کد خبر: ۴۳۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان دیدار اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را تشریح کرد.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان دیدار اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را تشریح کرد.

محمدرضا نژادحیدری گفت: شرایط کنونی، فعالیت رسانه‌ها را با دشواری روبرو کرده است، به همین دلیل هیات مدیره خانه مطبوعات تصمیم گرفت تا برای حل برخی از مشکلات پیش روی مطبوعات با برخی مقامات دیدار و گفت‌وگو کند.

وی افزود: به همین منظور دیداری با دکتر پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی برگزار شد و برخی مسائل مطرح و مقرر شد دیداری با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام و این مسائل در آنجا مطرح شود.

عضو هیات مدیره خانه مطبوعات استان کرمان افزود: روز گذشته دیداری با حضور هیات مدیره خانه استان کرمان و دوستان هیات مدیره جنوب استان کرمان و با حضور آقای پورابراهیمی و وزیر ارشاد برگزار شد.

نژادحیدری گفت: در این دیدار ابتدا گزارشی از اقدامات صورت گرفته به سمع و نظر وزیر ارشاد رسید و پس از آن مهمترین مشکلات رسانه‌ها برای وزیر ارشاد تشریح شد.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان اظهارداشت: مشکلات حوزه بیمه، خصوصا بخشنامه 30/140  که محدودیت‌هایی برای معافیت حق بیمه کارفرمایان ایجاد کرده مطرح شد.

وی تصریح کرد: براساس این بخشنامه اگر مدیرمسئول رسانه‌ای تغییر کند یا رسانه‌ای مجوز جدید دریافت نماید امکان بهره‌مندی از معافیت حق کارفرما را از دست می‌دهد که این موضوع مورد اعتراض ما بود.

نژادحیدری عنوان کرد: البته دیوان عدالت اداری با شکایت سایر صنوفی که از این معافیت بهره می‌بردند، رای به ابطال این بخشنامه داده است، اما لازم است وزارت ارشاد رایزنی لازم برای ابلاغ این موضوع و ابهام‌زدائی از آن را انجام دهد.

وی درباره سایر مشکلات رسانه‌ها با تامین اجتماعی گفت: اساسا در تعاریف تامین اجتماعی چیزی به نام مطبوعات و رسانه وجود ندارد و مطبوعات ذیل عنوان موسسات نشر تعریف می‌شوند، درخواست ما اصلاح این موضوع و تعریف عنوان رسانه و مطبوعات بود تا امکان استفاده پایگاه‌های خبری از این معافیت فراهم شود.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان افزود: مساله دیگری که عنوان شد انتشار آگهی‌های مناقصه و مزایده برخی دستگاه‌ها در سامانه ستاد است.

وی توضیح داد: موضوع عدم الزام انتشار آگهی‌های مزایده و مناقصه در مطبوعات در دولت قبل تصویب و پس از اعتراض مطبوعات و با نظر وزیر وقت ارشاد این مصوبه اصلاح شد.

نژادحیدری گفت: بر حسب گزارش‌های ارسالی به خانه مطبوعات برخی دستگاه‌ها بدون توجه به اصلاح مصوبه دولت از انتشار آگهی‌های خود در مطبوعات خودداری می‌کنند.

وی افزود: وزیر ارشاد با قاطعیت گفت این کار خلاف قانون است و اگر مورد مستندی باشد پیگیری خواهد شد.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان ادامه داد: موضوع لغو مالیات برارزش افزوده نیز به نتیجه خوبی رسیده و وزیر ارشاد اعلام کرده که با مجلس جلسه‌ای داشته و موضوع برای سال 1401 برطرف شده و ما درخواست کردیم با توجه به ابلاغ قانون از دی ماه 1400 این مدت سه ماه نیز مورد پیگیری قرار گرفته و لغو شود.

وی اظهارداشت: به منظور ارتقای جایگاه‌های خانه‌های مطبوعات پیشنهاد شد جلسات بررسی صدور کارت خبرنگاری و رتبه‌بندی رسانه‌ها به صورت استانی و با حضور نمایندگانی از خانه مطبوعات استان برگزار شود.

عضو هیات مدیره خانه مطبوعات استان کرمان گفت: همچنین در خصوص رتبه‌بندی رسانه‌ها و استفاده از سامانه جامع پیشنهاداتی مطرح شد.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که مطرح شد الزام انتشار نشریات در 8 صفحه به منظور بهره‌مندی از آگهی دولتی بود که مخالفت خانه مطبوعات با این موضوع به اطلاع وزیر رسید.

نژادحیدری گفت: تمامی موارد مورد درخواست به صورت مکتوب در اختیار وزیر ارشاد قرار گرفت و به پیشنهاد خانه مطبوعات استان کرمان مقرر شد معاون مطبوعاتی وزیر طی روزهای آینده به کرمان سفر کنند و در جمع اصحاب رسانه استان کرمان حضور یابند.

وی با بیان اینکه موارد دیگری نیز در این دیدار مطرح شده ابراز امیدواری کرد که این دیدار مقدمه‌ای برای حل مشکلات مطبوعات استان کرمان باشد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)