کد خبر: ۴۲۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون استاندار کرمان مطرح کرد
معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استاندار کرمان به حضور اتباع بیگانه در شهرستان‌های سیرجان، انار و شهربابک بیان کرد: حدود ۳۵ هزار تبعه افغانی در شهرستان سیرجان بدون اردوگاه در سطح شهر پراکنده هستند. متاسفانه هیچ راهی برای پرداخت هزینه‌های زیاد واکسیناسیون و درمان افاغنه نیست و با توجه به اینکه اتباع افغانی هزینه‌های درمانی خود را پرداخت نمی‌کنند لذا و بار مالی آن‌ها روی دوش دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استاندار کرمان به حضور اتباع بیگانه در شهرستان‌های سیرجان، انار و شهربابک بیان کرد: حدود ۳۵ هزار تبعه افغانی در شهرستان سیرجان بدون اردوگاه در سطح شهر پراکنده هستند. متاسفانه هیچ راهی برای پرداخت هزینه‌های زیاد واکسیناسیون و درمان افاغنه نیست و با توجه به اینکه اتباع افغانی هزینه‌های درمانی خود را پرداخت نمی‌کنند لذا و بار مالی آن‌ها روی دوش دانشگاه‌های علوم پزشکی است.
به گزارش ایسنا محمدصادق بصیری ظهر امروز هشتم آبان ماه در صد و پنجمین جلسه ستاد مقابله با کرونای استان کرمان گفت: شهرستان انار علی رغم اینکه در مسیر مبادی ورودی استان کرمان قرار دارد در وضعیت آبی کرونا قرار دارد که باید از تجربیات آن‌ها استفاده کرد.
وی با تبیین وضعیت جهان و ایران از نظر شیوع کرونا اظهار کرد: ۲۲ شهرستان در سطح کشور در وضعیت قرمز قرار دارند و در استان کرمان، شهرستان شهربابک قرمز است.
معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استاندار کرمان علل قرمزی شهربابک را همجواری با شهر‌های قرمز دانست و بیان کرد: شهرستان‌های انار، شهربابک و سیرجان به دلیل آنکه در جوار شهر‌های قرمز استان‌های دیگر قرار دارند، دچار این شرایط شدند و در جلسه هفته قبل در شهرستان انار توصیه‌ها و تصمیماتی برای جلوگیری از شیوع زیاد بیماری در این شهرستان‌ها اتخاذ شد.
وی با بیان اینکه متاسفانه اردکان، نیریز و استهبان شهر‌های همجوار شهرستان‌های کرمان در وضعیت قرمز قرار دارند، ادامه داد: ۲۸ هزار تردد جاده‌ای در شهرستان انار و در سیرجان ۵۲ هزار تردد در روز صورت می‌گیرد که باید تصمیمات جدی برای کنترل بیماری در این شهرستان‌ها و شهربابک اتخاذ شود تا شاهد افزایش ابتلا به کرونا در آن‌ها نباشیم.
بصیری به حضور اتباع بیگانه در شهرستان‌های سیرجان، انار و شهربابک بیان کرد: حدود ۳۵ هزار تبعه افغانی در شهرستان سیرجان بدون اردوگاه در سطح شهر پراکنده هستند. متاسفانه هیچ راهی برای پرداخت هزینه‌های زیاد واکسیناسیون و درمان افاغنه نیست و با توجه به اینکه اتباع افغانی هزینه‌های درمانی خود را پرداخت نمی‌کنند لذا بار مالی آن‌ها روی دوش دانشگاه‌های علوم پزشکی استان کرمان است که مقرر شد با دستگاه‌های مربوطه و سمن‌ها در این زمینه جلسه‌ای برای رفع این مشکل برگزار شود.
وی در ادامه رعایت پروتکل‌ها و واکسیناسیون را ملاک فعالیت‌ها اعلام کرد و افزود: در شهرستان انار برای کارگران فصلی استراحتگاهی در نظر گرفته شده تا در سطح شهر پراکنده نشوند.
حسین صافی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه گفت: استان کرمان به لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی در رتبه‌های پایین کشور قرار دارد و متاسفانه میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در استان حدود ۴۲ درصد است.
وی از کاهش روند بستری‌های کرونایی در استان کرمان در هفته گذشته خبر داد و اظهار کرد: تعداد ویزیت‌های سرپایی در هفته قبل نسبت به دو هفته گذشته کمتر بوده و این می‌تواند به دلیل تعطیلی هفته گذشته باشد، اما در این بازه زمانی فوتی‌ها از ۳۰ نفر به ۳۷ نفر افزایش یافته است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری قاچاقچی با 32 کارت سوخت در بم

هواشناسی کرمان هشدار سطح نارنجی صادر کرد

خطر تکرار فاجعه‌ای مشابه بم در بافت‌های فرسوده کشور

آمار افزایشی مبتلایان به مالاریا در کشور

اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با آفت سوسک سر خرطومی حنایی

پلمب 2 واحد تولید بلوک سقفی غیراستاندارد در شهر کرمان

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

ارسال بیش از 2 هزار اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)