کد خبر: ۴۳۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان در نشست با تشکل‌های دانشجوئی عنوان کرد:
استاندار کرمان گفت: تشکل‌های دانشجویی که عدالتخواهانه و براساس آرمان‌های دانشجویی خودشان بدون نگاه به گروه‌ها و جناح ها حرکت کردند پویاتر، ماندگارتر و موفق‌تر و تاثیرگذارتر و مورد اقبال تر در جامعه بودند.

استاندار کرمان گفت: تشکل‌های دانشجویی که عدالتخواهانه و براساس آرمان‌های دانشجویی خودشان بدون نگاه به گروه‌ها و جناح ها حرکت کردند پویاتر، ماندگارتر و موفق‌تر و تاثیرگذارتر و مورد اقبال تر در جامعه بودند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان، عصر ۱۳ بهمن در نشست مجمع تشکل‌های دانشجویی شهر کرمان با دکتر علی زینی‌وند استاندار کرمان به مباحث توسعه نامتوازن در استان، اشتغال، سرعتدهی به انتصابات، توسعه فعالیت‌های فرهنگی، مشکلات جامعه کارگری، کرونا و آموزش در مدارس و دانشگاه‌ها، مشکلات محیط زیستی، آسیب‌های اجتماعی، وضعیت کشاورزی، انزوای سیاسی نخبگان پرداخته شد.
علی زینی‌وند، جامعه دانشجویی را موتور محرکه جامعه در روزهای مختلف دانست و افزود: جنبش دانشجویی همیشه ناظر و دیده بان جامعه، مسولان و هدایتگر امور جهت منافع مردم و آرمانهای جمهوری اسلامی بوده است.
وی ادامه داد: جنبش دانشجویی در طول تاریخ، پویا و تاثیرگذار بوده است و حضور آنها را در جریان انقلاب، دفاع مقدس، جریانات سیاسی داخلی، روند دولت‌ها، حوزه‌های علمی و پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی شاهدیم و امیدواریم همچنان بالنده و پوینده به راه خودش ادامه دهد.
استاندار کرمان افزود: هر وقت جنبش های دانشجویی به جریانهای سیاسی وصل شدند آسیب دیدند. جریانهای سیاسی معمولا برای هدایت جریان پویا و تاثیرگذار دانشگاه در جهت منافع حزبی و جناحی، به نوعی ترمزِ آرمان خواهی و عدالت خواهی در جنبش دانشجویی هستند.
زینی‌وند تصریح کرد: تشکل‌های دانشجویی که عدالتخواهانه و براساس آرمانهای دانشجویی خودشان بدون نگاه به گروه‌ها و جناح ها حرکت کردند به ویژه تشکل‌هایی که تحت فرامین مقام معظم رهبری گفتمان ایشان را ترویج کردند، پویاتر، ماندگارتر و موفق‌تر و تاثیرگذارتر و مورد اقبال تر در جامعه بودند.
وی گفت: بخشی از پایگاه اصلی جنبش دانشجویی در جامعه ریشه دارد و باید برای جامعه هم تاثیر بگذارد.
زینی‌وند بیان کرد: عمده مسئولانی که موفق هم بودند از دل جنبش‌های دانشجویی بیرون آمدند. جنبش دانشجویی فراز و فرود زیادی داشته اما آنها که اصیل هستند مدیران توانمند در همه ادوار نظام پرورش دادند.
استاندار کرمان ادامه داد: همه گروه‌هایی که ذیل چتر نظام جمهوری اسلامی کار می‌کنند، در یک دوره‌ای مناصب کشور در اختیارشان قرار می‌گیرد و در دل این گروه‌ها، نیروهای جنبش دانشجویی از دیگران بالاتر عمل کرده‌اند.
زینی‌وند گفت: شخصیت اداری، فرهنگی و اجتماعی افراد در دوره دانشجویی شکل می‌گیرد و تشکل‌های دانشجویی در حوزه اداره کشور هم موفق خواهند بود.
وی ابراز داشت: نظام جمهوری اسلامی مولفه های متعددی دارد که به راحتی می شود در مواجهه با منتقدان، استدلال داشت و کار کرد.
استاندار کرمان در پاسخ به سوالات نمایندگان تشکل‌های دانشجویی با استقبال از تداوم جلسات و نشست‌ها با تشکل‌های دانشجویی گفت: از بدو ورودم به استان کرمان با اعتقاد بر مسئله رفع نامتوازنی تاکید کردم و در اسناد تهیه شده نیز تلاش کردیم در جهت تعدیل نامتوازنی حرکت کنیم.
زینی‌وند تصریح کرد: کرمان هم استانی ثروتمند و هم فقیر است و این نامتوازنی در بخش‌های فعالیتی و جغرافیایی آن دیده می‌شود و باید در جهات مختلف کار کرد.
وی گفت: کرمان ثروت عظیمی در بخش معادن داشته که خیلی از مردم و ظرفیت‌ها مشغول آنها شدند و به بخش‌های دیگر پرداخته نشده است. سهم استان در بخش زودبازده، پردرآمد و فراگیر خدمات پرداخته نشده و میزان اشتغال استان در این زمینه پایین است.
زینی‌وند ادامه داد: در استان کرمان به کشاورزی مکانیزه توجه نشده است در حالی که با این روش می توان میزان برداشت و درآمدزایی را بالا برد و در مصرف منابع آبی نیز صرفه جویی کرد.
وی گفت: این فقر در توزیع مدیریت ها هم اثر گذاشته، چون نظام بودجه ریزی و اداری ما مبتنی بر ضوابط شفاف نیست و مبتنی بر چانه‌زنی و لابی در سطح استانی و ملی است.
زینی‌وند ابراز داشت: شرکت‌های خصولتی زمینه فساد را دارند. الان برخی مدیران ارشد ما دوست دارند به معادن بروند، چون گرفتاری‌ها و سختی کمتر و درآمد بالاتری دارد. این نامتوزانی وجود دارد و خودم هم اولین معترض هستم.
وی تصریح کرد: در سند آمایش به مسئله نامتوازنی استان و کمک به رفع آنها توجه شده و اگر اجرایی شوند و مطالبه گران دانشجویی پای آن بایستند در بازه زمانی 10 تا 12 ساله در استان توازن نسبی ایجاد می شود.
استاندار کرمان در ارتباط با انتصابات استان گفت: من مدیر سیاسی هستم و سابقه تشکل دانشجویی دارم، اما به این نتیجه رسیدم که در کشور می‌شود خدمت کرد، اما حاکمیتی.
زینی‌وند افزود: منع قانونی وجود ندارد که یک استاندار، فعالیت حزبی داشته باشد، اما واقعا در رفتار، تاثیرگذار خواهد بود. زمانی که در چارچوب حاکمیت کار کند، مشکلی ندارد.
وی بیان کرد: سابقه همکاری زیادی با دکتر وحیدی وزیر کشور دارم و بخش عمده‌ای از رفتار مدیریتم را مدیون ایشان هستم. به ایشان اعلام کردم که آماده‌ام اولین استاندار باشم که تغییر کنم.
زینی‌وند گفت: تاخیر در انتخاب استاندار کرمان فقط در این دوره نیست، کرمانی‌ها تشکل‌های مدعی زیادی دارند و بخش عمده‌ای از مدیریت و شناسنامه انقلاب با افتخار، کرمانی‌ها هستند.
وی اظهار داشت: خصلت دانشجویی و عشایری من اجازه نمی‌دهد که بخواهم بر ماندن در استانداری اصرار داشته باشم، دولت هم اراده‌ای نداشت که من را استثنا کند.
زینی‌وند ابراز داشت: مجموع نظر تصمیم‌گیران این نبوده که استاندار کرمان فوری تغییر کند، پیشنهاد هم برای کمک به دولت در جای دیگر داشتم.
استاندار کرمان گفت: مدیران کل استان در حال جابجایی هستند، با شناختی که خودم و دکتر جلالی معاونت سیاسی استانداری دارند و رویکرد دولت آیت‌الله رئیسی، نیروهای جوان و ورزیده را برای انتصابات آماده کرده‌ایم.
وی گفت: رویکرد دولت هم اداره سیاسی کشور نیست و فرمایش رهبر مبنی بر مدیریت جوانان انقلابی، معتقد با انگیزه را باید داشت حتی اگر خط فکریشان یکی نباشد.
زینی‌وند اظهار داشت: به زودی تغییرات مدیریتی در سطح فرمانداران خواهیم داشت و خط قرمز ما کار است.
استاندار کرمان گفت: در استفاده از ظرفیت انجمن های علمی دانشجویی کاملا موافق هستم و در صورت داشتن برنامه عملیاتی، خودم و مدیران را ملزم با این همکاری و مشورت می‌دانم.
وی عنوان کرد: تعیین مدیران کاری سهل و ممتنع است. در پرورش مدیران به هر دلیلی کادرسازی نشده است. پوسته های سیاسی را باید کنار بزنیم‌.
زینی‌وند تصریح کرد: مدیران باید صاحب فکر و ایده باشند و تا زمانی امضای من اعتبار دارد و در هر کجا تصمیم گیری باشم، حرف‌ها و نظرات مشورتی را می شنوم اما تا به یقین نرسم، تغییر نمی‌دهم‌‌.
وی گفت: اینکه نماینده یا غیر نماینده به من پیشنهاد یک فرماندار را بدهد، اما اگر بدانم مناسب نیست آن فرد را قبول نمی‌کنم.
استاندار کرمان از دانشگاهیان خواست تا ایده‌های خود را در حوزه اشتغال، اقتصاد و کارآفرینی انتقال دهند که تولید ثروت شده و به کار جامعه آید.
زینی‌وند در خصوص مسائل کارگری استان بیان کرد: هر آنچه در توان داشتم در کنار کارگران بوده‌ام، نمی‌گذاریم به حق آنها اجحاف شود. مسائل کارگری بسیار پیچده هستند و سختی زیادی را نیز متحمل می‌شوند. قانون گذاران معادن باید اول شرایط کاری کارگران را ببینند و بعد قانون بنویسند.
وی در مورد کرونا و غیرحضوری برگزار شدن مدارس و دانشگاه ها گفت: در این زمینه دیدگاه های متفاوتی وجود دارد، اعتقاد رئیس جمهور، تعدادی از کارشناسان و شخص من هم این است ‌که تعطیلی بیش از این به صلاح نیست، البته موج سنگین امیکرون احتمالا تعطیلی را به دنبال دارد که در ستاد کرونای شنبه آینده تصمیم گیری می شود.
استاندار کرمان اظهار داشت: در استان‌های متعددی مسئولیت داشتم، اما حکمرانی در کرمان خاص است. ما خیلی موارد حکومت می‌کنیم اما حکمرانی نداریم.
وی افزود: در نظام های محلی‌مان حکمران نداریم و بیشتر فرمانداران حکومتگر هستند که بخشی به تجارب انباشته شده تاریخی و نوع حکومت‌ها بر می‌گردد، ما هنوز میراث‌دار برخی از نظام های بروکراتیک رژیم گذشته هستیم و بخشی هم به دلیل تمرکزگرایی است.
زینی‌وند به سفر رئیس جمهوری به جنوب استان اشاره داشت و گفت: رئیس جمهور در سفر به مناطق سیل زده جنوب استان، مسائل این خطه را با جزئیات سوال کردند و به ایشان گزارش دادیم و دیدگاهشان به گونه ای است که برای استان و جنوب کرمان شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.
وی با بیان اینکه، راه برای هر فردی که بخواهد کار کند در دولت باز است، ادامه داد: اعتقاد من این است که اگر دولت‌ها، استانداران و فرمانداران را دقیق انتخاب کنند، باید از وزرا قوی‌تر باشند و با این شیوه، کشور خوب حرکت می‌کند.
زینی‌وند اظهار داشت: در اعتقاد من ساعتی خدمت برای مردم، نعمت خداوند است. در جنوب استان پرونده راکدی در ستاد تسهیل در جنوب استان نداریم.
وی ادامه داد: برای خوشایند کسی کار نمی‌کنم، تصنعی و برای نمایش به مناطق سیلزده نرفتم، اعتقاد دارم که باید در میدان بود تا بتوان کار را پیش برد.
زینی‌وند عنوان کرد: مطالبات را می‌پذیریم و از تشکل‌ها می‌خواهیم که راهکار ارائه دهند، جلسات تخصصی بگذارید.
استاندار کرمان اظهار داشت: گروهی از تشکل‌های دانشجویی سیاسی اجتماعی و فرهنگی و انجمن‌های علمی مشخص شود که طی سال، ضمن نشست‌های گفتگویی، نشست‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف نیز داشته باشیم و راهکارها و مسائل بررسی شوند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

پلمب 2 واحد تولید بلوک سقفی غیراستاندارد در شهر کرمان

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

ارسال بیش از 2 هزار اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

بازدید از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان رایگان شد

رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی/هشدار به طبیعت‌گردها

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)