کد خبر: ۴۳۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان هشدار داد: احتمال وقوع مجدد سیل در کرمان
استاندار کرمان گفت: اگر اقدامات موثر هنچون لایروبی رودخانه‌ها و... در سال ۹۹ نبود و اگر یک هفته آماده باش ستاد بحران و بسیج امکانات دولتی، شهرداری‌ها و ... نبود، خسارات بیش از این‌ها بود و ما باران حدود ۲۴۰ میلیمتر با کمترین خسارت تجربه کردیم لذا آمادگی خیلی مهم است.

استاندار کرمان گفت: اگر اقدامات موثر هنچون لایروبی رودخانه‌ها و... در سال ۹۹ نبود و اگر یک هفته آماده باش ستاد بحران و بسیج امکانات دولتی، شهرداری‌ها و ... نبود، خسارات بیش از این‌ها بود و ما باران حدود ۲۴۰ میلیمتر با کمترین خسارت تجربه کردیم لذا آمادگی خیلی مهم است.
علی زینی وند عصر امروز ۱۸ دی ماه در ستاد مقابله با کرونای استان کرمان ضمن تقدیر از برگزارکنندگان مراسم دومین سالگرد شهید سلیمانی، گفت: با وجود آنکه این برنامه مقارن با سیل جنوب شد، اما با هم افزایی که بین مسئولین وجود داشت هر دو آن‌ها به خوبی مدیریت شدند.
وی ادامه داد: ما اکنون در وضعیت مبهم هستیم و سویه جدید تاثیرات خودش را در دنیا گذاشته است و کشور ایران وضعیت باثباتی همراه با نگرانی دارد و حتما باید سناریو بدبینانه در دستور کار قرار دهیم.
استاندار کرمان تاکید کرد: کمیته‌ها وضعیت خود را بازیابی و برنامه هایشان را بازنگری کنند و کاستی‌های بیمارستان‌ها بررسی شود و بدانید آمادگی در بالاترین سطح ضرر ندارد.
وی در ادامه گریزی به سیل اخیر در جنوب زد و گفت: اگر اقدامات موثر هنچون لایروبی رودخانه‌ها و... در سال ۹۹ نبود و اگر یک هفته آماده باش ستاد بحران و بسیج امکانات دولتی، شهرداری‌ها و ... نبود، خسارات بیش از این‌ها بود و ما باران حدود ۲۴۰ میلیمتر با کمترین خسارت تجربه کردیم لذا آمادگی خیلی مهم است.
زینی وند اظهار کرد: طبق تاکید رئیس جمهور بر بازگشایی دانشگاه‌ها و با توجه به واکسیناسیون لزومی بر غیرحضوری بودن کلاس‌های آموزشی نداریم، روسای دانشگاه‌ها جمع بندی دقیق از موانع بازگشایی داشته باشید تا در صدد رفع آن‌ها برآییم.
وی در پایان خطاب به مردم گفت: در بحث واکسیناسیون نباید به اخبار غیرعلمی توجه نکنید.
رحمان جلالی سرپرست معاونت هماهنگی امور سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان نیز در این جلسه گفت: پنج شهر در وضعیت زرد و ۱۸ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند و شهر قرمز نداریم.
وی تاکید کرد: موانع حضوری برگزار شدن کلاس‌های دانشگاه‌ها احصاء در راستای رفع آن‌ها برآییم و حتما ترم جدید کلاس‌ها حضوری برگزار خواهد شد.

اقدامات در راستای برگرداندن زندگی مردم به وضعیت قبل سیل باشد
استاندار کرمان ضمن تشکر از ستاد اجرایی فرمان امام خطاب به مسئولین گفت: فقط لیست اقلامی که در سیل اخیر دچار آسیب شده اند ارائه دهید تا با مساعدت ستاد اجرایی فرمان امام به مردم کمک اضطرار کنیم و قصد داریم مردم به وضعیت زندگی عادی که قبل از سیل داشته اند، برگردانیم.
علی زینی وند عصر امروز ۱۸ دی ماه در جلسه مدیریت بحران استان کرمان گفت: براساس هشدار‌ها از حدود ۸ روز قبل از وقوع سیل، اقدامات پیشگیرانه و هشدار‌های لازم دادیم.
وی حجم بارندگی در برخی از نقاط را بی سابقه دانست و بیان کرد: بارندگی در ۹ شهرستان استان شدید بوده است. حجم خسارات ما در سه شهرستان است و اینها، مناطق سیلابی هستند.
استاندار کرمان از اقدامات پیشگیرانه که در سال گذشته صورت گرفته، سخن به میان آورد و عنوان کرد: در سال گذشته با مشارکت واحد‌های بزرگ صنعتی، همکاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و ارتش حدود ۱۳۲ کیلومتر از رودخانه‌های استان لایروبی و این سیلاب ظرفیت نابودی شهر‌های ما را داشت.
وی با ابراز خرسندی از اینکه سیل‌های هفته گذشته تلفات جانی ببار نیاورد، اظهار کرد: باتوجه به اقدامات پیشگیرانه که از گذشته صورت گرفته خسارات به بخش‌های زیربنایی به حداقل رسید. همه دستگاه‌ها پای کار بودن و در همان لحظه اولیه سیل ما کنار مردم بودیم.
زینی وند به تشریح خسارات پرداخت و گفت: راه دسترسی ۱۵۶ روستا تخریب و ۹ راه مواصلاتی قطع شد و ۷۰۰ واحد روستایی و شهری دچار آبگرفتگی و به بخش کشاورزی خسارات وارد شد.
وی از محدودیت منابع دولتی سخن گفت و افزود: فرایند تخصیص اعتبار جبران خسارت طولانی است، اما با توجه به اینکه امسال حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان سرمازدگی به بخش کشاورزی خسارت وارد کرد و ما هنوز نتوانستیم به مردم کمک کنیم و چیزی دست مردم نرسیده است.
استاندار کرمان افزود: اکنون سیل به بخش کشاورزی آسیب زده و بیش از هزار راس دام سبک و سنگین در این سیل تلف شدند.
وی ادامه داد: باتوجه به آبگرفتگی منازل، لوازم خانگی از جمله وسایل برقی و فرش‌های این مناطق آسیب وارد شده است و در برخی مناطق مردم توان مالی برای جایگزین کردن این وسایل را ندارند.
زینی وند با بیان اینکه برخی دشت‌های مناطق جنوب استان باتلاقی هستند، تصریح کرد: سرویس‌های بهداشتی در برخی مناطق سیل زده کاملا مسدود شده و مسائل بهداشتی آن‌ها دچار مشکل شده است.
وی با تاکید برآنکه مردم شغل‌شان را نیز از دست داده اند و باید به داد مردم برسیم، اظهار کرد: تعمیر سرویس بهداشتی، تامین احشام، تهیه لوازم خانگی و جبران خسارات کشاورزی از اورژانسی‌ترین مواردی است که باید انجام دهیم.
استاندار کرمان بیان کرد: سیل بند خرم از سال ۱۳۵۰ برای جلوگیری از خسارات سیل طراحی شده، اما به دلیل نبود اعتبارات هنوز کاملا اجرا نشده است.
وی با بیان اینکه طرح خوداشتغالی زود بازده نیز در مناطق جنوب اجرا شود، تصریح کرد: معاون اول رئیس جمهور قول اختصاص ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغال در مناطق آسیب دیده، داده اند.
زینی وند هشدار داد: دوباره بارندگی در استان داریم و احتمال وقوع سیل وجود دارد و ممکن است ۴۰ میلیمتر بارندگی خسارت زیادی به بار بیاورد و از بخش خصوصی نیز برای بازسازی و لایروبی کمک بگیرید تا در باران بعدی دچار خسارت نشویم و شهر را به آب ندهید.
سعید برخوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان نیز در این جلسه گفت: در سیل اخیر چاه‌های آب و قنوات از بین رفته و زمان برای صبر کردن نداریم، زیرا هر لحظه تاخیر در بهسازی آن‌ها میزان خسارات افزایش پیدا می‌کند.
وی با بیان اینکه حدود هزار راس دام در جنوب استان در سیل هفته قبل تلف شده است، اطهار کرد: به چاه‌های غیرمجاز اعتباری اختصاص نمی‌یابد، اما چند خانوار از طریق این چاه‌ها امرار معاش می‌کنند.
عباس سعیدی رئیس سازمان جهادکشاورزی شمال استان کرمان نیز گفت: بارش‌های هفته قبل در شهرستان‌های ارزوییه و بافت حدود ۹۰ میلیارد تومان خسارت به بار آورده اند.
رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز بر لزوم راه اندازی سامانه توزیع اقلام تاکید کرد و گفت: در سیل اخیر لوازم خانگی (یخچال، اجاق گاز و فرش) حدود ۲۵۰۰ خانوار دچار آسیب شده اند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)