مدیر دفتر نظارت بر بهرهبرداری شرکت توزیع برق شمال استان کرمان گفت: مشترکان نگران جبران و دریافت خسارات برق به دلیل نوسانات برق نباشند و درخواست خود را در سامانه درج کنند تا پیگیری لازم انجام شود.
به گزارش ایرنا، محمدعلی مومنزاده افزود: بر اساس بیمه مشترکان، اگر خسارتی بر لوازم برقی مشترکین خانگی یا سایر مصارف (تجاری) وارد شود که منشا آن برق باشد، در چارچوب قرارداد بیمه، خسارت مشترکان و مفاد قرارداد پرداخت خواهد شد.
وی اظهار داشت: در ابتدا لازم است مشترک خسارت دیده وارد سایت توانیر و بخش بیمه خسارات مشترکین شود و درخواست خود را ثبت کند.
مدیر دفتر نظارت بر بهرهبرداری شرکت توزیع برق شمال استان کرمان افزود: زمانی که مشترکان وارد سایت bime.tavanir.org.ir شدند، باید شناسه قبض خود را وارد و اگر مستنداتی دارند لازم است اطلاعات آن را وارد کنند.
وی تصریح کرد: علاوه بر این اگر هزینهای پرداخت کردند فاکتور آن را به درخواست خود اضافه کنند که پس از آن وارد مراحل رسیدگی، بررسی کارشناس، تعیین خسارت، گرفتن شماره شبا و نهایتا پرداخت میشوند.
مومن زاده ادامه داد: ممکن است این خسارات در خصوص وسایل خانگی نباشد و منجر به آتشسوزی شده باشد که در این شرایط نیز اگر سازمانهایهای ذیصلاح (آتش نشانی- پلیس ۱۱۰ و غیره) مراتب را تایید کنند که منشاء خسارت برق است، متناسب با مستنداتی که واحدهای ذیربط ارائه میدهند فرآیند لازم انجام و مبلغ برآوردی محاسبه میشود و مراحل بعدی جهت جبران خسارت ادامه پیدا میکند.
وی اظهار داشت: اگر مدارک مورد نیاز برای این امر ناقص باشد کارشناس بیمه به متقاضی اطلاع میدهد و پس از تکمیل مدارک، ادامه مراحل رسیدگی به پرونده پیش میرود.
مدیر دفتر نظارت بر بهرهبرداری شرکت توزیع برق شمال استان کرمان تاکید کرد: نیازی به حضور فیزیکی متقاضی به اداره برق نیست (به جز زمان تحویل اصل مدارک و مستندات) ولی اگر در مواردی نیز لازم باشد کارشناسان بیمه اعلام خواهند کرد.
وی افزود: در ضمن از مشترکین محترم تقاضا میشود در همان مرحله اول ثبت خسارت، کلیه مدارک لازم را بر اساس فایل راهنمای موجود در سامانه، بارگذاری نمایند تا در روال رسیدگی به پرونده تسریع صورت گیرد.