کد خبر: ۴۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
گزارش گفتارنو از کم و کیف جشنواره فرهنگی- اقتصادی کرمان در برج میلاد
« فوق‌العاده خوب بود. چشم‌گیر بود. کار بزرگی شد»؛ این توصیفی است که محمد ابراهیم علوی عضو کمیته برگزاری از هفته فرهنگی- اقتصادی کرمان در برج میلاد دارد.
گفتارنو/ محبوبه فیروزآبادی
« فوق‌العاده خوب بود. چشم‌گیر بود. کار بزرگی شد»؛ این توصیفی است که محمد ابراهیم علوی عضو کمیته برگزاری از هفته فرهنگی- اقتصادی کرمان در برج میلاد دارد. می‌کوشد پاسخ انتقادها را بدهد و برگزاری جشنواره را موفقیت آمیز عنوان کند. در این سو اما در شبکه‌های اجتماعی کاربرانی هستند که انتقاداتی را مطرح می‌کنند. از نحوه اسکان غرفه‌دارها؛ تا کمبود تبلیغات محیطی در تهران که ظاهرا در دو سه روز انتهایی جشنواره تکانی خورده است. 

امید فدایی مدیر شرکت نمایشگاه‌جنوبشرق یکی از منتقدان نمایشگاه و جشنواره فرهنگی- اقتصادی کرمان در برج میلاد است. محتاطانه انتقاد می‌کند و بعضا تاکید می‌کند که اینها نظرات شخصی اوست.

فدایی در گفت‌وگو با «گفتارنو» بر این عقیده است که «این جشنواره‌ها در این حجم کار یک سری مشکلات را دارند و نمی‌شود گفت صد در صد خوب بوده است.» او اما امیدوار است «که زحمت دوستان به ثمر بنشیند و در ماه‌های آینده اثرات جشنواره معلوم بشود.»

مدیر شرکت نمایشگاه‌ جنوب شرق به یکسری مشکلات مانند ساعت شروع نمایشگاه که در روز دوم اصلاح شد اشاره دارد و می‌گوید برگزاری نمایشگاه در بعد از ظهر باعث شد که از آن گرمایی که در قسمت پایین برج میلاد بود کاسته شود و فضا برای غرفه‌ها قابل تحمل‌تر شود.

فدایی تبلیغات محیطی را یکی از موارد مورد انتقاد می‌داند و آن را «ناکافی» ارزیابی می‌کند.
وی به مشکلات داخل برج میلاد هم اشاره می‌کند و می‌گوید: در برج هم یک سری مشکلاتی بود از جمله اینکه مسیر را مشخص نکرده بودند؛ می‌بایست نشان می‌دادند مثلا قسمت اقتصادی نمایشگاه کجاست قسمت عمومی نمایشگاه کجاست.

مدیر شرکت مدیر شرکت نمایشگاه‌جنوبشرق البته تاکید دارد که  احساس نمی‌کند «تیم برگزار کننده کوتاهی کرده باشد»، اگر چه به صراحت از اینکه این برنامه نخستین تجربه تیم برگزارکننده بود، انتقاد می کند و می‌گوید باید کار به متخصص امر واگذار می شد.

او در ادامه با اشاره به گره خوردن برگزاری چنین جشنواره هایی با اعتبار استان، بر لزوم بهتر برگزار شدن جشنواره تاکید می‌کند. 

فدایی در واکنش به این سوال که برخی منتقدان معتقدند که محل برگزاری نمایشگاه می‌بایست سایت نمایشگاه تهران باشد پاسخ می‌دهدکه نمایشگاه توانمندی‌ها باید در استان‌های دیگر و در سایت نمایشگاهی آن برگزار شود. فدایی اما تاکید دارد در تهران نمی‌توان از این قاعده پیروی کرد چون: نمایشگاه تهران در طول سال درگیر برگزاری نمایشگاه مختلفی است و جا گرفتن از نمایشگاه بین المللی تهران خیلی سخت است.


 او این را هم اضافه می‌کند: با احستاب همه غرفه‌ها، در فضایی حدود چهار هزار متر نمایشگاه در حال برگزاری است، اگر ما می‌خواستیم در نمایشگاه تهران آن را برگزار کنیم فقط یک سالن نمایشگاه می‌شد.

این فعال حوزه نمایشگاه معتقد است که محل نمایشگاه محل خوبی است اما اگر امکانات بیشتری مخصوصا برای غرفه‌هایی که زیر چادر بودند وجود داشت و تبلیغات خوبی صورت گرفته بود این فضا، فضای خیلی خوبی بود. 

وی در خصوص وعده حضور صد سفیر در این برنامه؛ آوردن صد سفیر به نمایشگاه را «کار خیلی سنگینی» می‌داند که نیاز به «هماهنگی‌های وسیع» دارد؛ که در توان جشنواره هم نمی‌توانست باشد. 

بنابراین تاکید می‌کند که «از روز اول نمی‌بایست وارد این فاز می‌شدیم.» فدایی البته تاکید دارد جشنواره را «الان» به صورت دقیق نمی‌توان قضاوت کرد «شاید» در روزهای باقی مانده اتفاقی بیفتد.

برگزاری «خیلی خیلی خوب» جشنواره
«در مجموع می‌توان گفت تلاش‌های دسته جمعی استانداری، اتاق بازرگانی و شهرداری تهران با مدیریت برنامه ریزی و تلاش فوق‌العاده آقای سلیمانی دبیر این جشنواره نتایج خوبی داشت.»

اینها را محمد ابراهیم علوی می‌گوید. کسی که به نمایندگی از اتاق بازرگانی کرمان عضو کمیته برگزاری نمایشگاه و جشنواره هفته فرهنگی کرمان در برج میلاد تهران است.

او در گفت‌وگو با «گفتارنو» تمام قد از جشنواره دفاع می‌کند. وقتی از او می‌پرسم برخی منتقدان بر این عقیده‌اند که بایستی این نمایشگاه در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می شد، اینگونه واکنش نشان می‌دهد: اگر در نمایشگاه هم می‌گذاشتیم می‌گفتند چرا آنجا گذاشتید.

علوی معتقد است: با شرایط موجود این جشنواره به بهترین شکل ممکن برگزار شده است و نمایشگاه «فوق‌العاده مورد استفاده بازدید کنندگان قرار گرفته است.»

در حالی که بسیاری از شرکت‌کنندگان در نمایشگاه، برخی مدیران دولتی و کاربران شبکه‌های اجتماعی مهمترین چالش جشنواره فرهنگی را عدم اطلاع رسانی مناسب ارزیابی می‌کنند محمد ابراهیم علوی مدعی است که  «اطلاع‌رسانی خیلی خیلی خوب بود» و «بازدید از نمایشگاه زیاد بود.» 

علوی از «برنامه‌ریزی خوب» در برگزاری همایش‌های جانبی خبر می‌دهد و در خصوص برگزاری این جشنواره در برج میلاد توضیح می‌دهد: همه برج‌های مرتفع دنیا به عنوان یکی از جاذبه‌ها برای توریست‌های داخلی و خارجی آن کشور شناخته شده هستند. خوشبختانه اینجا هم این جایگاه را داشت که هم جای با کلاسی بود و هم خود محوطه برج میلاد امکاناتی که ایجاد کرده بود خیلی خیلی خوب بود و سیل بازدیدکنندگان خارجی و داخلی بود که به نمایشگاه آمد.»

وی در پاسخ به سوال «گفتارنو» در خصوص اینکه از آمار بازدید کنندگان رضایت دارید اذعان کرد: «من آمار دقیقی ندارم؛ ولی از جمعه گذشته در همه همایش‌ها و بازدیدها حضور داشتم فوق‌العاده خوب بود.» تنها مشکلی که علوی آن را می‌پذیرد این است که «فقط در چند روز اول استقرار غرفه‌داران مشکلاتی بود که از روز دوم و سوم به نحوی حل و فصل شد.»

علوی بر این عقیده است «ما اگر بخواهیم امکانات خوب باشد باید خوب پول خرج کنیم.» و در پاسخ به این سوال که اعلام شده بود مراسم‌های جانبی به صورت زنده از شبکه کرمان و برخی شبکه‌های دیگر پخش خواهد شد تصریح کرد: شبکه کرمان و شبکه شما افتتاحیه را به صورت زنده پخش کردند اما بقیه برنامه‌ها را صدا وسیما پول‌های گزافی می‌گرفت.

عضو کمیته برگزاری هفته فرهنگی در تهران خبر می‌دهد که همین قدر هم که پخش شد«کرمانی‌های صداوسیما از نفوذشان استفاده کردند.»

علوی در توضیح ضعف تبلیغات هم می‌گوید «این قبیل چیزها و تبلیغات بنری پول‌های گزافی می‌‌گیرند.» 

علوی در عین حال اضافه می‌کند: «الان در تهران شاهد هستم که هر روز در خیابان‌ها تبلیغات اضافه می‌شود و در مجموع باید در حد بودجه‌ای که می‌گذاریم توقع داشت.»

سفرا مرخصی بودند
در حالی که در مصاحبه‌های قبل از برگزاری جشنواره عنوان می‌شد که یک‌صد سفیر در این جشنواره حضور خواهند یافت؛ محمد ابراهیم علوی از حضور سفرای تنها «هشت نه کشور» خبر می‌دهد.

عضو کمیته برگزاری جشنواره در پاسخ به سوالی در خصوص عدم استقبال سفرا از حضور در این نمایشگاه می‌گوید: « متاسفانه الان فصل مرخصی سفرا هست و در مجموع آنگونه که می‌خواستیم سفرا نیامدند.»

دبیر جشنواره؛ در دسترس نمی‌باشد
جشنواره فرهنگی- اقتصادی کرمان به عنوان یک برنامه مهم در حالی پایان می‌پذیرد که برخی انتقادات از نحوه اجرای آن به یکی از مهمترین چالش‌های این جشنواره تبدیل شده است. جشنواره‌ای که عالی‌ترین مقام اجرایی آن یک چهره «غیردولتی» و تقریبا ناشناخته است.

اخبار تایید نشده حاکی از آن است که دبیر جشنواره به دلیل عدم تقدیر از او در برنامه افتتاحیه و گنجانده نشدن نام او در فهرست سخنرانان این برنامه دچار تکدر خاطر و دلخوری شده است و به گفته برخی مسوولان تلفن همراه‌اش برای مدتی خاموش بود. در روزهای پایانی ظاهرا دلخوری‌ها پایان یافت و دبیر جشنواره در محل کار خود حاضر شد.

«گفتارنو» تلاش کرد تا در گفت‌وگو با یاسر سلیمانی نظر او را درباره کم و کیف جشنواره جویا شود، اما تماس‌های مکرر ما بی نتیجه ماند که البته با توجه مشغله دبیر جشنواره طبیعی به نظر می‌رسد. باید منتظر ماند تا پس از جشنواره پاسخ سلیمانی به انتقادات پیرامون برگزاری جشنواره را شنید.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
0
1
باید مفصل تر و کامل تر به این اتفاق نگاه کرد.
عدم برنامه ریزی محض حتا برای برگزاری یک جلسه دو ساعته افتتاحیه واقعا اسف باره. میشه مجیز گفت یا پنهان شد. یا همه چیز را ناچیز پنداشت اما چیزی از خشم و ناراحتی شرکت کنندگان کم نمیکند.
این چند روز آنقدر که همه از زوایای کمبودها و شگفتی ها می گویند که شخصا حتا حوصله پیگیری کوچکترین و بدیهی ترین نیازها را ندارم
اینکه با احتیاط و احترام نقد بشود خوب است اما شیوه حذفی با صورت مسئله دردی را دوا نمیکند و پیشرفتی حاصل نمیکند
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
1
0
متاسفانه تعدادی از کسانی که شرکت کردند از طریق رانت بوده ..واقعن جای تاسف داره که یه کسانی را اونجا میبینیم که فقط باید سکوت کرد و به حال هنر و فرهنگ این شهر که بدست دلالان هنری است گریست..مناسفانه عده ای انحصار طلب اند تا اصلاح طلب..مهم نیست اگر نظرمو نذارید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
0
0
بایست در راس مسولیت فردی پخته تر گمارده میشد نه بر اساس وابستگی
مراد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
0
0
هزینه ها را می بایست شرکت های اقتصادی بپردازند نه ادارات مجبور باشند از جقوق و حق زجمات کارمندانشان بزنند تا غرفه ای اذاره ای آنجاداشته باشند و من کارمند هم برای جبران هزینه هایم به خلاف کشیده شوم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

نوسان شدید قیمتی در بازار خودرو امروز 20 اردیبهشت1403

اجلاس پیرغلامان فرصتی برای تکریم جایگاه ذاکران امام حسین

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای به کشاورزان، صرفا با سند مالکیت تک‌برگ

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)