کد خبر: ۴۳۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
ارسال به دوستان
ذخیره
احمد علی مقدم گفت: اینکه وزیر کشور برای استاندار فعلی شرط می‌گذارد که تغییرات، با محوریت جریان انقلابی جوان باشد جای سوال است؛ آیا استانداری که با صبغه سیاسی اصلاح طلبی سالیان سال کار کرده و چیدمان نیرو‌های وی بر اساس باور‌های اصلاح طلبی خود بوده است چطورمی تواند باور‌های دولت انقلابی و ولائی را باور داشته باشد؟

احمد علی مقدم گفت: اینکه وزیر کشور برای استاندار فعلی شرط می‌گذارد که تغییرات، با محوریت جریان انقلابی جوان باشد جای سوال است؛ آیا استانداری که با صبغه سیاسی اصلاح طلبی سالیان سال کار کرده و چیدمان نیرو‌های وی بر اساس باور‌های اصلاح طلبی خود بوده است چطورمی تواند باور‌های دولت انقلابی و ولائی را باور داشته باشد؟
به گزارش گفتارنو به نقل از راه آرمان احمد علی مقدم در رابطه با ابقای شفاهی استاندار کرمان گفت: انتصاب استاندار از اختیارات مسلم و بحق دولت است که با پیشنهاد وزیر کشور به هئیت دولت معرفی و با رای هئیت دولت انتخاب می‌شود.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به این سوال که از نظر شما معیار‌های یک استاندار انقلابی چیست، عنوان کرد: وزیر کشور باید استانداری را که در تراز بیانیه گام دوم انقلاب باشد و با معیارها، شاخص ها، اهداف و برنامه‌های آیت الله رئیسی مطابقت داشته باشد انتخاب و معرفی کند بر همین اساس در تاریخ دهم آذر در جلسه شورای تشکل‌ها و نیرو‌های ولایی و انقلابی کرمان، همگی با اتقاق نظر به تحول در مدیریت کلان استان تاکید کردند که این حق مسلم آنان است بطوری که در رسانه‌های استان هم منعکس شد.
وی افزود: انتظار این بود، استان کرمان با این شاخصه‌ها و بالاخص اینکه این استان به پایتخت مقاومت نام گرفته است جزء اولین استان‌هایی باشد که نسبت به معرفی سکاندار استان با انتخاب فردی که با مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی عجین باشد و بتواند در دل مردم امید ایجاد کند، اقدام شود، ولی متاسفانه هنوز پس ازگذشت چهار ماه هیچ اقدامی صورت نگرفته است و مردم از این وضعیت نگران هستند.

آیا استانداری با سابقه اصلاح طلبی می‌تواند سیاست‌های دولت انقلابی را عملی کند؟
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان ادامه داد: همچنین ما قبلا پیشنهاد خودمان را درمورد استاندار به وزیر کشور تقدیم کرده ایم اگر پذیرفته نشد هرکس را هئیت دولت تصویب و معرفی نمایند خود را ملزم به حمایت و همراهی و همکاری می‌دانیم.
دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان گفت: جای تعجب است پنج روز بعد از جلسه تشکل‌های انقلابی استان، وزیر کشور به صورت غیرمنتظره و بدون اطلاع قبلی به کرمان می‌آید و در شورای اداری و برخلاف عرف، از ابقای استاندار فعلی صحبت به میان می‌آورد که برای همگان این سوال پیش آمد که آیا وزیر کشور صدای نیرو‌های ولائی و انقلابی استان را نشنیده و چرا نباید وی به شعار اصلی انتخاباتی رئیس جمهور مبنی بر "تحول" عمل کند؟
این فعال سیاسی در پاسخ به این سوال که آیا استانداری با سابقه اصلاح طلبی می‌تواند سیاست‌های دولت انقلابی را عملی کند، اظهار کرد: اینکه وزیر کشور برای استاندار فعلی شرط می‌گذارد که تغییرات، با محوریت جریان انقلابی جوان باشد جای سوال است؛ آیا استانداری که با صبغه سیاسی اصلاح طلبی سالیان سال کار کرده و عضو رسمی تشکیلات سیاسی اصلاح طلبان بوده و همچنین چیدمان نیرو‌های وی بر اساس باور‌های اصلاح طلبی خود بوده است چطورمی تواند باور‌های دولت انقلابی و ولائی را باور داشته باشد و یکباره این چیدمان را تغییر دهد؟ برای من سئوال است که آیا وی برای حفظ بقای خود، می‌تواند شروط وزیر کشور مبنی بر باورداشتن سیاست دولت انقلابی را عملی کند یا خیر؟

علت محرومیت و مشکلات عدیده استان کرمان چیست؟
مقدم گفت: وزیر کشور در جلسه شورا اداری مطرح کرد «مدیران، فعلا با قوت به کار خود ادامه دهند» که این امر از بدیهیات است و طبیعی و قانونی است که تمامی مدیران تا منصوب شدن مدیر جدید، باید مانند قبل بدون هیچ وقفه‌ای و کوچکترین کوتاهی و کم کاری وظیفه شان را انجام دهند و نباید امور کشور و کار مردم معطل بماند و چنانچه ذره‌ای کم کاری صورت پذیرد باید مورد مواخذه قرار گیرند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با طرح این سوال که علت محرومیت و مشکلات عدیده استان کرمان چیست، ابراز کرد: استان کرمان از نظر وسعت، بزرگترین استان و بهشت معادن کشور است همچنین از نظر کشاورزی، هندوستان کوچک ایران است، اما متاسفانه علت عقب ماندگی و محرومیت استان، وجود مدیران ناکارامد است که استان ما را دچار مشکلات عدیده‌ای کرده است و از طرفی استان کرمان، بالاترین رای را به آیت الله رئیسی داده اند که نشانگر این امر است که این استان بیشتر از سایر استانها، نیازمند یک تحول جدی است.
وی در خصوص دخالت نمایندگان درباره انتصاب استاندار گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم که دولتی فشل و ناکارآمد بود، نمایندگان مجلس به غیر از وظیفه اصلی خود بالاجبار برای رفع مشکلات مردم و حوزه انتخابیه خود، امور دولت را هم انجام می‌دادند، ولی در حال حاضر که بحمدالله دولت انقلابی و توانمندی سر کار آمده است و برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور و مردم شبانه روزی تلاش می‌کند، نمایندگان مجلس باید به کار اصلی خود یعنی قانگذاری، امور کلان کشور، نظارت و همچنین به مطالبه گری دغدغه‌های مردم حوزه انتخابیه خود بپردازند.

نمایندگان استان در امر انتخاب استاندار می‌توانند مشورت بدهند، ولی دخالت آن‌ها چه مثبت و چه منفی صحیح نیست
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان افزود: رهبر معظم انقلاب در آستانه تشکیل کابینه سیزدهم، به صراحت ورود نمایندگان در امر انتصابات مدیران اجرایی را منع فرمودند، زیرا ایشان تغییرات در مدیریت‌ها را از اختیارات قانونی دولت می‌دانند لذا هر نماینده‌ای که به هرطریق در این امر دخالت کند، خلاف فرمایش معظم له عمل کرده است.
وی تشریح کرد: نمایندگان استان در امر انتخاب استاندار می‌توانند مشورت بدهند، ولی دخالت آن‌ها چه مثبت و چه منفی صحیح نیست؛ عده‌ای از نمایندگان برای ایجاد تحول، پافشاری کرده اند که این یک امر طبیعی و به حقی است و عده‌ای افرادی را پیشنهاد داده اند و برخی هم برای خود استدلال می‌کنند که براساس فرمایش رهبر معظم انقلاب، ما هیچ فشاری به دولت انقلابی وارد نمی‌کنیم و فرد خاصی را هم معرفی نمی‌کنیم و مطرح می‌کنند، چون با اعتمادی که به دولت داریم دست دولت را برای تحول باز می‌گذاریم.
دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان گفت: به هر حال هر سه طیف، از فرمایشات معظم له برداشت‌های متفاوتی دارند و لذا آن‌ها بر اساس فهم و برداشت خود از فرمایشات مقام معظم رهبری عمل کرده اند و طبیعی است که برای برداشت‌های این سه طیف تفسیر‌های متفاوتی وجود دارد.

همه نمایندگان استان، آماده اتحاد و همدلی هستند
این فعال سیاسی با بیان اینکه در بین نمایندگان استان، ظاهرا اختلافاتی وجود دارد، تصریح کرد: در مورد عدم وحدت و همدلی نمایندگان استان باید بگویم که اختلاف نظر امری طبیعی است درمورد اهداف نظام و انقلاب واصول اساسی نظام در بین نمایندگان اختلاف مبنایی و اصولی نمی‌بینم یعنی در اصول هیچیک از نمایندگان، اختلافی نمی‌بینم، ولی در بعضی موارد جزئی اختلافاتی وجود دارد که مردم از بحث و جدل بین نمایندگان خسته شده اند و این رویه را تحمل نمی‌کنند.
مقدم ادامه داد: هرچند دوستان برای ایجاد وحدت بین آن‌ها تلاش‌های زیادی کرده اند، ولی موفق نشدند، لذا پیشنهاد می‌کنم اگر فرد یا افرادی بدون غرض و گرایش خاص باشد که در بین نمایندگان هم مقبولیت داشته باشد میتواند بعنوان یک تکلیف الهی و برای رضای خدا پا به میدان بگذارد و در موارد اختلافی به نکات مشترکی رسیده تا به وحدت برسند.
این فعال سیاسی عنوان کرد: متاسفانه مردم دائما در رسانه‌ها شاهد جدل بین نمایندگان هستند و این رویه برای مردم رنج آور و ملال آور شده است بطوری که نمایندگان هم به جای رسیدن به امور و وظایف نمایندگی، وقت خود را صرف صدور بیانیه، مصاحبه و... می‌کنند؛ درحالی که نمایندگان از نظر شرعی خوب می‌دانند که با قبول این وظیفه سنگین نمایندگی، باید ضمن پرداختن به امورکلان کشور، قانگزاری، نظارت به امور و مطالبات حوزه انتخابیه خود برسند.
دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان خاطر نشان کرد: تاجائی که بنده مطلع هستم همه نمایندگان استان، آماده اتحاد و همدلی هستند و همگی می‌دانند که برای تحقق این امر باید از " من " به " ما " برسیم، زیرا عدم وحدت و اختلافات نمایندگان، دودش به چشم مردم می‌رود و استان متضرر می‌شود ما همگی باید بدانیم که هر حرفی می‌زنیم و یا موضعی که نسبت به افراد می‌گیریم در قبال آن باید در پیشگاه الهی پاسخگو باشیم لذا در روایات از سوءظن نسبت به مومن نهی شده است بطوری که حضرت امیرالمؤمنین (ع) می‌فرماید: «باید امر برادر مؤمن خود را به بهترین محامل حمل کنی».

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی برای مقابله با سرقت

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)