کد خبر: ۴۱۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۲
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون پیشگیری از وقوع جرم، امور فرهنگی و اجتماعی دادگستری استان کرمان گفت: قاچاق کالا و ارز مهمترین مانع تولید داخلی در سال پشتیبانی ها و مانع زدایی ها تلقی می شود که در این خصوص قوانین ویژه، آیین نامه و دستورالعمل ها و ستاد ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز ملی و کمیسیون برنامه ریزی کنترل و نظارت بر آن را به صورت استانی داریم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم، امور فرهنگی و اجتماعی دادگستری استان کرمان با اشاره به مشکلات مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان گفت: نگاهمان در این مقابله فرابخشی، جامع و منسجم نیست.

به گزارش ایرنا، سیدمهدی قویدل روز چهارشنبه در نخستین نشست پیشگیری از قاچاق کالا، ارز و سوخت استان کرمان در سال جاری افزود: تلاش دستگاه ها انسجام لازم را ندارد و ایرادهایی در این خصوص داریم، همچون اینکه پس از اتفاق، اقدام می کنیم.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم که در سال ۱۴۰۰ دستورالعمل ها، قوانین، مصوبات کارگروه ها و کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا استان کرمان که تاکنون معطل مانده را ارزیابی کنیم.

قویدل اظهارداشت: برنامه دستگاه قضا هم با توجه به سند تحول قضایی، نظارت و ارزیابی عملکرد دستگاه های متولی است که این برنامه ابلاغ شده و جزو برنامه های ویژه دستگاه قضایی است.

وی تصریح کرد: در نشست قبلی پیشگیری از قاچاق کالا و ارز، پیشنهاد شد مصوبات اصلی و پایه را دنبال و ساختارهای موجود را پیگیری کنیم و سامانه هایی که سال ها قانون به ما تکلیف کرده را راه اندازی کنیم که در نقاطی این سامانه راه اندازی شده، اما ایرادهایی دارد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم، امور فرهنگی و اجتماعی دادگستری استان کرمان اضافه کرد: امروز نیز مشکلات و اقدامات انجام شده در سامانه جامع تجارت و انبارداری سازمان صمت استان کرمان دنبال شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: قاچاق کالا و ارز مهمترین مانع تولید داخلی در سال پشتیبانی ها و مانع زدایی ها تلقی می شود که در این خصوص قوانین ویژه، آیین نامه و دستورالعمل ها و ستاد ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز ملی و کمیسیون برنامه ریزی کنترل و نظارت بر آن را به صورت استانی داریم.

قویدل یادآور شد: اقدامات خوبی در سال های گذشته در این زمینه انجام شده و برنامه هایی در دستور کار قرار گرفته اما با وضع مطلوب همچنان فاصله داریم و در مبارزه، مقابله و اقدامات سلبی و واکنشی برنامه ریزی کردیم و می طلبد به دنبال پیشگیری باشیم.

وی افزود: بسترهای قاچاق که موجب سوءاستفاده برخی از دست اندرکاران در بخش اداری می شود را باید حذف کنیم و راهکارهایی برای اقدامات پیشگیرانه در دستور کار قرار دهیم که قانون نیز به آن توجه ویژه ای دارد.

این مسئول قضایی با اشاره به سیاست‌های کلی نظام و مقام معظم رهبری به ویژه در بحث اقتصاد مقاومتی و مبارزه با فساد در راستای خصوصی سازی، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها گفت: در این زمینه تاکیدی که وجود دارد این است که اقدامات و رویکرد را به سمت علمی و هدفمند هدایت کنیم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم، امور فرهنگی و اجتماعی دادگستری استان کرمان تاکید کرد: همچنین باید شاهد ایجاد و نهادینه کردن ساختارهای پیشگیری و فرهنگ سازی در جامعه باشیم که مستلزم انسجام، همگرایی، وحدت و همراهی برای تمامی مجموعه های درگیر با آن است و آنچه احساس می شود این است که این انسجام هنوز محقق نشده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان کرمان درباره مسائل مطرح شده در این نشست و تصمیم های آن گفت: زیرساخت ها و سامانه‌هایی برای رصد کالاهای مشمول فرایند مبارزه با قاچاق کالا و ارز شکل گرفته که از مهمترین آنها سامانه جامع تجارت و سامانه انبارها بود که گزارشی از آن داده شد.

مهدی حسینی نژاد در حاشیه این نشست در گفت وگو با خبرنگار ایرنا توضیح داد: مقرر شد با محوریت دبیر کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز با عضویت دستگاه های متولی از جمله صمت، اطلاعات، دادگستری، پلیس آگاهی و دستگاه های مربوطه اطلاعات انبارها و کالاهای ثبت شده رصد مشکلات پس از جمع‌بندی به ستاد ارائه شود.

وی یادآور شد: در کنار آن گزارشی از سامانه سوخت استان داده شد و صمت و شرکت فرآورده های نفتی استان بررسی ها را برای کمک به توزیع گاز مایع انجام می دهند که در این زمینه بایستی مسیرهای اداری که تخصیص گاز به متقاضیان را طولانی کرده رفع شود.

حسینی‌نژاد افزود: همچنین مقرر شد مسائل مرتبط با مشکلات سامانه جامع تجارت انبارها احصا و نحوه برخورد با افرادی که عرضه خارج از شبکه دارند پیشنهاد و ارائه شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

ارسال بیش از 2 هزار اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

بازدید از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان رایگان شد

رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی/هشدار به طبیعت‌گردها

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

پربازدید ها

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی برای مقابله با سرقت

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)