کد خبر: ۴۲۲۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶
ارسال به دوستان
ذخیره
موافقان کابینه در مجلس چه گفتند؟
نماینده مردم مسجد سلیمان، لالی، هفتگل و اندیکا در مجلس گفت: علت اصلی موافقتم با سیاست‌های کلی دولت، نگاه عدالت محور شخص رییس‌جمهوری و برنامه‌هایی است که وزیران پیشنهادی ارائه دادند.

نماینده مردم مسجد سلیمان، لالی، هفتگل و اندیکا در مجلس گفت: علت اصلی موافقتم با سیاست‌های کلی دولت، نگاه عدالت محور شخص رییس‌جمهوری و برنامه‌هایی است که وزیران پیشنهادی ارائه دادند.
به گزارش ایرنا، علیرضا ورناصری روز شنبه در موافقت با کلیات برنامه‌های دولت سیزدهم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی درباره علت موافقت خود گفت: هفته گذشته در فراکسیون توسعه متوازن و مجمع نمایندگان استان خوزستان جلسات متعددی با گزینه‌های مختلف داشتیم. علت اصلی موافقت من با سیاست‌های کلی دولت، نگاه عدالت محور شخص رییس‌جمهوری، عملکرد گذشته شما و تجربه‌ای که دارید و برنامه‌هایی است که وزیران پیشنهادی ارائه دادند.
نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتگل و اندیکا در مجلس با بیان اینکه امروز مسائل اصلی کشور ناشی از تحریم و نداشتن منابع و خط مشی نیست، اظهار کرد: ۶ برنامه توسعه را در سال‌های گذشته پشت سر گذاشتیم. به عنوان خادم ملت ایران از همه افرادی که در سال‌های گذشته با انواع مشکلات ساختند و به کشور خدمت کردند، تشکر می‌کنم.
وی تاکید کرد: نقطه مغفول خدمت در کشور ما که در عملکرد دولت‌های پیشین هم هویدا است این است که بخش عظیمی از توانمندی و ظرفیت‌های کشور به حساب نیامده و دیده نشده است. علت اینکه امروز در اقتصاد با پیچیدگی عجیب و غریبی مواجه هستیم و تورم نزدیک به ۵۰ درصد را تحمل می‌کنیم این است که به توانمندی‌های کشور در این حوزه توجه نشده است.
ورناصری با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان‌های مختلف خاطرنشان کرد: اگر شعار برنامه‌ریزان و مجریان در عمل اتفاق بیفتد خواهید داد نه تنها ایران بلکه می‌توانیم خاورمیانه را پوشش دهیم.
نماینده مردم مسجد سلیمان اظهار کرد: به عملگرا بودن آقای خاندوزی وزیر پیشنهادی اقتصاد اعتماد داریم و می‌خواهیم به نظام بودجه‌ریزی این کشور به ویژه شرکت‌های دولتی توجه ویژه شود چون اکثر مشکلات منشعب از این ماجرا است. در فصل‌ها و شاخه‌های مختلف اقتصادی به عنوان فرماندهی واحد عمل شود.
وی اضافه کرد: در بخش راه‌ها مشکلات زیاد است چون مرد میدان پس داده را انتخاب کرده‌اید، خصوصا در بافت فرسوده و نگاه به مناطق کمتر توسعه یافته موفق خواهد شد.
این نماینده مجلس یکی از دردسرهای کشور در ۴۰ سال گذشته را معضل و درد مزمن خام فروشی به ویژه در صنعت نفت و معادن عنوان و تصریح کرد: آقایان اوجی و فاطمی امین قول دادند با گسترش صنایع پایین دستی از خسارتی که روزانه به کشور در حال وارد شدن است، جلوگیری کنند. بخش اعظم بیکاری از این ناحیه قابل حل است.
وی ادامه داد: از اینکه به جوان شایسته‌ای چون زارع پور در تصدی گری وزارت ارتباطات اعتماد کردید تشکر می کنم. مشکلات در قوه قضاییه با فکر و فرماندهی او حل شد و امیدواریم در دولت هم ما را سرافراز کند. ۳ میلیون دانش آموز به دلیل مشکلات در حوزه زیرساختی از نعمت آموزش محروم هستند وبا نگاه انقلاب و جهادی به این مناطق و توجه ویژه می‌توان کارهایی که دیگران با شعار دادن نتوانستند انجام دهند، این وزیر پیشنهادی موفق شود.
ورناصری خطاب به رییسی گفت: مردم به شما، دولت و وزیران شما امید بستند تا مشکلات را حل کنند. کشور ایران به بزرگی دنیا در حوزه میراث فرهنگی ظرفیت دارد و اعتقاد دارم همین حوزه به تنهایی اقتصاد تک محصولی ایران را برای همیشه نجات می‌دهد. از شعارهای کلیشه‌ای در این حوزه خودداری شود.
وی افزود: اینها ظرفیت‌هایی هستند که اگر در سال‌های گذشته مورد توجه کسانی که امیدشان را در خارج از مرزها جستجو می‌کردند قرار گرفته بود امروز این مشکلات را نداشتیم. توانمندی‌های منحصر به فردی در ۱۵ کشور همسایه است که می‌تواند راه کوتاه بر تحریم‌ها باشد و دیپلماسی در حوزه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی باید اصل قرار بگیرد.
این نماینده مجلس گفت: به دنبال ظرفیت‌ها در کشورهای همجوار باشیم نه در بی کرانه‌ها چون آنها جواب خود را پس دادند. نخبگان بزرگی در سطح کشور در اقوام و زنان و مردان مختلف وجود دارند و بانوان بزرگی در عرصه‌های مختلف در ایران هستند که می‌توانند در حکمرانی به من و شما کمک کنند به آنها میدان دهیم. تمرکز مدیریتی را از تهران در بیاوریم. جوانان و بانوان توانمند در حل مشکلات کشور راهگشا هستند.
نماینده مردم مسجد سلیمان، لالی، هفت گل و اندیکا در مجلس با تاکید بر توجه ویژه به استان خوزستان، اظهار کرد: به نیابت از همکاران خوزستانی می‌گویم این استان پیشران امنیت و اقتصاد ایران است و با وجود این همه ظرفیت و ثروت خوزستان نباید در مشکلات خود دست و پنجه نرم کند. سیاست‌های غلط وزارت نیر و در ۴۰ سال گذشته باید اصلاح شود.
وی اضافه کرد: در آب شرب، کشاورزی، صنعت و زیست محیط در خوزستان دچار تنش هستیم و مشکلات فراوان داریم. جناب آقای رییسی شما با مقام معظم رهبری نشست داشتید و بدانید تا زمانی که برمدار منویات رهبری در عمل و انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن باشید ما هم در خدمت جنابعالی هستیم.

اجازه بدهیم در گام دوم انقلاب دیدگاه‌های جدید ظهور و بروز یابد
سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید با طرح این سوال که تا کی می‌خواهیم به این سیکل باطل جابجایی مدیران پیر و خسته و ناکارآمد ادامه دهیم؟گفت: اجازه بدهیم دیدگاه‌های جدید، حرف‌های جدید، نظریه‌ها و اقدامات نو هم در ابتدای گام دوم انقلاب اجازه ظهور و بروز پیدا کند.
به گزارش  ایرنا، رحیم زارع روز شنبه در جلسه رای اعتماد به وزیران پیشنهادی در موافقت با کلیات برنامه پیشنهادی دولت گفت: تعجب می‌کنم از همکارانی که به جوانگرایی در چینش برخی وزیران پیشنهادی نقد وارد می‌کنند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: ما نتایج سوءعملکرد پیران باتجربه را در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و صنعتی و غیره را در جامعه می‌بینیم. تا کی می‌خواهیم به این سیکل باطل جابجایی مدیران پیر و خسته و ناکارآمد ادامه دهیم؟ اجازه بدهیم دیدگاه‌های جدید، حرف‌های جدید، نظریه‌ها و اقدامات نو هم در ابتدای گام دوم انقلاب اجازه ظهور و بروز پیدا کند.
وی خطاب به مردم و نمایندگان اظهار کرد: آقای رییسی دولت را زمانی تحویل می‌گیرد که با کسری شدید بودجه و بحران کرونا، وضعیت صندوق‌ها و بیمه‌ها، تورم بالای ۴۰ درصد، تورم تجمعی نقطه به نقطه چند صد درصدی در این هشت سال، بیکاری بالا، بورس، بحران آب و خشکسالی، تحریم‌های مالی شدید و مواردی از این قبیل مواجه هستیم.
نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید در مجلس گفت: گذشته با همه اهمیت و آموختنی‌هایش و تاثیری که می‌تواند در آینده داشته باشد اتفاق افتاده است. سهم فرزندان سرزمین‌مان را باید از آینده معلوم کنیم و برای این منظور به عزم ملی نیاز داریم و عزم جامعه را مجموعه مدیریت کشور هدایت می‌کند.
زارع خطاب به نمایندگان عنوان کرد:آقای رییسی برنامه بسیار خوبی موضوع مهم و بحرانی روز کشور که همان موضوع سلامت و بحران کرونا است، دیده است.در بخش کشاورزی و امنیت غذایی هم برنامه جامع و کاملی تدوین شده است.علاوه بر این وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی حفظ پایدار منابع آب و خاک، تولید حداکثری، عدم وابستگی به واردات محصولات کشاورزی را دنبال خواهد کرد.
نماینده مردم‌ آباده در مجلس شورای اسلامی افزود: تیم اقتصادی همراه و هماهنگ، موضوع انرژی از جمله توسعه میادین نفتی و گازی به ویژه بهره‌برداری از میادین مشترک از برنامه‌های بسیار خوب برادر عزیزم آقای اوجی است.
وی گفت: اتفاقا کابینه‌ای که تجربه و جوانگرایی، تیم اقتصادی هماهنگ و برخی وزیرانی که امتحان خود را برای ملت و مردم پس داده‌اند و عملیاتی هستند در این کابینه حضور دارند.
زارع خاطرنشان کرد: از همکاران عزیز می‌خواهم به شایعه‌سازی‌هایی که طی این چند روز گذشته به ویژه در فضای مجازی علیه دولتی که این همه آسیب و چالش روبروی آن قرار دارد و برنامه‌های خوبی تدوین کرده است توجه نکنند. برنامه‌های ارائه شده همین برنامه‌هایی که امروز به ما ارائه دادند، نیست بلکه برنامه‌های زمان انتخابات است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: شما فاجعه مسکن را می‌بینید بهترین برنامه برای تولید مسکن ارائه شده است. در بحث معادن که کمترین ارزش افزوده را در کشور ایجاد می‌کند برنامه های خوبی ارائه شده است. جوانانی باتجربه‌های بسیار خوب در حوزه امنیتی، سیاست خارجی حضور دارند و به نظر من ترکیب کابینه بسیار خوب است.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)