کد خبر: ۴۲۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در تشریح دستورالعمل ضوابط برگزاری آیین عزاداری ایام محرم و صفر در شرایط کرونایی گفت: برپایی هر نوع ایستگاه صلواتی توزیع نذورات در کرمان ممنوع است.

برپایی هر نوع ایستگاه‌ صلواتی توزیع نذورات در کرمان ممنوع است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در تشریح دستورالعمل ضوابط برگزاری آیین عزاداری ایام محرم و صفر در شرایط کرونایی گفت: برپایی هر نوع ایستگاه صلواتی توزیع نذورات در کرمان ممنوع است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، محمدصادق بصیری افزود: برگزاری آیین عزاداری فارغ از وضعیت‌های چهارگانه قرمز، نارنجی، زرد و آبی تعیین شده و در تمام شهر‌ها و استان‌ها در فضای باز با یک سوم ظرفیت فضای بسته با ارتفاع ۶ متر و یک چهارم ظرفیت مکان باید برگزار شود.
وی اظهار داشت: برگزاری آیین عزاداری در تمام شهر‌ها صرفا در فضای باز و با رعایت زمان حداکثر ۲ ساعته مجاز است.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان ادامه داد: دسته‌روی تنها به صورت محلی امکان دارد و جابجایی شهر به شهر و استان به استان ممنوع است، ضمن اینکه استفاده از طبل، سنج و وسایل مشابه با اولویت شخصی بودن مجاز است.
جانشین استاندار کرمان در ستاد استانی مقابله با کرونا اضافه کرد: مراسم سینه‌زنی و زنجیرزنی در محل مراسم بدون جابجایی مجاز است و فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک به صورت مستمر باید رعایت شود.
بصیری اظهار داشت: استفاده از راهکار‌های جایگزین در مناطق و شهر‌هایی که امکان برگزاری حضوری مراسم وجود ندارد باید پیش‌بینی شود.
وی با اشاره به تاکید دستورالعمل بر اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با مراسم و نذورات، گفت: تشدید نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با عزاداری در شهر‌های دارای وضعیت حاد بیماری توسط کمیته‌های نظارت استانی و شهرستانی صورت می‌گیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان اظهار داشت: طبق دستورالعمل ابلاغی ستاد ملی کرونا، مراسم خاص در برخی استان‌ها (مانند یوم‌العباس در زنجان، نخل‌گردانی در یزد، تشت‌گذاری در اردبیل، شیرخوارگان و غیره) به دلیل تجمع تراکم و جابجایی و همچنین ضرورت پیشگیری از شیوع و سرایت بیماری ممنوع است.
وی عنوان کرد: حضور هیهت‌ها در اماکن مقدس (مانند حرم رضوی، حرم حضرت معصومه (س)، شاهچراغ و غیره) به منظور برگزاری مراسم ممنوع است.
بصیری نحوه برگزاری نماز جماعت در مساجد را همانند گذشته و بر اساس طرح جامع مدیریت هوشمند اعلام کرد و گفت: در شهر‌های قرمز برگزاری نماز جماعت در فضای باز با پذیرش حداکثر ۷۰ نفر به ازای چهار مترمربع برای هر نفر در زمان ۳۰ دقیقه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بلامانع است.
وی ادامه داد: در شهر‌های نارنجی نیز برگزاری نماز جماعت در فضای باز با پذیرش حداکثر ۱۰۰ نفر به ازای چهار مترمربع برای هر نفر در زمان ۴۰ دقیقه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ممکن خواهد بود.
بصیری بیان کرد: در شهر‌های زرد نیز برگزاری نماز جماعت در فضای باز به ازای ۴ مترمربع برای هر نفر به حداکثر ۱۰۰ نفر و در فضای بسته به ازای چهار مترمربع برای هر نفر و حداکثر ۴۰ نفر بلامانع است.
جانشین استاندار کرمان در ستاد استانی مقابله با کرونا عنوان کرد: هرگونه پذیرایی در جریان برگزاری آیین عزاداری ممنوع است و نذورات صرفا در قالب مواد غذایی خشک و یا خام باید توزیع شود.
وی تاکید کرد: برپایی هر نوع ایستگاه‌های صلواتی توزیع نذورات و چای از جمله موکب‌ها، خیمه‌ها، چادر و ... در تمام استان‌ها و شهرستان‌ها ممنوع است.
بصیری بیان کرد: مسئول برگزاری مراسم نسبت به رعایت کامل ضوابط بهداشتی، تعداد شرکت کنندگان، زمان برگزاری و رعایت نکات مرتبط با پذیرایی متعهد بوده و لازم است به شیوه مناسب اطلاع‌رسانی و توجیه صورت پذیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: در صورت عدم توجه هیات‌ها، حسینیه‌ها، هیات امنای مساجد و همچنین مداحان نسبت به اجرای این دستورالعمل، سازمان تبلیغات اسلامی در مرحله اول ارائه تذکر کتبی خواهد داشت.
وی ادامه داد: در صورت تکرار تخلف، ممنوعیت و قطع ارتباط ارائه خدمات عمومی، یارانه‌ای و پشتیبانی تا پایان ماه صفر و در مرحله سوم لغو مجوز به مدت ۶ ماه و معرفی به مرجع قضایی برای رسیدگی به تخلف اعمال می‌کند.
وی عنوان کرد: مراسم عزاداری محرم در استان کرمان صرفا در فضا‌های باز باید برگزار شود و اماکن آموزشی و ورزشی مناسب که دارای فضای باز هستند در صورت درخواست سازمان تبلیغات اسلامی در اختیار مراسم عزاداری قرار می‌گیرند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)