کد خبر: ۴۱۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱
ارسال به دوستان
ذخیره
عبدالناصر همتی:
عبدالناصر همتی با بیان اینکه من می‌گویم این افراد دنیا را نمی‌شناسند، افزود: چه کسانی به سفارت عربستان حمله می‌کنند، چه کسانی ارزش پول را کم می‌کنند و روابط ما را با همسایگان برهم می‌زنند؟ چه کسانی از اینها حمایت می‌کنند؟ همه اینها به صورت زنجیره‌ای است و اگر کشور نتواند این زنجیره را قطع کند سوال شما درباره آسیب‌های اجتماعی قابل حل نیست. 

آقای جلیلی شماFATF را دو سال در مجمع تشخیص مصلحت نظام معطل کردید/ کاسبان تحریم در ستادهای عزیزان پول هنگفت برای تخریب بنده هزینه می‌کنند/مگر نه اینکه اقای رئیسی ۴۰ سال قوه قضائیه بودند بنابراین باید ایشان پاسخگوی همه خرابکاری‌ها باشند؟/از شروع تحریم‌ها تا کنون سرمایه‌گذاری در کشور منفی است معلوم است که بیکاری افزایش می‌یابد/محیط زیست در پروژه های اقتصادی و عمرانی حق وتو خواهد داشت/من در مقابل جریانی قرار دارم که می‌گوید به جای توسعه ایران، کاخ سفید را حسینیه کنیم/چه کسانی به سفارت عربستان حمله می‌کنند، چه کسانی ارزش پول را کم می‌کنند

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: انحصار عامل اصلی ناکارآمدی و فساد است و مخالف انحصار در اقتصاد، سیاست، فرهنگ و رسانه هستم.

به گزارش ایرنا، «عبدالناصر همتی» عصر سه شنبه در دومین مناظره تلویزیونی در پاسخ به نبود ارتباط معنادار میان نظام آموزشی و نیاز واقعی اقتصادی و اجتماعی کشور موجب بالارفتن نرخ بیکاری تحصیل‌کردگان شده است، برنامه شما برای مناسب سازی نظام و انطباق آن با واقعیات و نیاز آموزشی چیست، تصریح کرد: من میخواهم انتقادی بکنم شیوه مناظره مانند  مسابقه هفته شده است و اگر می‌خواستیم مردم مواضع ما را بدانند بهتر است سوالات مهمتر شود و تا ببینند فرق کاندیداها در نحوه پاسخگویی و عمل به این سوالات چگونه خواهد بود.

وی ادامه داد: مخالف انحصار در اقتصاد، سیاست، فرهنگ و رسانه هستم. انحصار عامل اصلی ناکارآمدی و فساد است. انتخاب الان انتخاب بین بد و بدتر و خوب و خوبتر نیست، انتخاب بین افرادی هستند که معتقد هستند نباید بگذاریم این دربی که روی کنش‌گری شهروندان و نفس جامعه را بگیرد و انتخابی که می‌تواند این درب‌ها را ببندد.

همتی تصریح کرد: من صدای بی صداها و قدرت بی‌قدرتان هستم. چرا این جملات را عرض کردم زیرا دولت من حامی آسیب پذیرترین افراد جامعه خواهد شد. موفق‌ترین و بهترین کاری که می‌توان انجام داد اینکه شهروندان که آسیب‌پذیرتر هستند همچون کولبران، بی شناسنامه‌ها، سوخت‌برها، قربانی‌های فقر شدید، بی‌خانمان‌ها، افراد دارای معلولیت، بیکاران، کارگران غیررسمی، مهاجران، کودکان کار زنان سرپرست خانوار ، بیماران خاص، معتادان و کودکان بی سرپرست و بدسرپرست معضل واقعی کشور ما است و این گروه‌ها بحث و هدف اصلی دولت من خواهد بود.

وی با اشاره به موضع آموزش عنوان کرد: دولت در سه حوزه مسوولیت شدید دارد و حتما باید در حوزه‌های سلامت، آموزش و رسیدگی به اشخاص آسیب پذیر به صورت جدی وارد شود. در مورد آموزش باید از پایه اساسی کار کنیم و مدارس دولتی را کم اهمیت کرده ایم و یکی از برنامه‌های من اینکه از پایه مدارس دولتی را تقویت کنیم.

همتی در ادامه گفت: ما می توانیم برنامه هایی را تعبیه کنیم و به والدین بدهیم و اولیا بر اساس انتخاب خود ثبت نام کنند تا مدرسه بداند هزینه آن توسط اولیا پرداخت می شود و این به اعتبار و رتبه مدرسه کمک می کند نه اینکه اولیا بروند با زور به دنبال ثبت نام باشند.

کاهش اشتغال به دلیل رشد منفی اقتصادی

وی در بخش دوم از نیمه اول دومین مناطره انتخابات ریاست جمهوری درباره اشتغال گفت: بخشی از بیکاری جوانان تحصیلکرده کشور به دلیل رشد منفی تولید است که اشتغال کاهش یافته است و دیگر به دلیل شیوع بیماری کرونا است که در یک سال و نیم گذشته آسیب بسیاری به بخش خدمات وارد کرده است و امیدوارم هرچه زودتر بحث واکسیناسیون را در دولت آینده حل کنیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: بخش خدمات که پتانسیل بالایی به خصوص در زمینه گردشگری، استارتاپ‌ها و کسب و کار در اینستاگرام که می‌تواند کمک بسیاری در ایجاد اشتغال داشته باشد را فعال کنیم. 

وی تصریح کرد: در دولت آینده مجوزهای موانع کسب و کار را در دولت آینده از میان برمی‌داریم. 

همتی خطاب به جلیلی گفت: ایشان گفتند که نباید زمان انجام کارها را طولانی کنیم، سوال من این است که شما اف ای تی اف را دو سال در مجمع تشخیص مصلحت نظام طولانی کردید و چرا سریع تصمیم نمی‌گیرید. 

وی افزود: یا FATF را رد می‌کردید و به مردم اعلام می‌کردید که تصویب نشد یا می‌پذیرفتید و اجازه می‌دادید اقدامات لازم را انجام دهیم و وارد لیست سیاه نمی‌شدیم. 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری خطاب به رئیسی که گفت ارز ۴۲۰۰ تومانی و تسهیلات بانکی موجب فاصله طبقاتی است، گفت: شما دو سال عضو شورای عالی هماهنگی اقتصادی هستید و شاهد بودید که مخالف ارز ۴۲۰۰ تومانی بودم چرا جلوی این اقدام را نگرفتید. 

تصمیم شورای عالی هماهنگی اقتصادی برای برداشت از صندوق توسعه ملی

وی افزود: می‌توانستید در این شورا خیلی محکم بایستید و اجازه ندهید ادامه یابد. مگر شما و اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی اصرار کردید و من را مجبور کردند ۵.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی و ارز مسدود شده را تبدیل به ریال کنم و نقدینگی ایجاد کنم و هم اکنون به همراه آقای جلیلی آن را به سر من می کوبید. 

همتی گفت: من فکر می‌کنم دوستان باید نامه‌ای به ترامپ بنویسند که خیلی خوشحال باشید که تمام بلاهایی که شما بر سر مردم آوردید ما بر سر همتی و بانک مرکزی خراب می‌کنیم، بانک مرکزی چه تقصیری دارد. 

وی افزود: کسانی که از کاسبان تحریم حمایت می‌کنند، همان‌هایی که در ستادهای عزیزان پول هنگفت برای تخریب بنده هزینه می‌کنند چرا به آنها اشاره نمی‌کنند؟

نامزد انتخابات گفت: آقای زاکانی می‌گویند که شما نیامدید با من مناظره کنید، من امروز متوجه شدم که ترکیب تغییر کرده است و به جای یار کمکی و پوشش به پلیس بد و خوب تبدیل شده است و نمی‌ شود اینطور مناظره کرد و بهتر است برنامه‌ها اعلام شود. 

وی افزود: من دو سال در بانک مرکزی بودم و تمام زندگی خود را صرف کردم حالا شما به نواقص اشاره می‌کنید. مگر نه اینکه اقای رئیسی ۴۰ سال قوه قضائیه نبودند بنابراین باید ایشان پاسخگوی همه خرابکاری‌ها را باشند؟ اگر من برای دو سال خدمت در دولت روحانی باید پاسخگو باشم ایشان اولی‌تر هستند که پاسخگو باشند.

همتی خطاب به رضایی گفت: تمام درآمد نفتی ما سال گذشته ۵ میلیارد دلار بود و من نمی‌دانم این ۱۳۷ میلیارد دلار از کجا آمده است که این همه فساد را ایجاد کرده است؟ حتی پنج میلیارد دلار از ذخایر استراتژیک بانک مرکزی را برای تهیه کالاهای اساسی اختصاص دادیم. من فکر می‌کنم نامزدها باید با انصاف بیشتری مسائل را مطرح کنند.

وی افزود: ظرف ۲۰ سال رشد سرمایه ثابت ۴.۵ درصد بود از لحاظ شروع تحریم‌ها تا کنون سرمایه‌گذاری در کشور منفی است معلوم است که بیکاری افزایش می‌یابد بنابراین برای این موضوع باید راهکاری ارائه دهیم و من هم برای آن برنامه دارم و به موقع اعلام خواهم کرد.

مسوولیت را بر اساس صلاحیت و شایستگی اعطا می‌کنم

همتی در بخش سوم از نیمه اول دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص برنامه های خود گفت: مسوولیت را بر اساس صلاحیت و شایستگی اعطا می‌کنم و برخی فکر می کنند که اقوام و مذاهب برای ما تهدید هستند اما من معتقدم اقوام و مذاهب مولفه قدرت هستند و فارغ از تسنن و تشیع آنها را برای مسوولیت انتخاب می‌کنم و در مدیریت های شایسته سه برابر حالا از زنان و مردان انتخاب می کنم.

وی افزود: من در عمل این موضوع را نشان داده ام، مشاور ارشد من در بانک مرکزی از برادران خوب اهل تسنن و دکترای اقتصاد بودند و در مناصب کلیدی دولتم استفاده می کنم.

همتی تاکید کرد: باعث شرمندگی است ما پل با عظمت میسازیم ولی یک معلول و جانباز ما چند صد متر نمی توانند در پیاده رو ها راه بروند و باید به این بخش از هموطنانمان توجه کنیم.

وی ادامه داد: مخالف بازداشت و زندانی کردن معتادان هستم و باید معتادان را توانمند کرد و به چرخه بازگرداند اعتیاد آنها به دلیل بیکاری و ساختار غلط است. همچنین به زندگی اجتماعی معلولین توجه ویژه می شود. 

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به برنامه‌های خود در حوزه محیط زیست اشاره کرد و ادامه داد: توجه ویژه به امکانات و بودجه محیط زیست خواهم داشت. محیط زیست حتما در پروژه های اقتصادی و عمرانی حق وتو خواهد داشت.

همتی باید حکمرانی اقتصادی اصلاح شود، تصریح کرد: باید قدرتی که میدان و دیپلماسی که حاج قاسم عزیز و محمد جواد ظریف ایجاد کردند، من پلی خواهم زد برای بهره برداری و توسعه اقتصادی کشور تا بتوانیم توسعه را به جیب مردم ببریم. حرکت و قدرت ما در منطقه باید مبنای اقتصاد برای مردم عزیز باشد. فوری ترین و ضروری ترین کار ما پیگیری تحریم ها است و به طور جدی پیگیری خواهم کرد.

گروه‌های ذینفع و رانت خوار بر اقتصاد، فرهنگ و جامعه چنبره زده‌اند

وی در بخش اول از نیمه دوم دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که برخی سوء مدیریت‌های اقتصادی، ناکارآمدی‌های مدیریت شهری، جامعه را از از نظر آسیب‌های اجتماعی در وضعیت نامناسبی قرار داده است، آیا رفع آسیب‌های اجتماعی در اولویت کار شما قرار دارد؟ برنامه مشخص شما در این باره چیست؟ گفت: آسیب‌های اجتماعی در بخش شهری یا کل کشور ناشی از یک ساختار غلط است و گروه‌های ذینفع و رانت خوار بر اقتصاد، فرهنگ و جامعه چنبره زده‌اند اگر نتوانیم مشت اینها را باز کنیم و فسادی که در کشور ایجاد کردند را حل نکنیم بسیاری از مسائل و عواقبی که در کشور شاهد هستیم برطرف نمی‌شود. 

وی افزود: اینها ارتباطات وسیعی در صادرات، واردات، ارتباط زنجیری با کاسبان تحریم و پولشویی ارتباط دارند و بر اقتصاد کشور چنبره زدند و دوباره تاکید می‌کنم بدون حل این مسائل، مشکل کشور حل نمی‌شود. 

همتی خطاب به کاندیداهای دیگر گفت: دوستانی که اینجا به عنوان رقیب بنده حضور دارند، تقریبا همین حرف‌ها را می‌زنند یعنی تقویت وضع موجود، مشت اینها را باید بازکنیم و شفاف کنیم تا مردم بدانند چه خبر است. 

وی افزود: من الان در مقابل جریانی قرار دارم که این جریان می‌گوید به جای توسعه ایران، کاخ سفید را حسینیه کنند و دوستانی که هم اکنون حضور دارند نیز این صحبت‌ها را بیان می‌کنند. 

نامزد انتخابات با بیان اینکه من می‌گویم این افراد دنیا را نمی‌شناسند، افزود: چه کسانی به سفارت عربستان حمله می‌کنند، چه کسانی ارزش پول را کم می‌کنند و روابط ما را با همسایگان برهم می‌زنند؟ چه کسانی از اینها حمایت می‌کنند؟ همه اینها به صورت زنجیره‌ای است و اگر کشور نتواند این زنجیره را قطع کند سوال شما درباره آسیب‌های اجتماعی قابل حل نیست. 

کاهش ۷۵ میلیارد دلاری از درآمدهای نفتی در ۲ سال گذشته

وی با بیان اینکه الان مشکل ما چیست؟ گفت: من می گویم تحریم مشکلاتی ایجاد کرده و باعث نقدینگی شده دوستان قبول نمی‌کنند. 

همتی ادامه داد: من می‌گویم ظرف دو سال گذشته ۷۵ میلیارد دلار از درآمد نفتی کشور کاهش یافته است به نرخ امروز دلار، ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومان درآمد کشور از دست رفته و می‌گویند چرا نتوانستید کشور را اداره کنید. 

وی اظهارداشت: من می‌گویم افرادی که بر اقتصاد کشور چنبره زدند چون از تحریم سود می‌برند سالی ۲۰ درصد هزینه معاملاتی را افزایش دادند. 

نامزد انتخابات ادامه داد: حجم تجارت خارجی کشور در سال ۹۸ و ۹۷ هر کدام ۸۰ میلیارد دلار بود که ۲۰ درصد آن می‌شود ۱۶ میلیارد دلار، و با این مبلغ چند کشور می‌توانند امورات خود را سپری کنند و ما این را از دست می‌دهیم و می‌گوییم چرا مردم فقیر می‌شوند و درآمد سرانه اضافه نمی‌شود. 

وی تاکید کرد: من معتقدم که باید در زندگی اجتماعی و اقتصادی تجدید نظر کنیم و من آمده ام این روند را در کشور تغییر دهم.

همتی در جمع بندی صحبت های خود گفت: دوستان می فرمایند ما کجا مخالف هستیم؟ فکر می کنم عملکرد همه مشخص است. صحبت های عزیزان معلوم است. ما چه حقی داریم که برای جامعه اینگونه تصمیم بگیریم و اینگونه رفتار کنیم که مردم چگونه راه بروند، چگونه حرکت کنند و چگونه زندگی کنند، بگذارید مردم زندگی کنند.

وی ادامه داد: دوستان می گویند شما کدام جوانان را می گویید، من همان جوان هایی را می گویم که ۶۰ درصد آنها گفته اند رای نمی‌دهند و شما راجع به ۴۰ درصد صحبت می کنید و من راجع به ۶۰ درصد صحبت می کنم چرا نمی خواهید به اینها اهمیت دهید. دوستان می گویند ما در مورد همه چیز تعامل می کنیم در حالی که در برنامه های موسیقی رپ می گذارند و رپ را ممنوع می کنند. الان نوجوانان به سمت موسیقی پاپ های کره ای رفته اند و ما هنوز رپ خودمان را زیرزمینی می کنیم. چه کسی باید به این موضوعات پاسخ بدهد؟ مگر نباید رییس جمهور این موضوعات را پیگیری کند مگر نباید این عزیزان دفاع کنند و نظراتشان را به مردم و جوانان بگویند که قبول دارند یا خیر.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری عنوان کرد: چرا باید کسمایی، کلهر، علیزاده و شجریان را نادیده بگیرند و زمان انتخابات تمام موسیقی های پاپ و رپ را در برنامه های تبلیغاتی می گذارند و با هنرپیشه ها و خواننده ها عکس می گیرند در حالی که باید یا اینها را تایید کنند و خیال مردم را راحت کنید و یا بگویید همین است.

همتی عنوان کرد: من در مورد اقتصاد صحبت می کنم و همه چیز را از زاویه اقتصاد حل خواهم کرد. اقتصاد نیاز به اصلاح دارد و اصلاح اقتصاد از تعارض منافع عبور می کند. ما تا نتوانیم تعارض منافع و گروه های رانت خوار را در کشور حل کنیم اقتصاد سامان نمی گیرد. چندین بار مقام معظم رهبری فرمودند بودجه را اصلاح کنید در حال حاضر ۵۰ درصد جی دی پی مالیات نمی دهند، چرا مالیات نمی دهند زیرا همین ها هستند که در اقتصاد دلالی می کنند و در خارج کاسبی تحریم می کنند، در هنر و اجتماع هیولا می سازند و پول های کثیف رد و بدل می کنند.

وی ادامه داد: باید رییس جمهور شفاف سازی را شروع کند و جلو فسادها را بگیرد. دوستان می گویند ما چه زمانی گفته ایم که می خواهیم کاخ سفید را حسینیه کنیم ، مگر شما پشت موتور آن آقا سوار نشده بودید و بر سرشان بوسه زدید. جناب آقای رییسی شما می فرمایید ما در حد کارمندان کسانی هستیم که از شما شکایت کرده اند و شما به مایی که شورای نگهبان تایید کرده است توهین می کنید.

همتی عنوان کرد: مردم همین را درک می کنند که شما جلو مردم به ما می گویید کارمند. مگر ما کمتر از شما در این کشور خدمت کرده ایم. ۴۰ سال است که من و آقای مهرعلیزاده در مسوولیت های مهم خدمت کرده ایم و شما فکر می کنید ما در حد کارمند شما هستیم.

وی ادامه داد: مردم عزیز ما می خواهیم این روش را تغییر دهیم و خواهش می کنم پای صندوق های رای بیایید. هر یک نفر باید به ۱۰ نفر زندگ بزند و پیگیری کند تا همه به صحنه بیایند و رای دهند و اجازه ندهیم این روش به این شیوه ای که دوستان متلک میگویند و طعنه می زنند، در جامعه رواج پیدا کند. مطمئن هستم مردم این فرصت را از دست نخواهند داد. نباید بگذاریم قطار توسعه رد شود و باید سریع به این قطار برسیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)