کد خبر: ۴۳۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲
ارسال به دوستان
ذخیره
امام جمعه کرمان:
امام جمعه کرمان گفت: اینکه برخی خودشان در آستانه پیروزی شکوهمند انقلاب بودند، اما الان بیانیه‌ای صادر می‌کنند که دل مردم را می‌لرزاند خواسته یا ناخواسته در میدان دشمن بازی می‌کنند.

امام جمعه کرمان گفت: اینکه برخی خودشان در آستانه پیروزی شکوهمند انقلاب بودند، اما الان بیانیه‌ای صادر می‌کنند که دل مردم را می‌لرزاند خواسته یا ناخواسته در میدان دشمن بازی می‌کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در آیین نماز جمعه در مصلای امام علی (ع) شهر کرمان بیان کرد: رعایت تقوای الهی همه تاریکی‌های زندگی انسان را روشن می‌کند و آن را نجات می‌دهد.
وی افزود: بحثی در خصوص ویژگی‌های انسان سعادتمند از نگاه قرآن داشتیم که امروز به یکی دیگر از آن‌ها که توجه به معرفت به خدا و خداشناسی به صورت جدی در زندگی است می‌پردازیم.
امام جمعه کرمان ادامه داد: اگر می‌خواهیم به معرفت و مقصد برسیم باید سه مرحله را پشت سر بگذاریم که اولین آن فکر و اندیشه است؛ دومین مرحله آن علم و یقین است یعنی باید به راه خود علم و یقین داشت و مرحله سوم ایمان به خدا و خدامحوری در زندگی است.
وی اظهار کرد: از نظر شرافت این سه مرحله با آن چه که در عالم وجود است تفاوتی دارند، زیرا از نظر شرافت ابتدا ایمان به خداوند است سپس مرحله علم و یقین و در آخر تفکر است، اما حقیقت این است که ما با تفکر به علم و یقین می‌رسیم و سپس بستر ایمان به خدا فراهم می‌شود.
علیدادی سلیمانی عنوان کرد: نکته دیگری که باید به آن ایمان داشته باشیم این است که با اینکه قرآن کریم برای اندیشه و فکر جایگاه عظیمی قائل است و برهمین مبنا ما باید به ایمان خدا برسیم، اما اندیشه و فکری که در راستای واقعیت و حقیقتی که ما را به باور به خدا برساند ارزش دارد.
خطیب جمعه کرمان اظهار کرد: اندیشه‌ای که خط بطلانی بر خرافات بکشد ما را به دین مورد تأیید خداوند می‌رساند؛ راه دین راه مبارزه با خرافات و جهالت است و دیندار واقعی کسی است که به خردمندان و عالمان نزدیک باشد.
وی ادامه داد: در قرآن کریم ترغیب به فکر و به کار انداختن اندیشه یکی از دستورات جدی اسلام است؛ در روایات متعدد از امام رضا (ع) نقل شده است که فکر نکنید عبادت در نماز است بلکه عبادت در اوج فکر و اندیشه انسان است.
علیدادی سلیمانی در خصوص "اولوالالباب" که در قرآن به آن‌ها اشاره شده است گفت: اولوالالباب کسانی هستند که تحلیلگر حقیقی در هر جریانی هستند و قرآن کریم برای این افراد برنامه‌هایی را می‌گوید که سعادتی آدمی در آن‌ها است.
وی تأکید کرد: انسان مسلمان انسانی است که با فکر و اندیشه به علم و یقین می‌رسد و چنان ایمانی را در خود ایجاد می‌کند که حوادث نمی‌تواند آن را از دین و جدا کند.
خطیب جمعه کرمان در خطبه دوم ضمن تبریک پیروزی جمهوری اسلامی ایران و ولادت امام علی (ع) بیان کرد: حضور شما مردم ولایتمدار در راهیپمایی امروز، ۲۲ بهمن خیر مقدم می‌گویم.
وی افزود: در حالی سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را جشن می‌گیریم که وارد چهل و چهارمین آن می‌شویم. ۱۵ سال قبل از پیروزی هم دوران مبارزه است که مردم در رکاب امام مبارزه کردند تا کشور را از دست اجانب گرفته و نجات دهند.
امام جمعه کرمان ادامه داد: در این ۴۳ سال توطئه‌های فراوان را مردم با حمایت امامین انقلاب خنثی کردند و در صحنه‌های مختلف ظاهر شدند. حرکت انقلاب با فراز و نشیب یا کندی سرعت مواجه شد، اما هیچ گاه متوقف نشد.
وی اضافه کرد: در قرن حاضر ما با سه نوع استعمار مواجه هستیم که یک نوع آن استعمار کهنه است که جغرافیای کشور‌ها به وسیله استعمارگران اشغال شده و قتل و غارت و آدم کشی در این استعمار دیده می‌شود که لشکر کشی بریتانیا به هند یکی از نمونه‌های آن است.
علیدادی سلیمانی گفت: استعمار دیگر استعمار نو است که در آن دستگاه‌های سیاسی و حاکمیت اشغال می‌شود و زور پنهانی در آن نهفته است؛ نیرو‌های اطلاعاتی استعمارگران در کشور مستقر شده و در سرنوشت مردم دخالت می‌کنند؛ در این نوع استعمار همچنین زمینه جنگ‌های داخلی در کشور فراهم می‌شود.
وی استعمار دیگر را استعمار فرانو بیان و عنوان کرد: در استعمار فرانو ذهن و فکر ملت‌ها اشغال می‌شود و دیگر هزینه لشکرکشی به آن کشور پرداخت نمی‌شود. در این نوع استعمار سعی می‌کنند با ترویج فرهنگ بیگانه و سلطه فرهنگی کشور را تحت سلطه خود قرار دهند.
امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه ما امروز با این نوع استعمار مواجه هستیم گفت: علی رغم این موضوع انقلاب اسلامی در این ۴۳ سال دستاورد‌های فراوانی را در تمامی زمینه‌ها از جمله دفاعی، علمی، امنیتی، نظامی و ... به نمایش گذاشته است.
وی عنوان کرد: در عرصه دفاعی موشک‌ها و پهباد‌ها و ده‌ها دستاورد دیگر ما را جزء کشور‌های مقتدر و امن قرار داده است.
امام جمعه کرمان گفت: در محور معنوی نیز تربیت اسطوره‌های مقاومت که در رأس آن سردار سلیمانی است را داشتیم؛ پیروزی ۴۳ ساله بر تمام توطئه‌هایی که هر کدام از آن‌ها می‌توانست کشوری و تمدنی را به سقوط بکشاند غلبه کرد.
وی تأکید کرد: ما در جنگ تمام عیاری قرار گرفته‌ایم که دشمن در جنگ ترکیبی علیه ما هرروز نقشه‌ها و طرح‌هایی دارد؛ یکی از عملیات دشمن شبهه افکنی است بنابراین نیاز به جهاد تبیین داریم.
علیدادی سلیمانی تصریح کرد: اینکه برخی خودشان در آستانه پیروزی شکوهمند انقلاب بودند، اما الان بیانیه‌ای صادر می‌کنند که دل مردم را می‌لرزاند خواسته یا ناخواسته در میدان دشمن بازی می‌کنند.
امام جمعه کرمان اظهار کرد: امروز در دفاع از انقلاب و دستاورد‌های آن نباید لکنت زبان پیدا کنیم و باید در جهاد تبیین شرکت کنیم؛ باید زاویه نگاه‌مان را با زاویه نگاه امام‌مان تنظیم کنیم که مهم‌ترین راه مبارزه با استعمار فرانو است.

آخرین اخبار

توقیف اتوبوس حامل 11 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ریگان

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت

اعمال قانون و اعزام به پارکینگ در انتظار خودروهای تک پلاک

سیل و طوفان بیش از هزار میلیارد به کشاورزی جنوب کرمان خسارت وارد کرد

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز

تشکیل کمیته امنیت روانی جهت برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی

استاندار کرمان: بازگشت حقوق معادن به قانون نیاز دارد / بانک‌های خصوصی هیچ کمکی به استان نمی‌کنند

زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب کرمان را لرزاند

آبگیری بخشی از تالاب جازموریان در پی بارندگی‌های اخیر

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)