کد خبر: ۴۲۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۲
ارسال به دوستان
ذخیره
دبیر کل مجمع زنان اصلاح طلب:
دبیرکل مجمع زنان اصلاح طلب اظهار کرد: قطعا کسانی که نه به صورت رسمی بلکه به صورت غیر رسمی از رئیسی حمایت کرده اند انتظاراتی دارند، اما اگر ایشان از ابتدا به این سهم خواهی‌ها تن بدهند بعد‌ها با مشکل روبرو می‌شوند.

اگر رییسی به سهم خواهی‌ها تن بدهد با مشکل مواجه می‌شود/ مجلس به وزیر زن رای اعتماد نمی‌دهد/ طرح صیانت از فضای مجازی بسیار بی رحمانه برای دو دولت است
دبیرکل مجمع زنان اصلاح طلب اظهار کرد: قطعا کسانی که نه به صورت رسمی بلکه به صورت غیر رسمی از رئیسی حمایت کرده اند انتظاراتی دارند، اما اگر ایشان از ابتدا به این سهم خواهی‌ها تن بدهند بعد‌ها با مشکل روبرو می‌شوند.
به گزارش برنا، «زهرا شجاعی»، دبیرکل مجمع زنان اصلاح طلب، در رابطه با شرایطی که دولت رییسی مستقر می‌شود و اولویت‌های او گفت: انتخابات برگزار شد و دولت در حال شکل گیری است و مردم در سختی‌های معیشتی و نگرانی‌هایی هستند که برای آینده دارند. هر دم از این باغ بری می‌رسد و طرح‌هایی که در مجلس مطرح می‌شوند و مساله آب و برق و خوزستان همه این‌ها شرایط خوبی را برای کشور رقم نزده است. حال مردم اصلا خوب نیست و در این شرایط امیدواریم دولت آینده بتواند با درک صحیحی از شرایط داخلی و بین المللی اقداماتی انجام دهد و تصمیماتی بگیرد و به حل بحران‌ها و مشکلات کمک کند و وحدت و انسجام و همبستگی بین مردم را بیشتر کند.
او افزود: طبیعتا اولین اقدام رسمی دولت تشکیل کابینه است. کابینه نقشی تعین کننده در تقویت اعتماد مردم به دولت و ایجاد آرامش و امید نسبت به آینده دارد. یکی از مهمترین و اساسی‌ترین کار رییس جمهور تشکیل کابینه است که یکی از سخت‌ترین کار‌ها است با توجه به اینکه ایشان اعلام کردند مستقل وارد شده اند و حمایت هیچ جریان سیاسی و رسمی را نداشتند این مساله باید در ترکیب کابینه خودش را نشان بدهد. یعنی شکل گیری نیرو‌هایی که به لحاظ سیاسی افراطی نباشند و از یک مقبولیت و کارآمدی و توانمندی برخوردار باشند. باید دقت شود تا افرادی که انتخاب می‌شوند مورد سوال و اعتراض بخش مهمی از جامعه نباشند.
شجاعی در رابطه با سهم خواهی اصولگرایان از رییسی برای پست‌های کابینه ادامه داد: سیاستی که ایشان به کار برد و اعلام کرد مستقل آمده است برای همین بود تا باب سهم خواهی را ببندد و انتظار در گروه‌های مختلف ایجاد نشود و ایشان مجبور به پاسخگویی نباشند. قطعا کسانی که نه به صورت رسمی بلکه به صورت غیر رسمی از ایشان حمایت کرده اند انتظاراتی دارند، اما اگر ایشان از ابتدا به این سهم خواهی‌ها تن بدهند بعد‌ها با مشکل روبرو می‌شوند.
دبیر کل مجمع زنان اصلاح طلب در مورد سیاستی که رییسی در مناظرات به کار برد و خود را مستقل معرفی کرد، تصریح کرد: سیاست ایشان یک تاکتیک تبلیغاتی در دوران انتخابات بود چه کسی می‌تواند باور کند که آقای رییسی بدون حمایت اصولگرایان و بخش عظیمی از جریان اصولگرایی و حوزه‌های سیاسی و فرهنگی موفق شده است، ولی بعد از کاندیداتوری ایشان، جریانات بسیاری اعلام حمایت کردند و رای دادند.
او افزود: انتظار می‌رود بر این کابینه مُهر نسبت داشتن به جریان خاصی زده نشود. در این دوره به کابینه‌ای تکنوکرات نیاز است شاید برخی تکنوکرات را بد تعبیر کنند من می‌خواهم بگویم ما به کابینه‌ای توانمند نیاز داریم. کابینه‌ای که به مسائل آشنا باشد و به حوزه‌های تخصصی اشراف داشته باشد. اگر ایشان بخواهد کابینه‌ای سیاسی بچیند مسلما با موفقیت روبرو نمی‌شود.
شجاعی با بیان اینکه مجلس به وزیر زن برای رییسی رای اعتماد نمی‌دهد، یاداور شد: با توجه به فرایندی که در سال‌های اخیر و به طور مشخص از دوره اصلاحات رخ داد و ساختار کابینه مردانه شکسته شد و از سال ۷۶ دو زن وارد کابینه شدند خوشبختانه در طی دوره‌های بعدی و حتی در دولت آقای احمدی نژاد که دیدگاه و تئوری موضوع زنان را نداشت شاهد حضور زنان در کابینه بودیم. در مقطعی حتی ما چهار زن در کابینه داشتیم و این انتظار و توقع جامعه به حدی رسیده که نمی‌توان کابینه را صددرصد مردانه کرد.
او افزود: در کابینه سه سطح نیرو داریم یک سطح وزرا هستند که در ارتباط با معرفی وزرا من بعید می‌دانم خانمی پیشنهاد شود و اگر پیشنهاد شود، بعید می‌دانم از مجلس تایید بگیرد این مساله نگرشی است. شاید در جا‌هایی همراهی با دولت باشد، ولی باور به مدیریت زنان در جامعه نهادینه نشده بخصوص در ذهن طیفی که امروز اکثریت را در مجلس دارند. اما در سطح معاونان می‌توانند و چاره‌ای ندارند و باید از خانم‌ها استفاده کنند. دست رییس جمهور در انتخاب معاونین باز است و نیازی به رای اعتماد ندارد و احتمالا آنجا این کار را انجام بدهند در سطوح نهاد‌ها و سازمان‌ها نیز این روند طی این دوره مسدود نخواهد شد و موضوع مدیریت زنان چندان به عقب بر نمی‌گردد.
این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به تکلیفی که اصلاح طلبان طی ۴ سال پیش رو دارند، توضیح داد: اصلاح طلبان به عنوان یک جریان سیاسی و احزاب اصلاح طلب باید به کارکرد‌های دیگری که احزاب دارند توجه کنند. کارکرد فعالان سیاسی فقط شرکت در انتخابات نیست، ما باید بعد از این مدت به این نتیجه رسیده باشیم و به این حقیقت پی برده باشیم که شرکت در انتخابات مهم است، ولی فعالیت سیاسی محدود به شرکت در انتخابات نیست و اصلاح طلبان برنامه دارند و با فعال کردن سایر برنامه‌ها از جمله رصد دولت و نظارت بر رفتار آن‌ها و تعیین خط مشی و ارائه سیاست‌های کلی می‌توانند وارد فاز فعالیت سیاسی در قالب نظارت بر دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی شوند و باعث تقویت و انسجام و وحدت بیشتر بین اصلاح طلبان باشند و منجر به کمک به دولت و حاکمیت شوند.
شجاعی ادامه داد: هدف از کار حزبی و سیاسی مخالفت، جنگ و دعوا نیست بلکه هدف کمک به انجام بهتر کار‌ها است. این رصد عالمانه و مشفقانه می‌تواند به دولت در تصمیم گیری‌ها و برنامه ریزی‌ها کمک کند از جمله نکات مثبت آن این است که، چون بحث جنگ قدرت نیست و تعامل فکری و علمی و برنامه‌ای وجود دارد موجب انسجام و رفعت بیشتری بین اصلاح طلبان خواهد بود.
او با بیان اینکه رییس جمهور منتخب باید با طرح‌هایی مثل صیانت از فضای مجازی مقابله کند گفت: نفس این کار و محدود کردن فضای مجازی تحت عنوان صیانت یک طرف ماجرا است و زمانی که انتخاب شد بسیار بی رحمانه بود، زیرا در روز‌های پایانی دولت موجود، فرصت دخالت و اعتراض فراهم نیست و دولت آینده نیز مستقر نیست. امکان تلاش و برنامه ریزی و مخالفت برای هر دو دولت بسته است. اگر همانطور که آقای رییسی در تبلیغ انتخاباتی خود اعلام کرده است و در برنامه‌ها و شعار‌های خود گفته است عمل شود این طرح کاملا مغایر با آن شعار‌ها است و به اقتصاد مردم ضربه می‌زند. من نگران این هستم که خشم فروخورده مردم در سال‌های اخیر به دلیل فشاری که با این موارد بر مردم و جامعه وارد می‌شود سر باز بزند و مثل کبریتی بر انبار باروت باشد و بعد از آن کنترل موضوع سخت خواهد بود و انشاالله با درایت و برنامه ریزی کار شود و اجازه ندهند که به مردم فشار بیاید و به قول معروف راه تنفس بر مردم بسته شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آخرین قیمت طلا، سکه و ارز دوشنبه ۲۸ اسفندماه1402

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان هشدار داد: مطالبه مهریه و درخواست طلاق بیشترین پرونده‌های دادگاه خانواده کرمان

اضافه‌وزن؛ معضل اصلی تعطیلات نوروزی/ چاقی مهمترین علت ابتلا به دیابت نوع ۲ است

وقوع باران و طوفان شن طی روزهای آینده در مناطقی از کرمان  

خروجی جشنواره رسانه و عدالت باید پیشگیری از وقوع جرم باشد

تهدید به انتشار تصاویر خصوصی زن جوان با انگیزه اخاذی

خودروهای حادثه‌ساز تا ۷۲ ساعت توقیف می‌شوند

استان کرمان در حوزه میراث ناملموس در صدر قرار دارد

101 مصدوم و  چهارکشته تصادفی طی 24 ساعت در کرمان

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا در کرمان

پربازدید ها

جزییات نامه جدید حسن روحانی به شورای نگهبان: ادعاهای پنج‌گانه شورای نگهبان شامل انتسابات کلی است/ مستندات ردصلاحیت کامل و مکتوب ارائه شود

سیدحسن خمینی: وقتی جامعه دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی است، بحث از اندیشه سیاسی بیهوده است/ یک راه بیشتر نیست و آن آشتی با مردم است

مرعشی: «آراء باطله» یعنی مردم رنجیده‌اند و از سیاست فاصله گرفته‌اند / باید مردم را قانع کنیم

چرا لاریجانی را به خاطر دخترش ردصلاحیت می‌کنند اما قالیباف به خاطر پسرش ردصلاحیت نشد؟

هشدار روحانی اصلاح طلب به مدیران حوزه های علمیه: به افراد معمم آداب معاشرت بیاموزید/ جامعه ایران روی بشکه باروت قرار گرفته است

مسکن و سرمایه‌گذاری مهمترین اقدامات استان در سال آینده است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)