کد خبر: ۴۳۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۶
ارسال به دوستان
ذخیره
در ستاد تنظیم بازار کرمان مطرح شد:
از یک سو شهرستان‌های کرمان اعلام می‌کنند با کمبود مرغ گرم مواجه هستند اما از سوی دیگر مسؤلان امر می‌گویند سهمیه مرغ پشتیبانی شده برای شهرستان‌ها در برخی از مناطق به ویژه جنوب این استان جذب نمی‌شود.

از یک سو شهرستان‌های کرمان اعلام می‌کنند با کمبود مرغ گرم مواجه هستند اما از سوی دیگر مسؤلان امر می‌گویند سهمیه مرغ پشتیبانی شده برای شهرستان‌ها در برخی از مناطق به ویژه جنوب این استان جذب نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، معاون بازرگانی و توسعه و تجارت سازمان صمت استان کرمان در ستاد تنظیم بازار کرمان با اشاره به وضعیت قیمت مرغ در این استان گفت: قمیت مرغ در زمانی که کمبود تولید وجود داشته باشد؛ افزایش می‌یابد.

محمدرضا قوام افزود: البته تعیین قیمت براساس سقف قیمتی که تهران اعلام می‌کند در استان‌ها مشخص می‌شود و هیچگاه در استان‌ها نباید از سقف قیمت اعلامی بالاتر باشیم اما در زمان ازدیاد تولید کمیته‌های قیمت‌گذاری در استان‌ها تشکیل می‌شود و اگر نیاز باشد (با توجه به افزایش تولید) نسبت به کاهش قیمت و پیشنهاد به ستاد تنظیم بازار اقدام می‌کنند.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد تولید مرغ گرم در کرمان وضعیت مطلوبی دارد و تولید بالا رفته است لذا پیش‌بینی می‌شود در این هفته یا هفته آینده در رابطه با قیمت جدید مرغ جلسه‌ای برگزار می‌شود تا تصمیم‌گیری شود.

وی با اشاره به سهمیه مرغی که در پشتیبانی برای شهرستان‌ها اعلام می‌شود و توسط برخی از شهرستان‌ها به ویژه جنوب استان کرمان جذب نمی‌شود افزود: در قرارگاه امنیت غذایی مطرح شد بخشی از این مرغی که جذب نمی‌شود توسط کشتارگاه‌ها منجمد و به قیمت مرغ گرم عرضه شود.

نمی دانیم قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دُم خروس!

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان نیز در ادامه به مازاد تولید مرغ در این استان اشاره کرد و گفت: همانند سنگ زیرین آسیاب شده‌ایم از یک سو شهرستان‌ها با ما تماس می‌گیرند که به اندازه کافی مرغ نداریم و از سوی دیگر می‌گویند سهمیه جذب نمی‌شود و ما در این میان نمی‌دانیم قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دُم خروس!

حسین مهرابی افزود: در مصوبه‌ای جلسه قبل آورده شده که در خصوص عدم حمل گوشت مرغ تخصیص داده شده به برخی از شهرستان‌ها توسط مباشرین مقرر شد برای جلوگیری از فاسد شدن گوشت مرغ چنانچه مباشرین هر شهرستان دیگر در مدت زمان تعیین شده برای تحویل گوشت مرغ به کشتارگاه‌های َطیور مراجعه نکردند؛ سهمیه تخصیصی آن روز شهرستان به سایر شهرستان‌ها با رعایت ضوابط به نسبت سرانه جمعیت تخصیص داده شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر مرغ در استان‌های مجاور ارزان‌تر است اشکال در سیستم کمیته قیمت‌گذاری و نظارت است.

خرید مازاد مرغ در استان کرمان مشکلی ندارد

مسعودی مدیرکل پشتیبانی امور دام شمال کرمان نیز با اشاره به اینکه وضعیت تولید مرغ در این استان به حدود ۲۳۰ تن رسیده است گفت: در رابطه با بحث خرید مازاد ما مشکلی نداریم و از آذرماه اعلام کردیم مرغ مازاد را کیلویی۳۰ هزار تومان درب سردخانه خریداری می‌کنیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان نیز افزود: در جلسه قرارگاه امنیت غذایی مقرر شد در کشتارگاه با نظارت دستگاه‌های متولی مرغ مازاد بین شهرستان‌های این استان توزیع شود.

نرخ مرغ در استان‌های مجاور کرمان ارزان‌تر است

رییس اتحادیه صنف قصاب، مرغ و ماهی استان کرمان نیز در این جلسه گفت: نرخ مرغ در استان‌های مجاور ارزان‌تر است و برخی فروشگاه‌ها از استان‌های دیگر مرغ را خریداری می‌کنند به همین دلیل نرخ مرغ را ۵۰۰ تومان کاهش دادیم.

عبدالرضا منصوری اظهارداشت: اگر امکان دارد دامپزشکی جلوی مجوزهای خرید مرغ خارج از استان را به مدت محدودی بگیرد.

طرح شفاف سازی وزارت صمت چیست؟

معاون بازرگانی و توسعه و تجارت سازمان صمت استان کرمان در بخش دیگری از ستاد تنظیم بازار با اشاره به اینکه درج قیمت تولیدکننده توسط واحدهای تولید به عنوان طرح شفاف‌سازی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال اجرایی شدن آن در سطح کشور است افزود: کلیه تولیدکنندگان براساس کالاهایی منتخبی که وزارتخانه اعلام کرده نسبت به درج قیمت اقدام کنند.

وی ادامه داد: در مراحل بعد از تولیدکننده شامل شرکت‌های پخش، عمده‌فروشان، خرده‌فروشان و فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌شود حداکثر هزینه‌های توزیع، فروش و حمل و نقل ۳۰ درصد است که باید به قیمت تولیدکننده اضافه شود و مبنا قیمت مصرف کننده می‌شود.

معاون بازرگانی و توسعه و تجارت سازمان صمت استان کرمان بیان داشت: از حدود ۲ ماه قبل طی چهار مرحله به استان‌ها اعلام کردند که بعضی از کالاهای منتخب باید با درج قیمت تولید انجام شود و کارهای کنترلی و نظارتی توسط بازرسان در حال پیگیری است و امیدواریم ظرف مدت زمانی که اعلام شده کلیه واحدهای تولیدی و اجناس و کالاها نسبت به درج قیمت تولید کننده بر روی کالاها اقدام کنند.

قوام با اشاره به اینکه اولین مرحله این طرح ۱۹ آذرماه و آخرین مرحله ۲۳ تیرماه اجرا شده است خاطرنشان کرد: به تدریج تمام کالاها باید نسبت به درج قیمت و واحدهای تولیدی اقدام کنند که به مرور توسط وزارتخانه اعلام می‌شود.

حسینی نژاد مدیرکل صنعت و معدن کرمان با اشاره به طرح شفاف‌سازی وزارت صمت گفت: درج قیمت برای ۴۳ واحد در این استان شروع شده و حدود ١٣٠ واحد تولید کننده نیز در دست اقدام است.

برچسب ها: مرغ ، تولید ، تنظیم بازار ، قیمت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی برای مقابله با سرقت

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

پربازدید ها

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)