کد خبر: ۴۳۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
ارسال به دوستان
ذخیره
وزیر آموزش و پرورش:
وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: مجوز اولیه استخدام بیش از ۳۴ هزار معلم دریافت شد تا در مناطق مرزی، عشایری که به علت عدم استقرار توزیعی و ترمیمی وضعیت مطلوب نیست، نیرو جذب شود.

مجوز استخدام بیش از ۳۴ هزار معلم در مناطق مرزی و عشایری دریافت شد

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: مجوز اولیه استخدام بیش از ۳۴ هزار معلم دریافت شد تا در مناطق مرزی، عشایری که به علت عدم استقرار توزیعی و ترمیمی وضعیت مطلوب نیست، نیرو جذب شود.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، یوسف نوری روز شنبه در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران درباره برنامه های تحولی در وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: برای حاکمیت و استقرار عدالت باید تلاش بسیاری صورت گیرد. مجوز اولیه بیش از ۳۴ هزار استخدام دریافت شده است تا در مناطق مرزی، عشایری که به علت عدم استقرار توزیعی و ترمیمی در این وضعیت هستند، بتوان نیرو جذب کرد.

وی همچنین درباره اجرای رتبه بندی معلمان یادآور شد: براساس طرح پیشین، معلمین در رتبه‌های یک تا پنج قرار می گرفتند که این فرآیند خشک بود، درحال حاضر شرایط به گونه‌ای است که معلمان در رتبه‌های مربی تا استاد معلم قرار می‌گیرند.

وزیر آموزش و پرورش از رییس جمهوری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای حسن اعتماد تشکر و ابراز امیدواری کردبا همکاری تمامی دست اندرکاران در این وزارتخانه در راستای تحقق اسناد بالادستی گام‌های موثری بردارند.

بیمه معلمان خرید خدمت به طور کامل پرداخت می شود

نوری همچنین درباره معلمان خرید خدمات اظهار داشت: ساعت خرید خدمات از ۲۴ به ۴۴ ساعت تبدیل شده است، حق الزحمه این ساعات ها پرداخت می‌شود که به اندازه میانگین ساعت تدریس یک فوق لیسانس آزاد است. بیمه آنها هم باید کامل پرداخت شود.
نوری ادامه داد: امسال تمام ردیف های بودجه به برنامه‌های شاخص پذیر بر اساس تحول بنیادین تقسیم شدند که برای اولین بار اتفاق افتاده و همچنین بودجه سال آینده با کلیدواژه سندتحول بنیادین شاخص بندی شده که باید به آنها پرداخته شود.

وی خاطرنشان کرد: ۲ گروه  برای بیمه و درمان تعیین شده است، ظرفیت برای بازگشت به بیمه طلایی و در زمانی که من مسوول بودجه این وزارتخانه بودم، وجود داشته باشد. امید است بحث بیمه فرهنگیان را بتوانیم تا آخر ماه به نتیجه برسانیم.
وی همچنین درباره وضعیت صندوق ذخیره معلمان تصریح کرد: شاخص های بانک سرمایه تقریبا در ردیف آخر است که نشان دهنده نحوه مدیریت است و بر اساس اصول بانکداری نوین اداره نمی‌شود. در هیات مدیره صندوق ذخیره  باید از متخصصان استفاده شود.

وزارت مسکن آماده اختصاص ۳۰۰ هزار سهمیه مسکن ملی است

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه با وزیر مسکن و شهرسازی برای اختصاص سهمیه «مسکن ملی» به دانشجو معلمان گفت و گو شده است، گفت: وزیر مسکن و شهرسازی آمادگی اختصاص ۳۰۰ هزار سهمیه مسکن ملی را اعلام کرد، همچنین درخواست کردیم حتی گروه دانشجو معلمان هم در فهرست مشمولان این سهمیه قرار بگیرند.
نوری درباره تاخیر در پرداخت معوقات فرهنگیان بازنشسته هم گفت: بابت این موضوع عذر خواهی می کنم،  شرایط بودجه‌ای به گونه‌ای است که معوقات با تاخیر پرداخت می‌شود.

وی درمورد روند پرداخت معوقات و پاداش پایان خدمت بازنشستگان هم تاکید کرد: پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۹۹ پرداخت شده به جز مواردی مانند موارد فوتی که مشکل داشته باشند، مطالبات به کل استان ها پرداخت شده است.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی درمورد تجمعات اعتراضی اخیر معلمان گفت: خواسته‌های فرهنگیان صنفی است، آنها نقد خود را مطرح کردند. این مساله را به حساب ایستادن مقابل نظام نگذارید. برای نهادینه شدن باید سازمانی ایجاد و تشکل ها درون آن قرار گیرند که این گفتمان  ایجاد شود و حرف و درد معلم شنیده شود.

نوری در پاسخ به سوالی درباره چگونگی سازکارهای توسعه مدارس هیات امنایی خاطرنشان کرد: باید دست خیر مردم همیشه در نظام تعلیم و تربیت وجود داشته باشد، خیرین مدرسه ساز به اندازه آموزش و پرورش اما با کیفیت بهتر و برکت بیشتر در حال مدرسه سازی هستند و تاکنون ۱۱۳ هزار مدرسه ساخته‌ شده است.
وی افزود: در آیین نامه مدارس هیات امنایی آمده است که شهریه‌ای به اجبار برای فوق‌برنامه‌ها دریافت نشود، برای گسترش مدارس هیات امنایی ابتدا باید این مدارس درست انتخاب شوند، همچنین مردم کمک کنند، اما دریافت شهریه اجباری نباشد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در پاسخ به سوالی درمورد چگونگی اجرای احکام سند تحول آموزش و پرورش گفت: قرارگاهی برای ترمیم سند تحول  موزش و پرورش راه اندازی می‌شود تا این اقدامات را انجام دهند، وقتی برنامه اجرایی نوشته شود نیازهای ترمیم سند استخراج می‌شود.

آموزش و پرورش درمورد برگزاری امتحانات تابع نظر ستاد ملی مقابله با کرونا است

نوری در پاسخ به سوالی درباره برگزاری امتحانات به صورت مجازی یا حضوری هم اظهار داشت: با توجه به ورود اومیکرون به کشور این وزارتخانه تابع نظر ستاد ملی مقابله با کرونا است و نهاد تخصصی این موضوع هم وزارت بهداشت است ، مصوبات این ستاد برای ما حجت است. امروز جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار می‌شود و هرچه اعلام کند، اجرا می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره کمک آموزش و پرورش به معلمان بازداشتی اظهار داشت: ما حامی معلمان هستیم، باید سازوکار مناسبی برای کنش های صنفی وجود داشته باشد. حتما در آموزش و پرورش رابط یا مشاور تشکل ها برای بهبود تعاملات منصوب می ‌کنم.

آموزش و پرورش نیازمند عزم ملی است

وزیر آموزش و پرورش در ابتدای این نشست خبری، این وزارتخانه را نیازمند عزم ملی دانست و گفت: اگر دانش آموز در نظام آموزش و پرورش خوب تربیت نشود در دوره‌های بعدی زندگی به سختی می‌تواند در سطوح مختلف تاثیرگذار باشد.

نوری ادامه داد: نظام آموزش و پرورش همیشه اینگونه ارزیابی می شود که رابطه آن با ارزش های اسلامی مستقیم و با ناهنجاری ها معکوس است.

وی به نقش نظام آموزش و پرورش در جامعه پرداخت و افزود: این نظام در افزایش سطح بهداشت عمومی،  محیط زیست و اشتغال تاثیر گذار است به طور مثال اگر بهداشت را رعایت کنیم، در مصرف داروهای وارداتی به خودکفایی می رسیم.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: اگر دانش آموز در نظام آموزش و پرورش خوب تربیت نشده باشد، در دوره های بعدی به سختی می‌تواند در سطوح مختلف تاثیرگذار باشد.

نوری عنوان کرد: باید ساحت‌های ۶ گانه سند تحول آموزش و پرورش محقق شود، تا دانش آموز برای نقش اجتماعی در آینده تربیت شود.
اگر رشته های هنرستانی خوب انتخاب شوند، به غیر از افرادی که به دانشگاه می روند، سایرین جذب بازار کار می شوند.

وی تاکید کرد:  برای گفتمان سازی سند تحول بنیادین، نیازمند کمک رسانه ها هستیم، رسانه نیاز به ارتباطات افکار عمومی را به سمت ارزش‌ها مدیریت می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: به عنوان یک خادم فرهنگی از رسانه‌ها تقاضا دارم این رسالت را با کمک یکدیگر انجام دهیم، بنابراین باید بستر حضور رسانه‌ها به ویژه در پیاده سازی و استقرار سند تحول بنیادین را فراهم کنند.

نوری یادآور شد: باید گفتمان سازی سند تحول بنیادین شکل گیرد، به گفته رییس جمهوری، آموزش و پرورش دستگاه مولد نیروی انسانی است،

وی گفت: ۸۵ درصد دانش‌آموزان هنرستانی جذب کار می‌شوند، ایجاد سواد کارآفرینی و چند بعدی در این راستا موثر و مفید بوده است. آموزش و پرورش باید این هجرت را عملی کند این امر در سند تحول پیش بینی شده است.

رفتارهای عالمانه رسانه برخاسته از نظام تعلیم و تربیت است

وی همچنین در این نشست به تشریح ارتباط رسانه و نظام تعلیم و تربیت پرداخت و اظهارداشت: رفتارهای عالمانه رسانه برخاسته از نظام تعلیم و تربیت است، ارکان فرآیند تربیت در مبانی اسناد تحولی به چهار نهاد خانواده، حکومت، رسانه و سازمان های غیر دولتی تقسیم می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: قدرت ارتباطات در ترتیب نهادها و حکومت نقش بی بدیل دارد، هر کجا رسانه به کمک ارزش ها یا غیرهنجارها بیاید، جامعه ارزشمند یا ضد ارزش می شود.

به گزارش ایرنا، یوسف نوری هفتم آذر ۱۴۰۰ با ۱۹۴ رأی موافق نمایندگان مجلس شورای اسلامی از مجموع ۲۶۸ رأی اخذ شده، به عنوان وزیر آموزش و پرورش انتخاب شد.

وزیر آموزش و پرورش امروز در نخستین نشست خبری خود به تبیین برنامه های تحولی در این وزارتخانه پرداخت و پس از آن به پرسش های  خبرنگاران پاسخ داد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)