کد خبر: ۴۳۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس کل دادگستری استان کرمان:
رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به ایجاد همگرایی و هماهنگی لازم بین دستگاه قضایی و سازمان‌های اجرایی، امنیتی و نظارتی به منظور ساماندهی مناطق حاشیه‌نشین 14 معصوم و شیشه‌گر، گفت: با راه‌اندازی پایگاه پیشگیری و انسجام بخشی اجتماعی در محله 14 معصوم کرمان و بر اساس مداخلات اجتماعی، فرهنگی، قضایی و امنیتی تلاش می‌شود که وضعیت این مناطق به نفع معیشت و آسایش مردم ارتقاء یابد.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به ایجاد همگرایی و هماهنگی لازم بین دستگاه قضایی و سازمان‌های اجرایی، امنیتی و نظارتی به منظور ساماندهی مناطق حاشیه‌نشین 14 معصوم و شیشه‌گر، گفت: با راه‌اندازی پایگاه پیشگیری و انسجام بخشی اجتماعی در محله 14 معصوم کرمان و براساس مداخلات اجتماعی، فرهنگی، قضایی و امنیتی تلاش می‌شود که وضعیت این مناطق به نفع معیشت و آسایش مردم ارتقاء یابد.

به گزارش گفتار نو به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری استان کرمان، یدالله موحد، در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و افتتاح پایگاه پیشگیری و انسجام بخشی اجتماعی به منظور پیگیری اقدامات پیشگیرانه در محله 14 معصوم (ع) اظهارداشت: یکی از دلایل توسعه سکونتگاه‌های غیرمجاز و حاشیه‌نشینی، عدم حضور کارآمد و به موقع نهادهای ذیربط و مسئولان در این مناطق است.

وی بیان کرد: باید به موقع به موضوع تعرض به اراضی، زمین‌خواری و تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی و باغی ورود کرده و از بروز تبعات بعدی این اقدامات جلوگیری کرد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان ادامه داد: در صورت عدم ورود به موقع به این حوزه، توسعه و تصرفاتی در پی برخی غفلت‌ها ایجاد می‌شود و جمعیتی در یک نقطه متمرکز می‌شوند که با بروز مشکلات و مسائل بعدی آن، باید به دنبال حل مشکلات رفت و از این رو، هر چه نهادهای متولی دیرتر در این مناطق حضور یابند، مشکلات و معضلات این مناطق پیچیده تر می شود.

موحد با اشاره به اینکه شکل‌گیری دفتر تسهیل‌گری و پایگاه انسجام بخشی در محله چهارده معصوم(ع) جای تقدیر دارد، تاکید کرد: قطعا با هماهنگی، همدلی و همگامی بین دفتر تسهیل‌گری و پایگاه انسجام بخشی و مجموعه‌های انتظامی، سازمان‌های خدمات‌رسان و تمامی مراجع مربوطه؛ بر مبنای اراده جمعی می‌توان برنامه‌های پیش‌بینی شده در راستای کنترل تعرض به اراضی دولتی و اراضی شهرداری، جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و جلوگیری از تغییر غیرمجاز اراضی کشاورزی و باغی را قاطعانه دنبال کرد و جمعیت موجود را ساماندهی نمود.

وی گفت: اراده تمامی دستگاه‌های حاضر در این منطقه مبتنی بر تغییر وضعیت موجود با اجرای برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، حمایتی و ساماندهی است و آمده‌اند امنیت خاطری به مردم بدهند و اعلام کنند که در کنار آنها به دنبال حل مشکلات شهری، اجتماعی فرهنگی و ... در این منطقه خواهند بود تا وضعیت این منطقه سامان یابد.

رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه برای قطع دست متجاوزین به اراضی ملی، به کمک و همراهی مردم نیاز داریم، افزود: باید با حضور موثر و ساماندهی این مناطق و نیز با اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی، هویت بخشی و افزایش خدمات اجتماعی، آینده مناسبی را برای کودکان و نوجوانانی که ممکن است در آینده بزهکار یا بزه دیده شوند، ترسیم کرد.

موحد با اشاره به اینکه مدیران در تمامی عرصه‌های اجرایی نیاز به همراهی مردم دارند، گفت: در محله شهید همت کارهای بزرگی با مشارکت مردم منطقه و با همت مدیران مربوطه کارهای بسیار خوبی انجام شده است و در نهایت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طرح ملی برای این منطقه تدوین کرده و مصوب شده و برای سامانبخشی این منطقه کارهای خوبی در دست انجام است.

وی یادآور شد: افرادی که در این مناطق به دنبال درآمدهای بادآورده و سوءاستفاده از وضعیت معیشتی مردم این منطقه هستند نیز باید بدانند که قاطعانه با آنها برخورد می‌شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان با دستور قاطع برای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز و تصرف غیرقانونی اراضی شهرداری در این منطقه، عنوان کرد: باید اراضی تصرف شده نیز به دولت بازگردانده شده و به سمت ساماندهی وضعیت زندگی ساکنان این منطقه حرکت کنیم.

موحد تاکید کرد: در این منطقه به دنبال خراب کردن خانه و آواره کردن مردم نیستیم و برنامه فعلی کنترل و حفظ اراضی است تا به مرور زمینه رفاه و آسایش مردم این منطقه فراهم شود.

وی یادآور شد: دستگاه قضایی و نهادهای امنیتی و انتظامی با قاطعیت در منطقه حضور دارند و از توسعه حاشیه‌نشینی و تصرف غیرقانونی اراضی در این منطقه جلوگیری خواهند کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان نیز در این آئین گفت: در راستای پیشگیری از گسترش حاشیه‌نشینی و سکونتگا‌ه‌های غیرمجاز و توانمندسازی اجتماعی برای خانواده‌های در معرض آسیب در این منطقه برنامه‌هایی تدوین شده که اجرایی خواهد شد.

سیدمهدی قویدل، انسجام و همگرایی بین دستگاه‌های اجرایی، قضایی و حمایتی به منظور ساماندهی مناطق حاشیه‌ای 14 معصوم و شیشه‌گر را از اهداف راه‌اندازی پایگاه پیشگیری و انسجام بخشی اجتماعی در محله 14 معصوم کرمان دانست و گفت: با وجود این پایگاه مصوبات جلسات شورای پیشگیری از وقوع جرم، شورای حفظ حقوق بیت‌المال و شورای تامین در رابطه با این منطقه با سرعت بیشتری دنبال خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون به منظور بررسی مشکلات محله 14 معصوم (ع) و تدوین راهکارهای رفع این مشکلات، 5 جلسه برگزار شده است.

وی یادآور شد: امروز تمامی مسئولان و نهادهای مربوطه در این منطقه دور هم جمع شده‌اند تا با انسجام، همگرایی و همدلی شاهد اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده در راستای ساماندهی آن باشیم.

فرمانده انتظامی استان کرمان نیز در این آئین به پیگیری‌های انجام شده به منظور راه‌اندازی یگان انتظامی در این منطقه اشاره کرد و گفت: اعتقاد داریم که مردم و همشهریانی که به دلیل استضعاف مالی در این منطقه ساکن شده‌اند باید به تمامی نهادها از جمله نیروی انتظامی دسترسی داشته باشند و خدمات‌رسانی لازم به آنها انجام شود.

سردار عبدالرضا ناظری با تاکید بر اینکه امنیت مقوله‌ای جمعی است و تمامی سازمان‌های متولی باید در این زمینه کمک کنند، گفت: راه‌اندازی پایگاه پیشگیری و انسجام بخشی اجتماعی در محله 14 معصوم کرمان اقدام بسیار خوبی است.

وی یادآور شد: نیروی انتظامی با تمام اقتدار خود آماده همکاری در مسیر اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده در راستای ساماندهی محله 14 معصوم (ع) است و اجازه نمی‌دهد هیچ فردی، آرامش مردم این منطقه را خدشه‌دار کند.

وی گفت: مشاوران اجتماعی نیروی انتظامی نیز در این منطقه حضور می‌یابند و به مردم و خانواده‌ها مشاوره‌های لازم را ارائه می‌دهند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

توقیف اتوبوس حامل 11 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ریگان

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت

اعمال قانون و اعزام به پارکینگ در انتظار خودروهای تک پلاک

سیل و طوفان بیش از هزار میلیارد به کشاورزی جنوب کرمان خسارت وارد کرد

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز

تشکیل کمیته امنیت روانی جهت برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی

استاندار کرمان: بازگشت حقوق معادن به قانون نیاز دارد / بانک‌های خصوصی هیچ کمکی به استان نمی‌کنند

زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب کرمان را لرزاند

آبگیری بخشی از تالاب جازموریان در پی بارندگی‌های اخیر

پربازدید ها

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز

رگبار باران، رعد و برق و تندبادهای لحظه‌ای استان کرمان را فرا می گیرد

جلوگیری از بروز بسیاری از آسیب‌ها با حضور به موقع اورژانس اجتماعی

26 میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در استان کرمان جمع آوری شد

کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟

چاه‌های آب غیر مجاز و فاقد پروانه پلمب می‌شوند

موارد ابتلا به سرخک در رفسنجان در حال افزایش است؛ هشدار مرکز بهداشت به خانواده‌ها برای تزریق واکسن

کرمان جزو استان‌های با بیشترین فوتی در حوادث رانندگی

کشف 30 میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان

عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان دستگیر شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)