کد خبر: ۴۳۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
ارسال به دوستان
ذخیره
فرمانده انتظامی شهرستان کرمان :
فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: بسیاری از کم‌کاری‌های سازمان‌ها سبب افزایش جرایم می‌شود و گریبان‌گیر نیروی انتظامی می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: بسیاری از کم‌کاری‌های سازمان‌ها سبب افزایش جرایم می‌شود و گریبان‌گیر نیروی انتظامی می‌شود.

به گزارش ایسنا، سرهنگ مهدی پورامینایی در نشست خبری با اصحاب رسانه راجع به گزارش عملکرد پلیس در این شهرستان با بیان کرد: عصر حاضر عصر سلطه ارتباط است و اهمیت ارتباطات و همه مسائل جهان رسالتش بر دوش رسانه است و رسانه‌ها با پوشش مرزهای جغرافیایی و فرهنگی اجتماعی تاثیر به سزایی در زندگی بشر دارند و هویت انسان را شکل می‌دهند.

وی افزود: رسانه‌ها هم می‌توانند نقاط قوت یک جامعه را تحکیم ببخشند و هم بسیاری از مسائل را تضعیف کنند؛ همچنین می‌توانند بر عملکرد و وظایف سازمان‌ها و ادارات نظارت کنند.

پورامینایی با اشاره به اینکه ویژگی مهم رسانه این است که همه جا حضور دارد ادامه داد: امروزه خدا را شاکریم که امنیت مناسبی در جامعه حکم فرما است که البته این مرهون کمک هم مردم است اما باز هم همه باید دست به دست هم دهیم تا این امنیت پایدار مانده و نقش خودمان را در آن ایفا کنیم.

وی اضافه کرد: وظیفه نیروی انتظامی ایجاد امنیت است و در سهم‌خواهی که نیروی انتظامی از ادارات و سازمان‌ها دارد رسانه می‌تواند نقش ویژه‌ای ایفا کند زیرا بسیاری از مشکلاتی که پیش می‌آید شاهدیم که برخی سازمان‌ها وظایف خود را به خوبی انجام ندادند.

فرمانده انتظامی کرمان گفت: شهر کرمان شهر پرجمعیتی است و برآورد ما برای این جمعیت در حال حاضر نزدیک به یک میلیون نفر است. از ابتدای سال اقدامات خوبی انجام شده و جایگاه شهرستان کرمان را در کشور به جایگاه خوبی رسانده است.

وی افزود: همه مشکلات جامعه اعم از مشکلات اقتصادی، بیکاری، تورم و غیره گریبان نیروی انتظامی را می‌گیرد و جرائم بیشتر می‌شود.

پورامینایی گفت: در مقایسه با آمار کشوری در خصوص سرقت از میانگین کشوری و استانی پایین‌تر هستیم و 4 درصد افزایش سرقت نسبت به سال پیش داریم در حالی که مشکلات اقتصادی بسیار بیشتر بوده است.

وی توضیح داد: 177 طرح اجتماعی در زمینه‌های مختلف که سبب ایجاد نابسامانی در برخی قسمت‌ها شده است از ابتدای سال اجرا شده است؛ به عنوان مثال از 800 کارگاه ضایعات در کرمان وجود دارد و هنوز ما نتوانسته‌ایم پس از چندین سال این کارگاه‌ها را ساماندهی کرده و بر آنها نظارت کنیم.

وی ادامه داد: در بحث انتخابات امنیت صندوق‌های انتخاباتی به خوبی تامین کردیم؛ در دیگر مناسبت‌ها مانند هفته مقاومت که مهمانان بسیاری در گلزار شهدا داشتیم نیز امنیت به خوبی فراهم شده که همه آن به تلاش و کوشش همکاران در مجموعه بر می‌گردد.

پورامینایی عنوان کرد: ما نسبت به افزایشی که کشور در بحث سرقت دارد 5 درصد پایین‌تر هستیم و در سال 99 نیز شهرستان کرمان رتبه اول اشراف فرماندهی را در جشنواره مالک اشتر کسب کرد که این جشنواره تحت نظارت مستقیم مقام معظم رهبری است.

وی تصریح کرد: باندهای متعددی در شهرستان کرمان منهدم شده که  این موضوع نسبت به سال گذشته 133 درصد افزایش داشته، همچنین کشف مواد مخدر نیز 18 درصد افزایش داشته است. در بحث اراذل و اوباش نیز با اقداماتی که از سال گذشته شروع شده است دستگیری‌ها 21 درصد افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی کرمان تصریح کرد: مسئله دیگر بحث معتادان متجاهر است که علیرغم ورود رسانه‌ها در ابتدای سال هنوز این مشکل وجود دارد و سازمان‌هایی که درگیر هستند اقدامات خاصی انجام نمی‌دهند.

وی تأکید کرد: زیبنده مردم و شهر کرمان نیست که در یکی از میدان‌های قدیمی شهر یا در پارک‌ها معتادان متجاهر وجود داشته باشند. اینکه می‌روند و پس از یک یا دو ماه برمی‌گردند یک چرخه باطل است که نیاز است به آن ورود شده و کار جدی در آن انجام شود.

پورامینایی با اشاره به اینکه 61 درصد سرقت‌های شهرستان کرمان، سرقت‌های خرد است که توسط همین معتادان انجام می‌شود گفت: 76 درصد سارقینی که دستگیر کردیم از ابتدای امسال معتادین هستند.

وی با اشاره به مسئله خرده فروشان مواد مخدر که گلایه همیشگی مردم است گفت: امسال 10 درصد دستگیری‌ها نسبت به سال گذشته بیشتر شده است. همچنین در بحث تصرف اراضی ملی ورود کردیم و اقدامات خوبی انجام شده به طوری که 12 درصد افزایش رفع تصرفات نسبت به سال گذشته داشتیم.

پورامینایی در رابطه با سرقت‌های خشن که تعداد کمی هم هستند توضیح داد: نسبت به سال گذشته در این مورد افزایشی نداشتیم و باندهای بزرگی هم دستگیر کردیم.

وی تصریح کرد: هر جایی که یک سازمان کم کاری می‌کند تأثیرش در افزایش جرایم مشهود است به همین دلیل از سازمان‌ها خواستاریم که وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

فرمانده انتظامی کرمان اظهار کرد: امسال 80 درصد نزاع خیابانی، 16 درصد قتل، 19 درصد کاهش سرقت منزل و 46 درصد آدم‌ربایی کاهش داشته است؛ همچنین 6 درصد افزایش تقدیر از همکاران را داشتیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

۵ درصد جرائم رانندگی اشتباهی ارسال می‌شود

افزایش طول عمر با بالا و پایین رفتن از پله

سارقین تاسیسات مخابرات رودبار جنوب دستگیر شدند

اصل واگذاری شرکت ذغالسنگ به عنوان بخشی از بدهی‌های صندوق بازنشستگی فولاد کار علمی نبود / واگذاری شرکت ذغالسنگ مشکلات را بیشتر کرده است / افزایش تقاضای بازنشستگی پیش از موعد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

دستگیری قاچاقچی با 32 کارت سوخت در بم

هواشناسی کرمان هشدار سطح نارنجی صادر کرد

خطر تکرار فاجعه‌ای مشابه بم در بافت‌های فرسوده کشور

آمار افزایشی مبتلایان به مالاریا در کشور

اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با آفت سوسک سر خرطومی حنایی

پربازدید ها

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی برای مقابله با سرقت

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)