کد خبر: ۴۳۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
ارسال به دوستان
ذخیره
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان:
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با تاکید بر اینکه قدرتمندانه از نیروی انتظامی در مقابل قانون شکنان و متعدیان به قانون حمایت می‌کنیم، گفت: دفاع از نیروی انتظامی در حقیقت دفاع از امنیت عمومی، قانون و امنیت اجتماعی است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با تاکید بر اینکه قدرتمندانه از نیروی انتظامی در مقابل قانون شکنان و متعدیان به قانون حمایت می‌کنیم، گفت: دفاع از نیروی انتظامی در حقیقت دفاع از امنیت عمومی، قانون و امنیت اجتماعی است.

به گزارش گفتار نو به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری استان کرمان، دادخدا سالاری در نشست کمیته ارتقاء امنیت شهروندان و برخورد با اراذل و اوباش افزود: باید توجه داشت که تضعیف نیروی انتظامی، به معنای تضعیف، قانون است زیرا دستورات مقامات قضایی باید توسط نیروی انتظامی اجرا شود و اگر دست نیروی انتظامی در برخورد با اراذل و اوباش بلرزد، آنچه در رابطه با تامین نظم و امنیت انتظار داریم، به طور کامل محقق نخواهد شد.

وی  با اشاره به اجرایی شدن طرح حفاظت و صیانت از امنیت مردم، تصریح کرد: رکن رکین حمایت و صیانت از مردم، نیروی انتظامی است و تعرض به نیروی پلیس و نیروی انتظامی به عنوان افرادی که حافظ نظم و امنیت است و افتخار دانستن این تعرض‌ها، به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی تامین کننده نظم و امنیت است، اظهارداشت: حتی یکی از اشرار منطقه در سال 72 نیز به تفنگداران خود گفته بود که چون نیروی انتظامی تامین کننده نظم و امنیت خانواده‌های شماست، سعی کنید با نیروها درگیر نشوید و این در حالی است امروز می‌بینیم یک فرد تحصیل کرده از تعرض خود به نیروی انتظامی – به عنوان نیرویی که امنیت خود و خانواده او را تامین کرده و می‌کند- فیلم گرفته و در فضای مجازی انتشار می‌دهد.

سالاری ادامه داد: تعرض به نیروی انتظامی و افتخار کردن به این اقدام ناهنجار، نشان دهنده خلاء‌های فرهنگی است و رسانه‌ها باید در این زمینه روشنگری کرده و آموزش‌های لازم را به جامعه ارائه دهند.

وی تاکید کرد: مطبوعات و رسانه‌ها باید به هرگونه تعرض به پلیس واکنش نشان دهند زیرا تعرض به نیروی انتظامی، تعرض به قانون و ارکان امنیتی است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان اظهارداشت: اینکه نیروی انتظامی هم در دشت سمسور و هم در خیابانی در شیراز شهید می‌دهد، نشان دهنده آن است که مجاهدان این نیرو در تمامی صحنه‌های تامین امنیت جامعه حضور دارند.

سالاری با تاکید بر اینکه تمامی اقدامات باید بر مبنای حفظ امنیت و ارتقای احساس امنیت در جامعه باشد، تاکید کرد: تامین نظم و امنیت جامعه حاصل جراحت‌ها، جانبازی‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی نیروی انتظامی است و چرا نباید مجلس شورای اسلامی نسبت به خلاء‌ها و نارسایی‌ها در راستای حمایت از نیروی انتظامی به عنوان نیرویی که در کف جامعه است و در تمامی صحنه‌های تامین امنیت حضور دارد، ورود کند.

وی متناسب سازی قوانین و تدوین بسته‌های حمایتی از نیروی انتظامی را مورد تاکید قرار داد و گفت: نیروی انتظامی از همه ارکانی که در حمایت و پشتیبانی از این نیرو دخیل هستند و نقش دارند، انتظار دارد که حمایت‌های لازم را انجام دهند تا هیچکس قدرت تعرض به نیروی انتظامی را نداشته باشد.

مدعی العموم در استان کرمان از تلاش‌های شبانه‌روزی و مجاهدانه نیروی انتظامی در استان کرمان تقدیر کرد و ادامه داد: حقوق پرداختی به نیروهای انتظامی نیز نشانگر آن است که این نیرو در حقیقت مجاهدانه در حال تلاش است.

سالاری با تاکید بر این مطلب که متناسب با گسترش شهر باید امکانات، نیروی انسانی و فضاهای فیزیکی نیروی انتظامی نیز افزایش یابد، تصریح کرد: گسترش‌ها باید ضابطه‌مند و هدفمند و به صورت یک بسته و پکیج کامل دیده شود و در این رابطه همانگونه از نیروی انتظامی مسئولیت می‌خواهیم باید ببینیم امکانات را دارند که این انتظارات را اجرایی کنند یا خیر؟

وی تصریح کرد: رسانه‌ها باید به تنگناهای نیروی انتظامی بپردازند و این موارد را در سطح جامعه به نحوی انعکاس دهند که راهکارهای رفع آنها از سوی مسوولان مربوطه اندیشیده شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با اشاره به اینکه به نحوی کار می‌کنیم که دست و دل نیروی انتظامی در برخورد با اراذل و اوباش نلرزد، تصریح کرد: هرگونه قدرت‌نمایی با سلاح سرد و گرم از مصادیق محاربه و فساد فی‌الارض است زیرا به قصد ترساندن مردم انجام می‌شود و در این رابطه نباید عناوین مجرمانه را در برخورد با اراذل و اوباش مورد اغماض قرار دهیم.

سالاری تاکید کرد: حوادثی مانند فارس نباید تکرار شود و نباید اجازه داد افسری که برای امنیت به صحنه می‌آید، مورد تعرض قرار گیرد و گلوی او بریده شود و مجموع اقدامات ما در حدود قانون باید به نحوی اعمال قانون شود که بازدارنده بوده و از ارتکاب جرم توسط سایر افراد نیز جلوگیری کند.

وی ضمن اشاره به این مطلب که امنیت، مهمترین خواسته مردم در تمامی وجوه زندگی فردی و اجتماعی‌شان است، ادامه داد: اگر در زمینه برخورد با اراذل و اوباش کوتاهی و اغماض کنیم، شاهد موارد ضد امنیتی در درون شهرها خواهیم بود که به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان یادآور شد: مجموعه دادسرای کرمان بر مدار جدید بر مبنای حمایت قاطعانه و  صیانت از نظم و امنیت که بخشی از آن پشتیبانی از نیروی انتظامی و خدمات این نیرو است، حرکت خواهد کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

ارسال بیش از 2 هزار اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

بازدید از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان رایگان شد

رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی/هشدار به طبیعت‌گردها

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

پربازدید ها

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد

رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی برای مقابله با سرقت

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)