کد خبر: ۴۳۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان در جمع سران طوایف و نخبگان جنوب
استاندار کرمان گفت: مطالبه‌گری‌ها می‌تواند با ادبیات اسلامی و انقلابی مقام معظم رهبری، آیت‌الله رئیسی، شهید حاج قاسم سلیمانی، ایثارگران و شهدا پیگیری شود.

استاندار کرمان گفت: مطالبه‌گری‌ها می‌تواند با ادبیات اسلامی و انقلابی مقام معظم رهبری، آیت‌الله رئیسی، شهید حاج قاسم سلیمانی، ایثارگران و شهدا پیگیری شود.
به گزارش گفتارنو جمعی از معتمدان، ایثارگران، عشایر و نخبگان جنوب استان کرمان صبح ۲۰ آذر ماه دغدغه‌های خود را در حوزه‌های آب، کشاورزی و توسعه مناطق جنوبی با استاندار کرمان مطرح کردند.
استاندار کرمان در این دیدار که سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان نیز حضور داشتند، با بیان اینکه این مسائل دغدغه ما نیز هست، عنوان کرد: در حوزه کشاورزی جنوب استان حداقل ۱۰۰ ساعت جلسات متعدد را برگزار کرده‌ایم و تصمیماتی نیز گرفته شده است، اما باید در نظر داشت که این نوع مسائل زمانبر و پیچیده‌ای بوده، اما می‌شود روی آن کار کرد.
دکتر زینی‌وند با بیان اینکه نامتوازنی توسعه در همه مناطق استان از شمال و جنوب و شرق و غرب وجود دارد، گفت: در تدوین اسناد و تخصیص اعتبارات مسائله توسعه متوازن را مدنظر دارم.
استاندار کرمان، دغدغه مردم جنوب استان در خصوص هلیل‌رود را مسئله اجتماعی، چندبعدی و پیچیده‌ای دانست و افزود: با توجه به همین امر و بحرانی که در تامین آب کرمان وجود دارد، در شورای راهبردی مدیران ارشد استان به این جمع‌بندی رسیدیم که برای رفع مشکل شهر‌های شمالی کرمان، رفسنجان و انار و در فاز بعدی زرند و کوهبنان که به لحاظ آب بحرانی هستند، باید خط انتقال از خلیج فارس را محور قرار دهیم.
زینی‌وند تصریح کرد: تامین آب پایدار برای کرمان را انتقال از خلیج فارس می‌دانیم که زمینه آن هم فراهم بوده و اقداماتی نیز شده است و امیدواریم در بازه زمانی مشخص این امر را محقق کنیم.
استاندار کرمان از پیشرفت ۳۰ تا ۴۰ درصد کار‌های اجرای خط انتقال آب خلیج فارس به کرمان خبر داد و گفت: این مسئله نیاز به هماهنگی و تصمیمات دولت دارد و به دلیل اهمیت آن در شورای امنیت کشور نیز بحث را مطرح کرده و برای وزیر کشور هم تشریح داده‌ام.
وی اظهار داشت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء برای اجرای پروژه کمک خواهد کرد، ضمن اینکه وزارت نیرو هم پای کار بوده و اولویت آن‌ها خط لوله خلیج فارس به کرمان است.
استاندار کرمان با بیان اینکه دغدغه جنوب استان در خصوص هلیل‌رود و مباحث زیست محیطی آن را چندین مرتبه به مقامات ارشد کشور گزارش داده‌ایم افزود: این مسئله با توجه به پیچیدگی‌ها و اختلاف نظر‌هایی که بین محیط زیست و وزارت نیرو وجود دارد و از طرفی آب پایداری هم در سرچشمه هلیل برای اینکه بخواهیم آب کرمان را به آن گره بزنیم وجود ندارد، لذا اولویت جدی من انتقال آب خلیج فارس است.
استاندار کرمان با اشاره به کشاورزی جنوب استان گفت: نسبت به محصولات پیاز و سیب‌زمینی آسیب دیده جنوب استان بی‌تفاوت نبوده‌ایم و با وزیر سابق جهاد کشاورزی جلسات متعددی در این زمینه داشتیم، همه راه‌ها را رفته‌ایم، اما راه‌های قانونی محدود است.
وی اظهار داشت: این امکان وجود دارد که امسال هم در کشت با مشکل مواجه شویم، اما تعاون روستایی و صادرات را پیگیری کرده ایم و برای امسال هم کارگروه تشکیل داده که در کنار کشاورزان باشیم، اما مردم هم در کشت قراردادی و محصولات صادرات محور باید کمک کنند.
استاندار کرمان در خصوص مطالبه‌گری افراد برای تغییر مدیریت استان گفت: این مطالبه‌گری را از سر دلسوزی و دغدغه آن‌ها و اینکه برداشتشان این است که با تغییر استاندار کار‌ها بهتر پیش می‌رود نگاه می‌کنم و آن را به حق می‌دانم که هر فردی می‌تواند مطالبه‌گری داشته باشد و پیگیری کند.
وی ابراز داشت: برای عشایر مسائلی، چون سرزمین، ناموس و غرور منبعث از اصالت مهم است و نمی‌خواهند خدشه‌دار شود.
زینی‌وند گفت: در مباحثی برای تغییر استاندار کرمان پی گرفته شده برای جوانانی که من را نمی‌شناسند و ارتباطی با من ندارد، اینگونه القا شده که لابی‌گری برای ماندن در استان را انجام می‌دهم.
استاندار کرمان با بیان اینکه "یک ثانیه خدمت کردن در استان کرمان را توفیق بزرگ الهی برای خودم می‌دانم" گفت: عده‌ای از ستاد‌های آیت‌الله رئیسی دوست دارند تغییر در سطح استاندار اتفاق بیفتد، تمام توانم را به دلیل مسائلی که خود داشتم و احترام به مطالباتی که شده به کار گرفتم که برای کرمان هم استانداری بیاید که در این راستا نیز حتی با بزرگان مذاکره کردم و کمک کردم که به اجماعی برسند.
وی ابراز داشت: هر روزی که دولت این ماموریت را از من سلب کند، با تمام وجود خوشحال می‌شوم، آنچنان که خدمت در استان هم توفیق بزرگی است.
زینی‌وند عنوان کرد: نباید اینگونه تلقین شود که استاندار قانونی و مستقر، تمام توانش را برای لابی و ماندگاری در این صندلی گذاشته است.
استاندار کرمان گفت: مطالبه‌گری‌ها می‌تواند با ادبیات اسلامی و انقلابی مقام معظم رهبری، آیت‌الله رئیسی، حاج قاسم سلیمانی، ایثارگران و شهدا پیگیری شود. چون غیر از این به انقلاب و ایثاگران ظلم می‌شود که بخواهیم با ادبیات تندی با رقیب و دوستمان برخورد کنیم.
زینی‌وند اظهار داشت: وزیر کشور و دولت به من تکلیف کردند و محکم تا لحظه‌ای که امضای من اعتبار داشته باشد و اعتماد دولت به من برقرار باشد، کار کنم و به اندازه ذره‌ای نه از خدمت کردن می‌گذرم و نه به گونه‌ای رفتار می‌کنم که احساس رخوت و سستی در همکاران به وجود آید.
استاندار کرمان اظهار داشت: اعتقاد دارم که عموم مردم در حد ۹۷ درصد فقط کار می‌خواهند و به اینکه چه دولتی هست کاری ندارند. هر دولتی هم کار کند، مردم دستش را می‌بوسند. هر دولتی و استاندار و فرمانداری هم کار نکند مردم روزی آن را پس می‌زنند.
وی گفت: شرایط کشور ما به گونه‌ای است که هر فردی ذره‌ای عرق اسلامی، ایرانی و انقلابی داشته باشد در هر گروه و جایگاهی، باید تمام وجود خود را برای موفقیت کشور بگذارد.
زینی‌وند با تاکید بر اینکه افراد را تخریب بی‌رحمانه نکنیم اظهار داشت: همه کسانی که مطالبه دارند پیگیری و با دولت صحبت کنند، اگر دولت به استدلالی برسد که تغییر بهتر باشد با کمال میل استقبال می‌کنم.
استاندار کرمان گفت: با ماموریت دولت، معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری را منصوب کردیم و به زودی فرمانداران را با رویکرد دولت و چارچوبی که وزیر کشور برای همه استانداران در انتصابات اعلام کرده اجرا می‌کنیم.
وی خاطرنشان کرد: طی هفته‌های آینده افراد تازه نفس و همراه با دولت در استان مستقر می‌شوند و هیچ عهد اخوتی با کسی غیر از کار برای مردم نداریم و با سرعت هم کار‌ها و هم مسائل توسعه‌ای و سفر‌های استانی را پیش می‌بریم.
زینی‌وند اظهار داشت: از هر ایده‌ای از هر جناح و گروهی استقبال می‌کنیم، چتر گفتمانی ما ولایت‌فقیه است و دولت سیزدهم هم از همه دولت‌ها گفتمان نزدیک‌تری دارد. همه افرادی که زیر این چتر قرار گیرند دولت از آن‌ها استفاده می‌کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)