کد خبر: ۴۳۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۶
ارسال به دوستان
ذخیره
توضیحات مدیرکل بهزیستی استان کرمان درباره تخلیه موسسه بچه های آفتاب کرمان:
مدیر کل بهزیستی استان کرمان در خصوص بحث تخلیه موسسه بچه‌های آفتاب گفت: اتفاق دیروز مربوط به موضوعی در گذشته بوده و ماجرا به این صورت بوده که اداره اوقاف یک سند دارد که ۱۲ سال پیش ارائه شده که بر طبق آن مالکیت این مرکز متعلق به اوقاف است که در این رابطه بر طبق نظر مقام قضایی بایستی تخلیه می‌شد.

اگر اوقاف یک مقدار صبور بود بدون حاشیه مرکز را تخلیه می‌کردیم / گله‌مند هستیم که چرا ما را از زمان تخلیه مطلع نکردند/ اسناد جدید می‌گوید این ملک می‌تواند متعلق به اوقاف نباشد

مدیر کل بهزیستی استان کرمان در خصوص بحث تخلیه موسسه بچه‌های آفتاب گفت: اتفاق دیروز مربوط به موضوعی در گذشته بوده و ماجرا به این صورت بوده که اداره اوقاف یک سند دارد که ۱۲ سال پیش ارائه شده که بر طبق آن مالکیت این مرکز متعلق به اوقاف است که در این رابطه بر طبق نظر مقام قضایی بایستی تخلیه می‌شد.
به گزارش گفتارنو علیرضا وحیدزاده در جمع اصحاب رسانه بیان داشت: کرمان جزو استان‌های است که سنت وقف در آن قدمت دیرینه‌ای دارد و در این استان موقوفات زیادی وجود دارد که این موقوفه‌ها می‌توانند در جهات مختلف به مردم، کودکان نیازمند و ... کمک کنند.
مدیر کل بهزیستی استان کرمان گفت: این مرکز سال هاست که مسئولیت خدمت رسانی به کودکان نیازمند اتباع را بر عهده دارد و بهزیستی در خصوص این ملک استفاده انتفاعی نداشته ضمن این که این ملک دارای دو مرکز بوده که در یکی از آن‌ها خدمات شبانه روزی به بچه‌های بدسرپرست و بی سرپرست ارائه می‌شده و در یکی کار آموزش بچه‌های خیابانی و کار را بر عهده داشته است.
وی با بیان اینکه در قانون حداقل ۲۰ دستگاه در کنار بهزیستی طبق قانون مکلف به همکاری هستند خاطرنشان ساخت: در این رابطه ما مذاکراتی با اوقاف داشتیم ضمن این که جابجایی در شرایط فعلی برای ما مقدور نبود بنابراین طی توافقی که داشتیم قرار بود به ما زمانی برای جابجایی دهند ما هم می‌بایست یک فضایی را مناسب با نگهداری و آموزش کودکان در نظر بگیریم که انصافا در صدد آن بودیم.
وحیدزاده یادآور شد: علی رغم این که من مکلف بودم تا این موضوع را پیگیری کنم، اما این را هم باید مد نظر داشت که ما نمی‌توانستیم کودکان را از منطقه مشتاق به بلوار جمهوری منتقل کنیم (از پایین شهر به بالای شهر بیاوریم)، زیرا محل کار و زندگی این بچه‌ها در همان مناطق وجود دارد.
سرپرست اداره کل بهزیستی استان کرمان گفت: این مرکز به نوعی مرتبط با بهزیستی است و در حال حاضر ما مستنداتی در این خصوص داریم و باید در نظر داشته باشیم که این مرکز به نوعی مربوط به بچه‌ها است.
وی افزود: دیروز ما نسبت به تخلیه مرکز آمزشی اقدام کردیم و تنها یک سرور مانده بود که جابجا کردیم، اما اگر اوقاف یک مقدار صبور بود بدون حاشیه ما مرکز را تخلیه می‌کردیم ضمن این که باید توجه داشته باشیم اینجا یک آدم‌هایی هستند که باید به آن‌ها فکر کنیم گرچه به نظر می‌رسد اقدام دیروز شاید یک سو تفاهم بوده که می‌توانست مدیریت شود و ما گله‌مند هستیم که چرا ما را از زمان تخلیه مطلع نکردند.
وحیدزاده با بیان این که ما ناگزیر هستیم که با یکدیگر تعامل داشته باشیم گفت: ما در نهایت با همدیگر توافق خواهیم کرد و خدمت تعطیل نشده البته دیروز یک مقدار عجله صورت گرفت ما و اداره اوقاف هم جهت و همراه هستیم و همچنان دست دوستانمان را در اوقاف می‌فشاریم.
وی افزود: ما انتظار داریم تا همکاری ادارات و سازمان‌ها با ما بیشتر شود، زیرا اخیرا بحث آسیب‌های اجتماعی زیاد شده و ما می‌خواهیم که دستگاه‌ها با ما تعامل و همکاری بیشتری داشته باشند.
سرپرست اداره بهزیستی استان کرمان در پاسخ به این که رییس محاکم قضایی اظهار داشتند که مدت زمان ۴ سال به بهزیستی جهت تخلیه فرصت داده شده و موضوع اختلاف دو دستگاه دیروز دستاویز رسانه‌های معاند شده اظهار داشت: بحث مداخلات در حوزه‌های اجتماعی پیچیدگی‌هایی دارد بحث منابعی که نیاز است بعضی وقت‌ها بحث برخی پروژه‌ها مبهم است ممکن هست یکسری اسناد قانونی وجود داشته باشد، اما باید به مسائل عرفی هم توجه کرد. لذا ممکن است مسائل مالی و حقوقی با مسائل عرفی هماهنگ نباشد مثلا وقتی قانون حمایت از اتباع و کودکان خیابانی ابلاغ شد اشاره کرده دستگاه‌ها مکلف به همکاری با بهزیستی هستند، قوانینی وجود دارد که دستگاه‌ها را ملزم به همکاری با بهزیستی می‌کند.
وی افزود: قانون حمایت از اتباع و کودکان کار و خیابانی نهادینه شده لذا این ساختمان از ابتدا با نام بچه‌های کار و خیابانی بوده شاید همین موضوع باعث شده بود که ما تصور کنیم بر سر این موضوع تفاهم خواهیم کرد و حساسیت نشان ندادیم هر چند ما توافق کرده بودیم و خواسته بودیم چند روزی به ما فرصت دهند ضمن این که در مداخله قضایی معمولا یکی دو روز فرصت تخلیه داده می‌شود، اما روز گذشته بدون اعلام قبلی حکم را اجرا کردند.
سرپرست اداره کل بهزیستی استان کرمان در خصوص این که طی این چهار سال چرا اقدامی در این خصوص انجام نشده یادآور شد: با توجه به این که موضوع مربوط به بچه‌ها بود که یک موضوع اجتماعی است و با نیت تعامل بین دو دستگاه موضوع پیگیری نشده و بهزیستی با تصور این که ساختمان یک موقوفه است و بر سر در آن عنوان پرورشگاه نوشته شده بحث را بر تعامل گذاشته بود لذابا توجه به این که بهترین حالت این موقوفه در راستای نیت واقف بوده و ما هم به بچه‌ها خدمات ارائه می‌کنیم ما زیاد حساسیتی نشان ندادیم و گمان نمی‌کردیم روزی حکمی برای تخلیه صادر شود.
وی افزود: حدود ۱۲ سال پیش اوقاف اسنادی را به ثبت رساندند مبنی بر مالکیت ملک برای اوقاف، اما اسناد جدید ما می‌گوید این ملک می‌تواند متعلق به اوقاف نباشد و می‌تواند متعلق به هر سازمانی به ویژه بهزیستی باشد و در راستای مسئولیت عام از آن استفاده شود هیچ وقف نامه‌ای وجود ندارد اگر چه از دیروز تا به امروز که این اتفاق افتاده آدم‌های مطلع زیادی وجود دارد که اثبات می‌کنند که این ملک می‌تواند متعلق به اوقاف نباشد اگر چه سند هم داشته باشند.
وحیدزاده با بیان این که حکمی در این رابطه به ما ابلاغ نشده و ما تنها توافق کرده بودیم و تخلیه بدون اطلاع قبلی صورت گرفته گفت: بچه‌ها در حال حاضر مستقر شدند ضمن این که مرکز شبانه روزی هم تا چند وقت دیگر منتقل خواهد شد، زیرا باید امکانات آن فراهم شود، اما در حال حاضر در رابطه با ساماندهی بچه‌ها مشکلی نداریم و مطمئن هستیم که اداره اوقاف باز هم در کنار ما خواهد بود.
وی در پاسخ به این سوال که ادعا شده مرکز مورد نظر استحکام لازم برای حضور بچه‌ها را نداشته و ناامن بوده یادآور شد: بر طبق قانون اگر بهزیستی بخواهد مکانی را برای کودکان در نظر بگیرد ابتدا باید استحکام بنا به تایید کارشناسان برسد بنابراین تنها نظر کارشناس معتبر و مورد تایید است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

ارسال بیش از 2 هزار اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

بازدید از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان رایگان شد

رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی/هشدار به طبیعت‌گردها

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

پربازدید ها

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی برای مقابله با سرقت

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)