کد خبر: ۴۲۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
ارسال به دوستان
ذخیره
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان:
تا امروز بیش از یک میلیون و ۱۷۰ هزار دوز واکسن کووید۱۹ با برند‌های مختلف سهمیه استان بوده که تحویل گرفته ایم و در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی استان توزیع شده است.

تا امروز بیش از یک میلیون و ۱۷۰ هزار دوز واکسن کووید۱۹ با برند‌های مختلف سهمیه استان بوده که تحویل گرفته ایم و در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی استان توزیع شده است.
به گزارش گفتارنو مهدی شفیعی با اشاره به اینکه چند ماهی است که در استان دچار یک همه گیری و موج شدیدی از بیماری کووید ۱۹ در استان کرمان شده ایم افزود: از هفته دوم فروردین این پبش بینی را می‌کردیم که وارد یک پیک جدیدی از بیماری در استان می‌شویم و این اتفاق در پیک چهارم رخ داد و در اواخر فروردین شاهد یک کاهشی در روند مبتلایان بودیم.{ بخش اول سخنان سخنگوی دانشگاه را اینجا بخوانید}
وی ادامه داد: به شکل ناگهانی در هفته سوم اردیبهشت شیب نزولی پیک چهارم همزمان شد با پیک بیماری در هرمزگان و سیستان و بلوچستان و پیک دلتا سریع رشد کرد و هفته چهارم خرداد از نمونه‌هایی که به تهران ارسال شد گزارش سویه دلتا یا کرونا هندی در استان مثبت شدند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان گفت: پیک پنجم از هفته سوم اردیبهشت تاکنون ادامه داشته است و موجی است که چهار ماه کامل استان را درگیر کرده است در حالی که قبل از این پیکی نداشتیم تا مدت زمان آن طولانی شود و قله شیوع آن شدید باشد.
وی با اشاره به اینکه در پیک سوم در زمستان سال گذشته آن را تجربه کردیم به طور متوسط هفته‌ای هزار تا یکهزار و ۱۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری، اما در پیک پنجم هفته‌ای یکهزار و۷۰۰نفر بستری می‌شود و به متوسط روزانه ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ مریض بستری مثبت در بیمارستان‌ها داریم.

اشغال 100 درصد تخت‌ها در پیک فعلی
شفیعی بیان داشت: با توجه به کل ظرفیت تخت‌های بیمارستانی اختصاص داده شده برای بیماران کرونایی حدود ۱۰۰ درصد تخت‌های پیش بینی شده در استان در پیک پنجم بیماری کرونا اشغال است و مجبور شدیم که تخت‌های جداگانه در سالن‌های بیمارستان‌ها ایجاد کنیم.
وی افزود: در این پیک با توجه به جمعیت بالای مبتلایان، تعدادی از کادر درمان درگیر شدند و پزشک و یا متخصصی که در شهرستان‌ها درگیر می‌شدند ما مجبور بودیم که از مرکز و یا از شهرستان‌های همجوار پزشک بیاوریم.
شفیعی گفت: به نظر می‌رسد که از هفته گذشته پیک پنجم کرونا در استان روند کاهشی دارد که امیدواریم مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوانیم تا قبل شروع فصل سرما کنترل کنیم.

از مهرماه درگیر لاندا می‌شویم
وی با اشاره به سویه جدید لاندا که از برزیل شده است گفت: پیش بینی می‌شود در مهرماه یا آبان ماه درگیر این سویه شویم، اما هنر ما باید این باشد که سویه غالب در جامعه نشود که در این صورت قابل مدیریت است.

تزریق یک میلیون و 170 هزار دوز واکسن کووید 19 از برندهای مختلف در استان کرمان
وی گفت: تا امروز بیش از یک میلیون و ۱۷۰ هزار دوز واکسن کووید۱۹ با برند‌های مختلف سهمیه استان بوده که تحویل گرفته ایم و در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی استان توزیع شده است.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان با بیان اینکه حدود ۷۰۸ هزار نفر در استان تاکنون واکسینه شدند افزود: از این تعداد به ۳۴۷ هزار نفر نوبت دوم واکسن تزریق شده است.
شفیعی با اشاره به اینکه جمعیت استان حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است بیان داشت: ١٠ درصد استان واکسینه شده و جمعیت هدف واکسیناسیون بالای ۱۸ سال است و بیش از ۸۵ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال در استان واکسینه شده اند و شاخص مطلوبی در استان است.

واکسنیاسیون سالمندان سن بستری شدگان در بیمارستان‌های استان را کاهش داد
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان با بیان اینکه موارد بستری سالمندان در بیمارستان‌ها کاهش یافته است افزود: متوسط سن بستری نیز کاهش یافته و در پیک‌های قبلی متوسط سن بالای ۵۵ سال بود، اما هم اکنون بین ۴۶ تا ۵۰ سال است که این مهم نشان دهنده این است که افرادی که واکسینه شده‌اند خفیفت‌تر مبتلا می‌شوند و نیاز به بستری ندارند.
وی با بیان ابنکه میزان مرگ و میر در افرادی که در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند و واکسینه شده‌اند بسیار کم است تصریح کرد: علی رغم اینکه واکسن‌های کووید۱۹ در کل دنیا صدرصد ایمنی را تضمین نمی‌دهند، اما در کاهش موارد مرگ و میر به لحاظ عینی و آماری موثر بوده است.
شفیعی تصریح کرد: متاسفانه در فضای مجازی عملیات واکسیناسیون یا راجع به واکسن‌ها را مورد هجمه قرار می‌دهند که این امر باعث می‌شود بعد از این اخبار جعلی ما یک ریزش نسبتا شدیدی را در مراکز تزریق واکسیناسیون داریم و این امر سبب می‌شود سرعت واکسیناسیون در استان کند شود.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه یکی از الویت‌های ما در استان این است واکسنی که وارد استان می‌شود ظرف دو و سه روز تزریق شود خاطرنشان کرد: باید در زمینه واکسیناسیون اطلاع رسانی شود تا زنجیره انتقال را با انجام واکسیناسیون تا قبل از فصل سرما قطع کرد و زمستان آرام تری را سپری کنیم.
شفیعی با اشاره به اینکه متاسفانه افرادی که واکسینه می‌شوند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند گفت: افراد باید حتما پروتکل‌های بهداشتی رعایت کنند و واکسن در حال حاضر مرگ و میر و بستری را کاهش می‌دهد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر هفت مرکز تجمیعی واکسیناسیون در استان کرمان وجود دارد گفت: این مراکز هر کدام دارای ۶ تا هفت ایستگاه واکسیناسیون هستند و به شکل پیش فرض هر ایستگاه می‌تواند ۱۵۰ تا ۲۰۰ واکسن تزریق کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه تعطیل شد / نیروهای شهرداری در آماده‌باش

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)