کد خبر: ۴۳۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
ارسال به دوستان
ذخیره
یک کارشناس در حوزه زنجیره تامین و تنظیم بازار خاطرنشان کرد: شرکت بازرگانی دولتی ایران می‌تواند به وظایف حاکمیتی‌اش بهتر عمل کند و با اصلاح فرآیندها در عملکرد این شرکت در بحث توزیع کالاهای اساسی، خرید تضمینی و ذخیره‌سازی استراتژیک کالاها را با بهره‌وری بالایی اصلاح کرد.

یک کارشناس در حوزه زنجیره تامین و تنظیم بازار خاطرنشان کرد: شرکت بازرگانی دولتی ایران می‌تواند به وظایف حاکمیتی‌اش بهتر عمل کند و با اصلاح فرآیندها در عملکرد این شرکت در بحث توزیع کالاهای اساسی، خرید تضمینی و ذخیره‌سازی استراتژیک کالاها را با بهره‌وری بالایی اصلاح کرد.

به گزارش ایلنا، مهدی امینی‌فرد با تشریح عملکرد شرکت بازرگانی دولتی، گفت: شرکت بازرگانی دولتی نیازمند جراحی اداری، جهت تحول اقتصادی در کشور است. زمان آن رسیده که این شرکت در حوزه بازار قوی‌تر عمل و شبکه توزیع را اصلاح کند.

به گفته وی، شبکه زنجیره توزیع کالاهای اساسی که با ارز 4200 تومانی وارد می‌شوند باید اصلاح شود نه اینکه این ارز را برای واردات این کالاها حذف کنیم.

این کارشناس با اشاره به فیلترها در شبکه توزیع، گفت: شبکه توزیع برخی اقلام در سطح کشور گسترده نیست و با فیلترهایی محموله‌ها توزیع می‌شود، تا زمانی‌که این فیلترها وجود دارد بازار همین شرایط را خواهد داشت. 18 سال پیش در همه محله‌ها یک عامل توزیع فعال بود آن شبکه گسترده و سنتی نیاز مردم را با قیمت مناسب تهیه و تامین کرد بعد از تعطیلی آن شبکه نتوانستیم جایگزین مناسبی برای آن ایجاد کنیم.

امینی‌فرد با بیان اینکه هوشمندسازی خرید و فروش کالا در دولت الکترونیک اهمیت ویژه‌ای دارد، گفت: هوشمندسازی زنجیره خرید و فروش کالاها امکان نظارت بر خرید و فروش را ایجاد می‌کند.

این کارشناس با اشاره به لزوم اصلاح جدول پاکی خرید تضمینی، تصریح کرد: جدول پاکی در خرید تضمینی، اهمیت ویژه‌ای دارد اگر نرخ‌ها و سطح کیفی در جدول پاکی اصلاح شوند. گندم‌هایی که کیفیت کمی دارند نرخ متفاوتی خواهند داشت و اینگونه  کشاورزان ترغیب می‌شوند که کیفیت گندم تولیدی را بالا ببرند.

وی ادامه داد: خریدهای خارجی باید زمانی انجام شود که قیمت‌های جهانی پایین است، باید همواره ذخیره استراتژیک 6 ماهه حفظ شود اما درعمل با توجه به مشکلات و عواملی این ذخیره حفظ نشد.

وی با اشاره به نیاز ایجاد نهضت ساخت مخازن روغن، گفت: ساخت مخازن روغن باید در راستای آمایش سرزمینی صورت پذیرد چراکه روغن جزو کالاهای اساسی است و باید ذخیره مناسب دولتی در این بخش صورت بگیرد و مخازن بیشتری توسط دولت و بخش خصوصی در جهت ذخیره استراتژیک احداث شود.

این کارشناس حوزه بازرگانی تصریح کرد: باید برنامه‌ها به‌سمت کشت کالاهای استراتژیک و اساسی از جمله دانه‌های روغنی برود و ما بتوانیم در این بخش خودکفا شویم نمی‌دانم به چه منطقی کشت دانه‌های روغنی در کشور در این چندسال افزایش پیدا نکرده که مجبور به واردات روغن و دانه‌های روغنی نباشیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضربه سربازان گمنام امام زمان به چندین تیم تروریستی در کرمان

زمان اعلام نتایج آزمون استخدام مشاور و معلم ورزش مشخص شد

کاهش قیمت سکه و طلا در بازار امروز 16 اردیبهشت1403

رئیس پلیس راهور استان کرمان: بیشترین آمار جانباختگان مربوط به عابرین پیاده است

شهریه برخی مدارس غیردولتی کاهش می‌یابد / امکان عودت شهریه در صورت انصراف

پیش بینی شرایط جوی نسبتا پایدار در آسمان کرمان

۱۳ درصد ایرانی‌ها آسم دارند

 رئیس کل دادگستری استان کرمان: با سهل انگاری دستگاهای متولی در بازتوانی معتادین متجاهر برخورد می‌شود

معاون اقتصادی استاندار کرمان: حضور مدیر برای حل مشکلات شرکت‌ها به کرمان ضروری است

مصرف شیر غیر پاستوریزه احتمال انتقال بیماری تب مالت را بالا می‌برد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)