کد خبر: ۴۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
ارسال به دوستان
ذخیره
سخنگوی دولت گفت: بر اساس گزارش رسمی خزانه داری کل کشور تا 25 مرداد ماه سال جاری، 5 هزار و 552 میلیارد تومان بابت طرح های عمرانی پرداخت شده که این میزان نسبت به سال قبل 229 درصد افزایش داشته است.
سخنگوی دولت گفت: بر اساس گزارش رسمی خزانه داری کل کشور تا 25 مرداد ماه سال جاری، 5 هزار و 552 میلیارد تومان بابت طرح های عمرانی پرداخت شده که این میزان نسبت به سال قبل 229 درصد افزایش داشته است.
به گزارش جماران، محمد باقر نوبخت در نشست خبری روز سه شنبه ضمن گرامیداشت روز خبرنگار افزود: این میزان بودجه بیش از دو برابر نسبت به سال گذشته افزایش داشته است ضمن آن که دریافتی های ما با مضایق خاص روبرو بوده است.
وی با بیان این که آثار رفع تحریم را در آینده شاهد خواهیم بود، ادامه داد: از این میزان بودجه 3 هزار و 900 میلیارد تومان برای طرح های ملی تخصیص داده شده که 260 درصد نسبت به سال قبل افزایش نشان می دهند.
سخنگوی دولت اضافه کرد: همچنین از این میزان بودجه، هزار و 600 میلیارد تومان برای طرح های عمرانی استانی تعلق گرفت که 1.7 درصد نسبت به سال قبل افزایش نشان می دهد.
نوبخت تصریح کرد: از مبالغ دریافتی به جای این که به مبالغ هزینه ای پرداخته شود به سمت طرح های عمرانی هدایت شد که موجب افزایش اشتغال و زمینه رشد سریع برای اقتصاد کشور و خروج از رکود را فراهم کند و این آمار، آمار مورد قبولی است.
وی در خصوص گزارشی در زمینه اقتصاد مقاومتی نیز گفت: این گزارش معطوف به افزایش تولید و ایجاد اشتغال صورت گرفته که بر اساس توافق سه جانبه ای میان سازمان مدیریت و برنامه ریزی، تعدادی از بانک ها و دو وزارتخانه انجام شده است.
نوبخت گفت: توافق دیگری برای تعیین مالی یک هزار و 500 میلیارد تومان به منظور توسعه و پرورش یکصد هزار تن ماهیان در قفس و در آب های ساحلی به ویژه سواحل مکران با حمایت صندوق توسعه ملی و دیگر بانک ها انجام شود که در این توافق 6 هزار و 800 نفر اشتغال مستقیم و هزار و 500 نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد که 500 میلیارد تومان منابع مالی این طرح از طریق صندوق مالی روستاییان و صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی و کشوری تامین خواهد شد.
وی افزود: برای تامین هزار و 500 میلیارد تومان برای سرمایه گذاری توسعه کشت گلخانه ای و تقویت تولید و اشتغال کشاورزی توافق دیگری صورت گرفت که بیش از 12 هزار نفر فرصت شغلی مستقیم و 25 هزار نفر به صورت غیرمستقیم فعال خواهند شد.
سخنگوی دولت با اشاره به این که این طرح ها در طی مدت دو سال اجرا خواهد شد، ادامه داد: هدف اصلی در اقتصاد مقاومتی این است که به ظرفیت های درونی برای تولید تاکید شود و با همه محدودیت ها توانستیم چنین توافقی را صورت دهیم که امیدواریم به راه اندازی واحدهای تولید کمک کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

نوسان شدید قیمتی در بازار خودرو امروز 20 اردیبهشت1403

اجلاس پیرغلامان فرصتی برای تکریم جایگاه ذاکران امام حسین

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای به کشاورزان، صرفا با سند مالکیت تک‌برگ

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)