کد خبر: ۴۲۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
ارسال به دوستان
ذخیره
برای مواجهه با کرونا
استاندار کرمان ضمن بیان اینکه باوجود افزایش ابتلای کرونا همه ظرفیت‌های بیمارستان‌های استان را بالا برده‌ایم و تاکنون نیز کمبود تجهیزات و امکانات نداشته‌ایم اعلام کرد: البته در این خصوص بیمارستان‌های صحرایی نظامی نیز آماده شده‌اند که در صورت نیاز استقرار خواهند یافت.

استاندار کرمان ضمن بیان اینکه باوجود افزایش ابتلای کرونا همه ظرفیت‌های بیمارستان‌های استان را بالا برده‌ایم و تاکنون نیز کمبود تجهیزات و امکانات نداشته‌ایم اعلام کرد: البته در این خصوص بیمارستان‌های صحرایی نظامی نیز آماده شده‌اند که در صورت نیاز استقرار خواهند یافت.
به گزارش ایرنا، علی زینی‌وند روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا استان کرمان افزود: ارتش و سپاه پاسداران بیمارستان‌ها را به صورت معین پوشش دهند که تقسیم کار شود و در حالی که هنوز کمبودی نداشته ایم، اما آمادگی لازم را در این بخش نیز داشته باشیم.
وی افزود: هفته گذشته با حضور دبیر قرارگاه کرونا کشور، در شورای تامین مصوب کردیم که ارتش و سپاه آمادگی برای استقرار ۲۴ و ۴۸ ساعته بیمارستان صحرایی را داشته باشند که هماهنگی‌ها صورت گرفته، اما فعلا نیازی به استقرار آن‌ها نداریم.
استاندار کرمان اظهار داشت: اتفاقی غیرطبیعی و غافلگیرانه در وضعیت شیوع کرونا در استان کرمان نداریم و کرمان به تناسب جمعیت و گستردگی یکی از استان‌های موفق در مدیریت کرونا بوده است؛ تعداد مرگ و میر و تخت‌های بیمارستانی آن را اثبات می‌کند.
زینی وند تصریح کرد: استان کرمان طی هفته‌های گذشته در مرز یکهزار و ۵۰۰ تا ۶۰۰ بستری باقی مانده که تا ۴۰۰ تخت نیز هنوز ظرفیت بستری داریم، اما باید افول شیوع کرونا سیستان و بلوچستان و هرمزگان در این استان نیز رخ دهد.
موافقت با ۷۰ میلیارد تومان اعتبار
استاندار کرمان در ادامه با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی با جدیت در استان در حال انجام است افزود: ۷۰ میلیارد تومان از رئیس جمهوری تقاضا کردیم که با پرداخت این اعتبار موافقت شد لذا نمایندگان مجلس با رایزنی با سازمان برنامه بودجه می‌توانند با جذب آن کمک خوبی به پنج دانشگاه علوم پزشکی (کرمان، بم، رفسنجان و جیرفت) ما کنند.
وی با بیان اینکه امکانات استان کرمان را تقسیم بندی کردیم تصریح کرد: تمامی ظرفیت‌ها باید پای کار بیایند و در این خصوص تکلیف کردیم برق دستگاه‌های اکسیژن ساز قطع نشود.
بازگشایی کدام تالار‌ها با چه شرایطی
زینی‌وند ابراز داشت: فعلا به بازگشایی مکان‌های جدید اجازه نمی‌دهیم و با توجه به تصویب آزادسازی برخی از آیین‌ها جوسازی‌هایی شد؛ این بازگشایی‌ها به این علت بود که مردم به مناطق غیراستاندارد می‌رفتند که موجب آلودگی بسیار شد و امکان کنترل خانه به خانه را نیز نداشتیم.
وی ادامه داد: با دستور ستاد ملی مقابله با کرونا برخی تالار‌های دارای فضای باز با حضور نماینده بهداشت و استانداری هفته گذشته در حد محدود بازگشایی شدند و تالار‌های دارای مجوز بشدت تحت کنترل قرار می‌گیرند.
نماینده عالی دولت در استان کرمان با اشاره به شرایط بازگشایی این تالار‌ها گفت: حضور ۶۰ نفر در فضای باز و جشن با رعایت مسائل اسلامی جزو تعهدات این تالار‌ها بوده که اگر پروتکل‌ها رعایت نشود جریمه سنگین و پلمب در انتظارشان است.
وی با بیان اینکه فرمانداران مسئول اجرای پروتکل‌های بهداشتی هستند و مجوز آزادی مراسم را نداده ایم یادآور شد: براساس آمار کاهش آمار بستری، مرگ و میر و سن مبتلایان به علت واکسن و مراقبت بوده است، سن بستری پایین آمده و از ۶۰ سال به ۴۵ رسیده که نشان دهنده اثرات واکسیناسیون است.
زینی وند افزود: از مردم تقاضا داریم از واکسن استقبال کنند که این پیک (اوج همه گیری) را به سلامت بگذرانیم، ضمن اینکه گروه‌های شغلی اعلام شده و مردم برای شماره گذاری و واکسیناسیون بدون نوبت به مراکز مراجعه نکنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: سیاست‌ها و ستاد ملی کرونا، ساختاری است که برنامه‌های ما براساس دستورالعمل این ستاد بوده امروز آخرین نشست ستاد ملی کرونا به مدیریت ریاست جمهوری را داشتیم که ستاد آینده به ریاست رئیس جمهوری جدید تشکیل می‌شود و ممکن است تدابیر جدیدی داشته باشند که اگر اعلام شود در این خصوص اقدام می‌شود.
زینی وند با بیان اینکه اثبات نشده که تعطیلی وضعیت شیوع کرونا را بهتر می‌کند گفت: وضعیت شیوع کرونا در برخی استان‌ها وحشتناک است و درهم تنیدگی ویروسی بین نقاط مختلف کشور اتفاق می‌افتد.
محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز خواستار تخصیص اعتبارات، تجهیزات و امکانات برای مجموعه بهداشت و درمان استان شد.
وی افزود: ضروری است وزارت بهداشت برخی مشاغل پرخطر را در ردیف اولویت تزریق واکسیناسیون قرار دهد تا از شیوع بیشتر این بیماری در استان کرمان جلوگیری شود.
۱۹ شهرستان قرمز در استان
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز در این نشست از وضعیت قرمز پرخطر در ۱۹ شهرستان کرمان خبر داد و گفت: تنها شهرستان اُرزوئیه در وضعیت زرد قرار دارد.
دکتر محمدصادق بصیری افزود: شهرستان‌های انار، رابر و راور نیز در وضعیت نارنجی هستند.
جانشین استاندار کرمان در ستاد استانی مقابله با کرونا در ادامه گفت: مهلت جذب اعتبارات عمرانی تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ تمدید شده است.
به گفته وی دانش آموختگان کارشناسی ارشد وزارتخانه‌های بهداشت و علوم، دانشگاه آزاد و حوزه‌های علمیه که به دلیل شرایط کرونا با تاخیر در دفاع از پایان‌نامه مواجه بوده اند می‌توانند برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا با شش ماه تاخیر از نظام وظیفه کار خود را دنبال کنند.
کرمان چهارمین استان از نظر وخامت و شدت کرونا
حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز گفت: طبق گزارش‌های کشوری چهارمین استان از لحاظ وخامت و شدت بیماری هستیم.
وی بیان کرد: از لحاظ تجهیزات و دارو در بیمارستان‌های استان مشکلی نداریم، اما ایجاد ظرفیت تخت بیمارستانی با سختی و تلاش فراوان همکاران بیمارستانی صورت می‌گیرد.
به گزارش ایرنا باتوجه به آمار بالای همه گیری کرونا در استان که در نزدیکی استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان قرار دارد، واکسیناسیون افراد بالای ۴۵ سال در استان کرمان از چندروز پیش شروع شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آخرین قیمت طلا، سکه و ارز دوشنبه ۲۸ اسفندماه1402

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان هشدار داد: مطالبه مهریه و درخواست طلاق بیشترین پرونده‌های دادگاه خانواده کرمان

اضافه‌وزن؛ معضل اصلی تعطیلات نوروزی/ چاقی مهمترین علت ابتلا به دیابت نوع ۲ است

وقوع باران و طوفان شن طی روزهای آینده در مناطقی از کرمان  

خروجی جشنواره رسانه و عدالت باید پیشگیری از وقوع جرم باشد

تهدید به انتشار تصاویر خصوصی زن جوان با انگیزه اخاذی

خودروهای حادثه‌ساز تا ۷۲ ساعت توقیف می‌شوند

استان کرمان در حوزه میراث ناملموس در صدر قرار دارد

101 مصدوم و  چهارکشته تصادفی طی 24 ساعت در کرمان

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا در کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)