کد خبر: ۴۳۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
ارسال به دوستان
ذخیره
محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان، در ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور استاندار و سایر اعضا برگزار شد، در سخنانی نسبت به توسعه نامتوازن فرهنگی استان هشدار داد.

محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان، در ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور استاندار و سایر اعضا برگزار شد، در سخنانی نسبت به توسعه نامتوازن فرهنگی استان هشدار داد.

وی با اشاره به لزوم توجه و آسیب‌شناسی نحوه حمایت معین‌های توسعه و بنگاه‌های اقتصادی استان از پروژه‌های فرهنگی و حوزه فرهنگ و هنر گفت: باید نگاه این بنگاه‌ها از نگاه جزیره‌ای و شهرستانی به نگاه استانی تغییر پیدا کند. وی تصریح کرد : در وضعیت فعلی در بعضی از شهرستان‌ها، شاخص‌های فرهنگی و هنری ارتقا یافته است که این اتفاق مبارکی است، بخشی از این ارتقا شاخص‌ها نیز به حمایت بنگاه‌های اقتصادی از حوزره فرهنگ و هنر در این مناطق برمی‌گردد.

علیزاده تصریح کرد: اما در برخی شهرستان‌های استان نیز شاهد کاهش شاخص‌های فرهنگی و هنری هستیم و اتفاقا این مناطق جزو شهرستان‌هایی هستند که حمایت بنگاه‌های اقتصادی و معین‌های توسعه از آنها در حداقل قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد: در حوزه فرهنگ و هنر نیاز به یک راهبرد استانی و هدفمند داریم، بنابراین حتما باید از نگاه شهرستانی محور به رویکرد استانی محور تغییر جهت داده شود .

وی توضیح داد: نباید و نمی‌شود در حوزه فرهنگ و هنر، بخشی و جزیره‌ای نگاه کرد، امروز تبعات به وجود آمده در یک منطقه و شهرستان، کل استان و کشور را درگیر می‌کند، بنابراین وظیفه داریم این مشکلات را با استفاده از ابزار فرهنگ و هنر در جغرافیای استان به حداقل برسانیم.

علیزاده با اشاره به وضعیت حمایتی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مرکز استان تاکید کرد: معین اقتصادی شهر کرمان - به عنوان مرکز پهناورترین استان ایران - کیست؟ ما برای برگزاری ده‌ها رویداد ملی در حوزه فرهنگ و هنر باید به کجا مراجعه کنیم؟ دولت به سهم خودش اعتبارات مشخصی اختصاص می‌دهد، اما ده‌ها جشنواره، نمایشگاه و برنامه‌ای که در حوزه فرهنگ و هنر و دین در طول سال برگزار می‌شود، نیاز به حمایت اعتباری و ریالی بنگاه‌های اقتصادی دارند که متاسفانه در شهر کرمان نمی‌دانیم این مسولیت را کدام نهاد و بنگاه اقتصادی باید انجام دهد .

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرهنگ را به «اکسیژن و هوا» تشبیه کرده‌اند، افزود: از 23 شهرستان استان 14 شهرستان کمتر برخوردارند، باید به نوعی برنامه‌ریزی کرد تا توسعه متوازن در حوزه فرهنگ داشته باشیم، این امر زمانی محقق می‌شود که عدالت فرهنگی با شفافیت و روشنی در سراسر استان اعمال شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضربه سربازان گمنام امام زمان به چندین تیم تروریستی در کرمان

زمان اعلام نتایج آزمون استخدام مشاور و معلم ورزش مشخص شد

کاهش قیمت سکه و طلا در بازار امروز 16 اردیبهشت1403

رئیس پلیس راهور استان کرمان: بیشترین آمار جانباختگان مربوط به عابرین پیاده است

شهریه برخی مدارس غیردولتی کاهش می‌یابد / امکان عودت شهریه در صورت انصراف

پیش بینی شرایط جوی نسبتا پایدار در آسمان کرمان

۱۳ درصد ایرانی‌ها آسم دارند

 رئیس کل دادگستری استان کرمان: با سهل انگاری دستگاهای متولی در بازتوانی معتادین متجاهر برخورد می‌شود

معاون اقتصادی استاندار کرمان: حضور مدیر برای حل مشکلات شرکت‌ها به کرمان ضروری است

مصرف شیر غیر پاستوریزه احتمال انتقال بیماری تب مالت را بالا می‌برد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)