کد خبر: ۴۳۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰
ارسال به دوستان
ذخیره
در مراسم تودیع و معارفه فرماندار رفسنجان چه گذشت؟
فرماندار سابق رفسنجان گفت: یکی از اساسی‌ترین و پرچالش‌ترین مسائل رفسنجان، آب است که هم در شرب، هم صنعتی و کشاورزی وجود دارد.

فرماندار سابق رفسنجان گفت: یکی از اساسی‌ترین و پرچالش‌ترین مسائل رفسنجان، آب است که هم در شرب، هم صنعتی و کشاورزی وجود دارد.
به گزارش ایسنا، مجید فصیحی هرندی، امروز ۱۸ آذرماه در آیین تکریم و معارفه فرماندار رفسنجان در تالار خیام دانشگاه، ولی عصر (عج) اظهار کرد: علیرغم همه تلاش‌هایی که از گذشته تاکنون انجام شده، هنوز چالش‌های بزرگی پیش روی مسئولین شهرستان رفسنجان قرار دارد و تعارض منافع وجود دارد.
فرماندار سابق رفسنجان تاکید کرد: دو مشکل اساسی نیز در زمینه کشاورزی، خرده‌مالکیت‌ها و کمبود اعتبارهاست که تاکنون کمتر از ۲۵ درصد از باغ‌های شهرستان به آبیاری زیرسطحی و تحت فشار مجهز شده است که کافی نیست.
فصیحی هرندی ادامه داد: طی این سال‌ها رفسنجان روی کاغذ، برخوردار معرفی شده و از بودجه و اعتبارات محروم مانده است و این موضوع شهرستان را در حوزه‌های مختلف دچار چالش کرده است.
فرماندار سابق رفسنجان افزود: محور‌های مواصلاتی و راه‌های اصلی و فرعی زیادی در رفسنجان وجود دارد که فرسوده بوده و نیازمند رسیدگی است و سال‌های سال راه‌ها فرسوده شده‌اند و بودجه‌ای در این مورد اختصاص نمی‌یابد، کمربندی شرقی از ضرورت‌های این شهرستان است که نبود آن موجب شده روزانه ده‌ها تانکر حمل سوخت از مرکز شهر عبور کنند که خطرات جانی و مالی دارند.
وی با بیان اینکه در تأمین آب شرب و بهداشتی در برخی مناطق شهرستان با کمبود و تنش آبی مواجه‌ایم و نگرانی وجود دارد، افزود: کمبود منابع آبی، فرسودگی شبکه‌ها و از طرفی توسعه روستا‌ها و شهرستان وضعیت را نگران‌کننده کرده است. ضمن آنکه در نهضت آبرسانی که به همت سپاه، دولت و خیران انجام می‌شود این مهم در صدر توجه قرار داشته باشد و حل شود.
فرماندار سابق رفسنجان با اشاره به مشکلات جاده ترانزیتی رفسنجان زرند و رفسنجان نوق، یادآور شد: اگر به شرکت‌های دانش‌بنیان نگاه اصولی شود در آینده اتفاقات خوبی در شهرستان خواهد افتاد.
فصیحی هرندی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه روزی که آمدم می‌دانستم روزی هم خواهم رفت و لذا یک لحظه برای خدمت به مردم مسئولیت را رها نکردم، تصریح کرد: با شیوع کرونا در دو سال گذشته دوره سختی را پشت سر گذاشتم و دوره دشواری را بنده طی کردم و حتی مردم لذت صعود مس رفسنجان به لیگ برتر را حس نکردند.
وی با بیان اینکه به دانشگاه، ولی عصر (عج) برمی گردم و اگر کمکی برای خدمت به مردم از دستم بربیاید کوتاهی نمی‌کنم، گفت: برای خدمت هیچ منتی نداریم و از همه مردم بخاطر همه قصور‌ها و کوتاهی‌ها عذرخواهی می‌کنم.
فرماندار جدید رفسنجان به تولید ۳۰ درصد از گوشت مرغ استان کرمان در رفسنجان اشاره و تصریح کرد: مردم این منطقه در صف خرید مرغ می‌ایستند که شایسته نیست باید با مدیریت صحیح، مرغ مورد نیاز مردم رفسنجان در اختیار آن‌ها قرار گیرد و مازاد را به شهرستان‌های دیگر ارسال کرد.
 علی اکبر پورمحمدی در مراسم تکریم و معارفه فرماندار رفسنجان در تالار خیام دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان اظهار کرد: باید به منابع و پتانسیل شهرستان نگاه ویژه‌ای شود و بهره برداری و استفاده شود. معادن قابل توجهی در شهرستان داریم، ۳۵ درصد پسته کشور در رفسنجان تولید می‌شود و مردم سختکوش رفسنجان ۸۰ هزار هکتار باغ پسته کاشته اند. برای بهبود بخش کشاورزی پسته رفسنجان که ۴۰ هزار خانوار از این ناحیه ارتزاق می‌کنند باید تلاش‌های بسیاری انجام شود.
وی افزود: کشاورزان این خطه ۸۰ هزار هکتار باغ پسته را مدیریت می‌کنند و محصولی ارزآور را تولید می‌کنند که باید برای بهبود بخشیدن به حوزه کشاورزی پسته باید یک سری قوانین اصلاح شود.
وی تصریح کرد: ماده ۲۷ و ۲۸ قانون توزیع عادلانه آب به کشاورز این اجازه را نمی‌دهد که آب از چاه کشاورزی به جایی دیگر منتقل شود؛ امکان دارد چاه کشاورزی آب مناسب، امّا زمین‌های اطراف این چاه مرغوب نباشند لذا بهتر است این قانون در راستای جابجایی آب از چاه کشاورزی به بخش دیگر منطقه اصلاح شود. باید کار کارشناسی انجام شود تا چیزی که به صلاح کشاورز و اقتصاد مملکت است صورت گیرد.
پورمحمدی با بیان اینکه توجه به کشت‌های جایگزین اعم از زعفران، زرشک، عناب، گیاهان دارویی و ... توسط مسئولان قبلی پیگیری شده است، ادامه داد: در کنار حفظ کشاورزی پسته باید از این بخش کشارزی هم بهره‌مند شد. ضمن اینکه گلخانه‌هایی هم در دست اجرا داریم که به پویا شدن حوزه کشاورزی شهرستان کمک می‌کند.
فرماندار رفسنجان به تولید ۳۰ درصد از گوشت مرغ استان کرمان در رفسنجان اشاره و تصریح کرد: مردم این منطقه در صف خرید مرغ می‌ایستند که شایسته نیست باید با مدیریت صحیح، مرغ مورد نیاز مردم رفسنجان در اختیار آن‌ها قرار گیرد و مازاد را به شهرستان‌های دیگر ارسال کرد.
وی خاطرنشان کرد: محور گردشگری از رفسنجان به شهربابک و انار وجود دارد که ۲۰۰ نقطه گردشگری در این مسیر تعریف و شناسایی شده است تا توریست‌های داخلی و خارجی بتوانند به مدّت یک هفته در این شهرستان‌ها اقامت و ظرفیت‌های گردشگری را بازدید کنند.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس نیز از سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به رفسنجان خبر داد.
 حجت الاسلام حسین جلالی در مراسم تکریم و معارفه فرماندار رفسنجان اظهار کرد: آقای هرندی کوله باری از علم، تجربه و تخصص دارند که باید از تجارب او استفاده شود.
وی بیان کرد: یکسال و هفت ماه در خدمت دکتر هرندی بودم و در این مدت در هر کاری که برای مردم بود، یک «نه» از او نشنیدم و هر ساعتی از شبانه روز مرد میدان و پا به کار بود. برخی اوقات شش تا هفت ساعت در سفر‌های شهرستانی وقت می‌گذاشتند و به درددل مردم گوش می‌دادند.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس خاطرنشان کرد: آقای هرندی به دانشگاه و استادی و معلمی عشق داشت و در وجود او متبلور بود و هر آن لحظه شماری می‌کرد که به دانشگاه بیاید و رفتن از صندلی فرمانداری برای فصیحی هرندی ناراحتی ندارد بلکه او خوشحال است.
جلالی با قدردانی از خدمات فرماندار سابق رفسنجان، خاطرنشان کرد: ویژگی‌های دکتر هرندی باید به عنوان الگو مطرح شود که یکی از این ویژگی‌های بارز، سعه صدر، حوصله و صبر داشتن و مردمداری است و تکریم و معارفه آمدن و رفتن نیست بلکه ظرفیتی به ظرفیت‌های شهرستان افزوده می‌شود و ما از دکتر هرندی قدردانی می‌کنیم.
وی همچنین با تبریک به فرماندار جدید رفسنجان گفت: از آقای پورمحمدی می‌خواهیم با قوت و قدرت کار را ادامه دهند و هیچ اختلافی در مسائل شهرستان بین مسئولان وجود ندارد.
جلالی همچنین با اشاره به در پیش بودن روز رفسنجان اظهار کرد: ۱۸ دی روز رفسنجان روز بزرگی است و وزرا، معاونین وزرا و اعضای کمیسیون فرهنگی به رفسنجان سفر خواهند کرد و لذا روز مهمی را در پیش داریم.
مراسم تکریم و معارفه فرماندار جدید شهرستان رفسنجان با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان و جمعی از مسئولین شهرستان در تالار خیام دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان برگزار شد.
 امام جمعه رفسنجان در این مراسم اظهار کرد: مسئولیت‌ها در فرهنگ دینی ما امانت هستند؛ مسئولیت‌ها یک بار سنگین بر دوش کسانی است که آن را بر عهده می‌گیرند.
حجت الاسلام اصغر عسکری با اشاره به اینکه امام علی (ع) در نامه‌ای به "اشعث بن قیس"، مدیریت و مسئولیت را اینگونه معرفی می‌کند که مسئولیت و کار شما طعمه و لقمه نیست بلکه امانتی بر عهده توست، افزود: رعایت سلسله مراتب، پرهیز از خودکامگی، پرهیز از استبداد نسبت به مردم و لزوم مردمداری و توزیع بیت المال بر اساس عدالت از جمله توصیه‌های امام علی (ع) به اشعث ابن قیس است.
وی با بیان اینکه خیلی‌ها ادعای خدمتگذاری به مردم را دارند، اما در عمل این کار را انجام نمی‌دهند، تصریح کرد: کسی که اهلیت ندارد نباید به او مسئولیت داد و باید از امانت محافظت کرد و به صاحبش برگرداند و اگر کسی در امانت تعدی کند ضامن است.
امام جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: از بردار عزیزمان دکتر فصیحی هرندی در مدت دو سال و سه روز گذشته است؛ جز خوبی، صداقت، حلم و بردباری و سعه صدر چیزی از او ندیدم و در محضر خداوند این موضوع را شهادت می‌دهم، دکتر هرندی به عنوان یک آزاده ارزشمند در هیچ موضوعی سیاسی و جناحی عمل نکردند.
عسکری همچنین با تبریک به علی اکبر پورمحمدی فرماندار رفسنجان، گفت: آقای پورمحمدی از خانواده‌های اصیل انقلابی و برادر شهید هستند و دارای تجربه و مسئولیت‌های متعدد هستند و برای ایشان آرزوی موفقیت می‌کنم. اگر بالاترین، عالمترین و توانمندترین مدیر به کار گماشته شود، اما همکاری با او نشود راه به جایی نمی‌برد و از مسئولین تقاضا دارم برای خدمت به مردم همکاری و همراهی کنید.
در این مراسم از خدمات دکتر مجید فصیحی هرندی، تقدیر و علی اکبر پورمحمدی به عنوان فرماندار جدید رفسنجان معارفه شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان تاکید کرد: اصل اول ما شایسته‌سالاری است و بر مبنای آن هر کس می‌تواند خدمت بی‌منت به مردم کند در دولت رئیسی می‌تواند کار کند.
رحمان جلالی ۱۸ آذرماه در مراسم تکریم و معارفه فرماندار رفسنجان با تبریک میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار اظهار کرد: فصیحی‌هرندی شخصیت متین، فرهیخته و جهادی و فارغ از هرگونه نگاه سیاسی بود و در شهرستان تعامل خوبی ایجاد کرده است. پورمحمدی از خانواده مبارز انقلابی و شخصیتی مدیر و مدبر است و امیدوارم عملیاتی شدن گفتمانی که رئیس جمهور اعلام کرد در رفسنجان رقم بخورد.
وی ادامه داد: خط و مشی و رویکرد‌های جدید که قرار است رقم بخورد، حتما استفاده از ظرفیت بدنه انقلابی و جوانان انقلابی است و رویکرد‌های جدید را بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب آغاز خواهیم کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان خاطرنشان کرد: در راستای عملیاتی کردن محور‌های هفت‌گانه بیانیه گام دوم قدم برمی‌داریم و فرماندار و همه مسؤولان اعم از بخشداران و روسای ادارات این گفتمان در دستور کارشان باشد.
جلالی تصریح کرد: گفتمان اعتقاد به شایسته‌سالاری و تکیه بر توان داخلی برای حل مشکلات کشور و گفتمانی که شخص آقای رئیسی دارد سرباز امام خامنه‌ای بودن است و در یک کلام گفتمان ناب انقلاب است. در چهار حوزه، برنامه‌ها پیگیری خواهد شد و از فرماندار رفسنجان هم درخواست کردم مردم گزارش ۱۰۰ روزه حوزه فرمانداری را بشنوند که چه اتفاقاتی ذیل این گفتمان‌ها در رفسنجان رقم می‌خورد.
وی یادآور شد: سه برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت در دستور کار خواهد بود و بعضی پروژه‌ها و برنامه‌ها نیاز به کار اورژانسی دارد که اولویت‌بندی شود، حوزه دوم مدیران و نیروی انسانی است؛ با شعار با مردم برای مردم و با استفاده از ظرفیت جوانان نخبه انقلابی حتما خواهید دید چهره مدیریت استان به تبع آن شهرستان تغییر خواهد کرد.
معاون استاندار کرمان با تاکید بر اینکه اصل اول ما شایسته‌سالاری است، افزود: بر مبنای آن هر کس می‌تواند خدمت بی‌منت به مردم کند در دولت رئیسی می‌تواند کار کند. رفسنجان با ظرفیت‌های ویژه‌ای که دارد، حتما باید با استفاده از مراکز صنعتی و طلای سبز، شهری در خور شأن رفسنجان ایجاد شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

برگزاری جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی به میزبانی کرمان

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی برای مقابله با سرقت

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)