کد خبر: ۴۴۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس کل دادگستری استان کرمان:
رییس کل دادگستری استان کرمان به تشریح برخی از اقدامات دستگاه قضا پرداخت و گفت: در شهرستان‌های جنوبی وقوع قتل‌ها 15 درصد کاهش داشته است.

رییس کل دادگستری استان کرمان به تشریح برخی از اقدامات دستگاه قضا پرداخت و گفت: در شهرستان‌های جنوبی وقوع قتل‌ها 15 درصد کاهش داشته است.

به گزارش گفتارنو، یدالله موحد در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی در معاونت وقوع جرم دادگستری ممکن است در کوتاه مدت جواب ندهد ولی در بلند مدت تاثیرات خود را داشته باشد.

وی افزود: معاونت پیشگیری از وقوع جرم در سال 1400 در سطح استان ۲۰۵ جلسه را برگزار کرده است که ۶ جلسه مربوط به شورای پیشگیری است و ۷۹ کارگروه زیرمجموعه دارد که بیش از هزار نفر در آن فعالیت دارند.

رییس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: این معاونت امسال 393 دوره آموزشی با رویکرد پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی به میزان 377 هزار و 170 نفر ساعت برگزار کرده است.

موحد گفت: از جمله اقدامات دیگر می‌توان به برگزاری 23 مهارت ویژه خانواده‌های دارای فرزند هفت تا 12 سال تحت عنوان خشونت‌های کلامی اشاره کرد همچنین دو همایش مانع‌زدایی از فعالان اقتصادی در شهرهای زرند و بم برگزار شد که استقبال خوبی از این دو همایش به عمل آمد.

 رییس کل دادگستری کرمان ادامه داد: دو پایگاه انسجام بخشی اجتماعی در محله صنعتی و 14 معصوم کرمان به عنوان مناطق حاشیه‌نشین کرمان از دیگر اقدامات قابل ذکر این معاونت می‌باشد. مرکز انسجام بخشی توفیقات خوبی داشت ضمن این که دستگاه‌های مختلف، سازمان‌ها و همچنین خیرین در این محله حضور پیدا کردند و اقدامات خوبی انجام گرفته است.

وی افزود: در محله ۱۴ معصوم پایگاه انسجام بخشی شکل گرفته و طرح‌های خوبی در این منطقه در دستور کار قرار دارد و انشاءالله ظرف چند ماه آینده گام‌های اثربخشی برداشته خواهد شد و چهره منطقه متحول می‌شود زیرا یکی از معضلات جدی حاشیه‌نشینی است.

موحد تصریح کرد: در چند سال گذشته طرح پیشگیری در چند شهرستان کرمان صورت گرفته است از جمله بحث پیشگیری از سرقت محصولات کشاورزی پسته در تعدادی از شهرستان‌های کرمان که با اجرای این طرح تا حداقل ممکن سرقت کاهش پیدا کرده است.

وی در ادامه از تشکیل بانک اطلاعات سارقین خبر داد و گفت: هفت‌هزار و 100 سارق در سطح استان شناسایی و مشخصات آن‌ها ثبت شده تا تحت کنترل و رصد قرار گیرند و از تکرار جرم جلوگیری شود.

موحد یکی از اقدامات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان را برخورد با کارگاه‌های ضایعاتی غیرمجاز عنوان کرد و گفت: تعدادی از این کارگاه‌های غیرمجاز مرکز خرید و فروش اموال مسروقه هستند که در سال‌ جاری 360 کارگاه غیرمجاز در سطح استان شناسایی و پلمب شدند.

رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه در سال‌ جاری 228 فقره پرونده برای کارگاه‌های غیرمجاز تشکیل شده است اظهارداشت: کارگاه‌های ضایعاتی باید ساماندهی و در یک محله مستقر شوند تا بتوان آن‌ها را رصد کرد.

موحد گفت: جشنواره جایگزین مجازات‌های جایگزین حبس با هدف کاهش جمعیت زندان‌های کرمان برگزار شده تا مردم به این باور برسند که مجازات زندان مجازات مناسبی برای پیشگیری از جرم نیست.

وی از راه‌اندازی 70 مرکز مشاوره با همکاری بهزیستی با موضوع طلاق و اختلافات خانوادگی خبر داد و اظهار داشت: 5 همایش به صورت وبینار داشتیم که سران طوایف یک میثاق‌نامه امضا کردند البته در کنار سایر اقدامات یک موضوع کاملا اثربخش بکارگیری سران طوایف، ریش سفیدان و متنفذین برای کاهش جرایم خشن و منازعات خانوادگی بود که در این راستا کاهش خوبی ملاحظه می‌شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان از کاهش 15 درصدی وقوع قتل‌ها در شهرستان‌های جنوبی خبر داد و گفت: در جیرفت وقوع قتل نسبت به سال گذشته 36 درصد کاهش یافته است.

موحد تصریح کرد: تاثیر مشارکت‌های مردمی و متنفذین در پیشگیری از جرایم خشن و کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کاملا مشهود است که می‌توان به کاهش سرقت مسلحانه، کاهش اقدامات ایذایی، تدوین 10 تفاهم‌نامه با سایر نهادهایی که در امر پیشگیری از وقوع جرم مداخله دارند، 10 دوره سبک زندگی اسلامی برای افراد ترک اعتیاد شده که 220 نفر هستند، ارائه خدمات رایگان مشاوره خانواده و... اشاره کرد.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: ۵ مرکز مهر خانواده محل ملاقات والدین با فرزندان خود که متارکه کرده‌اند در شهرستان‌های کرمان، بم، بافت، زرند و سیرجان راه‌اندازی شده است که ۱۵ نیروی مشاور در این مراکز فعال هستند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی برای مقابله با سرقت

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

پربازدید ها

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

استاندار کرمان: تغییر الگوی بارشی قابل پیش‌بینی نیست؛ دستگاه‌ها آمادگی تجهیزاتی داشته باشند

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)