کد خبر: ۴۱۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس جمهور:
روحانی گفت: شرکت های دانش بنیان کشور را خود کفا کردند. تخت های بیمارستانی دو برابر شد. در صنعت و معدن کار بزرگی صورت گرفت در سه ماهه چهارم سال گذشته بیش از 9 درصد رشد صنعتی داشتیم. سال قبل بیش از 7/1دهم درصد رشد در بخش صنعت داشتیم و در سال 99 این رشد مثبت شد. بیان دستاورد های دولت به نفع نظام و ملت است. این دولت را با رشد 3/6 به دولت بعدی تحویل میدهیم.
بیان دستاوردهای دولت به نفع نظام و ملت است/ دولت را با رشد 3/6 درصدی به دولت بعدی تحویل میدهیم/ در این 8 سال به اندازه کل تاریخ ایران اکتشافات انجام دادیم/زندگی مردم در این چند سال خیلی سخت شد؛ می فهمم/ اصل، داخل است اما بدون نگاه به خارج هم نمی شود / ترامپ احمق پیغام داد ۴ تا ونتیلاتور به شما می‌دهیم؛ من هم گفتم اگر می‌خواهی ما ۴٠ تا به تو می‌دهیم
روحانی گفت: شرکت‌های دانش بنیان کشور را خود کفا کردند. تخت‌های بیمارستانی دو برابر شد. در صنعت و معدن کار بزرگی صورت گرفت در سه ماهه چهارم سال گذشته بیش از ۹ درصد رشد صنعتی داشتیم. سال قبل بیش از ۷/۱ دهم درصد رشد در بخش صنعت داشتیم و در سال ۹۹ این رشد مثبت شد. بیان دستاورد‌های دولت به نفع نظام و ملت است. این دولت را با رشد ۳/۶ به دولت بعدی تحویل میدهیم.
به گزارش برنا، «حسن روحانی» رئیس جمهور در هفتاد و هفتمین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید گفت: در دولت یازدهم دوازدهم تلاش زیادی صورت گرفت تا معادن ازاد شود. یکی ازمنابع بزرگ برای اشتغال جوانان معادن است. در سال ۵۹۰ میلیون تن از معادن استخراج میشود. درزمینه اکتشاف هم کار عظیمی انجام صورت گرفت. در این ۸ سال به اندازه کل تاریخ ایران اکتشاف انجام دادیم، این اکتشاف‌ها باید راستی ازمایی شود و ببنیم عیار آن چه مقدار است.
او ادامه داد: در دوران جنگ اقتصادی که می‌خواستند ایران را محاصره کنند و اقتصادی ایران را نابود کنند اگر بخش خصوصی به میدان نیامده بود و مردم و کارگزاران کشور و مسئولین به میدان نیامده بودند پیش بینی ان‌ها درست از اب در می‌امد، زیرا کشور سالی به ۴۰-۵۰ میلیارد پول برای واردات نیاز دارد ان‌ها گفتند با قطع نفت این‌ها دیگر درامد ندارند ودیگرنمی توانند واردات داشته باشند. البته واردات محصول ساخته شده‌ای که در ایران وجود دارد منفی است، اما واردات مواد اولیه و تجهیزات ضروری است. امریکا با عقل کم اش طراحی نابودی نظام ایران را کرده بود، اما ملت توطئه این‌ها را شکاند و امریکا موفق نشد و اقتصاد ایران شکسته نشد. با جایگزینی ان‌ها شکست خوردند، جای نفت جایگزین پیدا کردیم. بازار ایران پر از جنس بود کمبود نداشتیم، اما گرانی بود. جنگ اقتصادی ترامپ فشار زیادی برمردم از نظر قیمت و تورم وارد کرد.
روحانی بیان کرد: شرکت‌های دانش بنیان کشور را خود کفا کردند. در اوایل کرونا ترامپ به من گفت حاضرم ۴ ونتیلاتور برایتان بفرستم من گفتم شما اگر می‌خواهید من ۴۰ تا برایتان میفرستم. تخت‌های بیمارستانی دو برابر شد. در صنعت و معدن کار بزرگی صورت گرفت در سه ماهه چهارم سال گذشته بیش از ۹ درصد رشد صنعتی داشتیم. سال قبل بیش از ۷/۱ دهم درصد رشد در بخش صنعت داشتیم و در سال ۹۹ این رشد مثبت شد. بیان دستاورد‌های دولت به نفع نظام و ملت است. این دولت را با رشد ۳/۶ به دولت بعدی تحویل میدهیم، در حالی دولت راتحویل میدهیم که در یک سال گذشته حدود ۱۴ هزار تخت بیمارستانی اضافه شد. حقوق کارمندان دراین ۸ سال ۵/۵ برابر شد حقوق بازنشسته‌ها ۷ برابر شد، اما باز هم کافی نبود من می‌فهمم زندگی مردم سخت بود.
او افزود: رهبری دراقتصادی مقاومتی فرموده اند اتکا به درون و برون نگر بودن، باید درون زا و برون نگر باشیم. در این سه ماه ۱۰ میلیارد و ۲۱۳ میلیون دلار جنس وارد شد و ۱۰ میلیارد و ۶۸۹ میلیون دلار صادر کرده ایم. صادرات و ورادات مثبت ۴۷۶ میلیون دلار است. سه ماهه امسال به نسبت سه ماهه سال قبل ۶۹/۲ درصد صادرات افزایش یافته است این امارد‌ها افتخاردامیز است. ان‌هایی که غرمی زنند ونق نمی‌زنند برای ایناه پای میز مذاکره انده اند و اصرار دارند نمسایل حل شود، زیرا دیدند ایران شکست نمی‌خورد وایستادگی می کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

توقیف اتوبوس حامل 11 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ریگان

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت

اعمال قانون و اعزام به پارکینگ در انتظار خودروهای تک پلاک

سیل و طوفان بیش از هزار میلیارد به کشاورزی جنوب کرمان خسارت وارد کرد

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز

تشکیل کمیته امنیت روانی جهت برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی

استاندار کرمان: بازگشت حقوق معادن به قانون نیاز دارد / بانک‌های خصوصی هیچ کمکی به استان نمی‌کنند

زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب کرمان را لرزاند

آبگیری بخشی از تالاب جازموریان در پی بارندگی‌های اخیر

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)