حالیکه تلاش های زیادی در جهت بهبود روابط میان دو کره از سوی کشورها و مجامع بین المللی در جریان است، بروز اتفاقات غیرمنتظره باعث می شود این دو کشور برای رسیدن به اتحاد و وحدتی که دنیا انتظار آن را دارد، همچنان فاصله بگیرند.

به گزارش جماران، در تازه ترین اتفاق غیرقابل پیش بینی که چهارم ماه اوت (13 مرداد ماه جاری) در نواحی مرز مشترک دو کشور رخ داد، مربوط به انفجار سه مین است که بار دیگر باعث تیرگی روابط دو کشور شد و تنش ها میان آنها را تشدید کرد.
این اتفاق همچنین سبب شده دو کشور در اوج عصبانیت یکدیگر را متهم و تهدید به مقابله جدی کنند تا تمامی تلاش های صورت گرفته از سوی کشورهایی که خواهان پایان مناقشه سئول و پیونگ یانگ هستند، نقش بر آب شود.
در تاریخ چهارم ماه اوت (13 مرداد ماه جاری) سه مین انفجاری در منطقه غرب مرزی میان دو کشور منفجر شد که بر اثر آن دو مامور واحد گشتی کره جنوبی دچار آسیب های شدید جسمانی شدند.
کره جنوبی همسایه شمالی خود را متهم کرده که این مین ها تعمدا در مسیر راه این سربازان که منطقه ای غیرنظامی بوده، کار گذاشته شده است.
این اتفاق با توجه به اینکه اولین بار پس از پنج دهه رخ می دهد، باعث بروز نگرانی هایی شده و اعتراض کره جنوبی و سازمان ملل را نیز در پی داشته است.
کره جنوبی مدعی است که کره شمالی در بخش های جنوبی منطقه مرزی نظامی دو کشور اقدام به کار گذاشتن مین کرده و این خطری است که سربازان کره ای را تهدید می کند.
از سوی دیگر «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد نیز از این مساله ابراز نگرانی کرده و افزوده است که از جان سربازان کره ای باید حراست شود.
دبیرکل کره ای سازمان ملل متحد از کره شمالی خواسته است به تعهدات خود در خصوص رژیم متارکه جنگ که بیش از پنج دهه قبل میان دو کره برقرار شده است، پایبند باشد.
کره پس از پایان حاکمیت ژاپن بر این کشور به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شد و از آن زمان به دلیل آنکه جنگ میان دو کره در دهه 1950 با متارکه متوقف شد، دو کشور همچنان در وضعیت جنگ با یکدیگر قرار دارند.
بان کی مون افزوده است که کره شمالی و کره جنوبی باید در این زمینه وارد مذاکره شوند و این مساله را حل و فصل کنند.
ارتش کره جنوبی نیز در بیانیه ای اعلام کرده است که مین منفجره شده در روز چهارم اوت که باعث زخمی شدن دو سرباز شده توسط کره شمالی کار گذاشته شده است.
دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی هم روز گذشته - سه شنبه - ضمن محکوم کردن حادثه پیش آمده، انفجار این مین ها را «تحریک آشکار» از جانب کره شمالی دانست.
این بیانیه همچنین خواستار عذرخواهی کره شمالی شد و از این کشور خواست عاملان این حادثه را نیز مجازات کند.
وزارت دفاع کره جنوبی نیز پیشتر کره شمالی را متهم و اعلام کرد: اطمینان دارد که انفجارهای صورت گرفته بر اثر انفجار مین هایی بوده که نیروهای نظامی پیونگ یانگ در مسیر سربازان کره جنوبی کار گذاشته اند.
بر اساس تحقیقات مشترکی که میان ارتش کره جنوبی و فرماندهی نظامی سازمان ملل انجام شده است پیش بینی می شود که ارتش کره شمالی در فاصله زمانی 26 ماه ژوئیه (4 مرداد) تحرکات پنهانی در این منطقه مرزی داشته است.
این انفجار یک روز پیش از سفر چهار روزه «لی هی هو» همسر «کیم دای جونگ» رییس جمهور پیشین کره جنوبی به پیونگ یانگ که تا شنبه گذشته ادامه داشت، اتفاق افتاد.
با اینکه بسیاری از کارشناسان امیدوار بودند این سفر بتواند سردی روابط دو همسایه را با ملاقات بانوی اول کره جنوبی با «کیم جونگ اون» رهبر کنونی کره شمالی گرمتر کند، اما این اتفاق رخ نداد و او نتوانست در این سفر با مقامات ارشد کره شمالی دیدار کند.
بروز تنش در میان دو همسایه در حالی بار دیگر تشدید می شود که کره جنوبی قصد در ماه جاری میلادی (مرداد - شهریور) رزمایش مشترکی را با آمریکا در منطقه شبه جزیره کره برگزار کند.
برگزاری این گونه رزمایش ها همواره با اعتراضات شدید کره شمالی همراه است و این کشور برگزاری آن را تهدیدی برای ثبات منطقه می داند.
برچسب ها: مین ، تنش ، کره ، شمالی ، جنوبی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی فردا تعطیل است

آیت‌الله موحدی کرمانی رئیس مجلس خبرگان رهبری شد

دمای هوای کرمان افزایش می‌یابد

سهمیه بنزین خردادماه بدون تغییر شارژ شد

برگزاری نوبت دوم کنکور به تعویق افتاد

استانداران اسبق کرمان درگذشت شهادت گونه رئیس جمهور و هیات همراه را تسلیت گفتند

استاندار کرمان خطاب به مدیران: نگذارید خللی در امور ایجاد شود، ادارات نباید تعطیل شوند

۸ تیر، روز برگزاری انتخابات / دهم تا چهاردهم خرداد، زمان ثبت‌نام کاندیداها

زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری دوره چهاردهم مشخص شد /کاندیداها ۱۰ تا ۱۴ خرداد ثبت نام کنند

زمان و مکان برنامه‌های بزرگداشت شهادت رئیس جمهور و هیات همراه در کرمان اعلام شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۷ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)