کد خبر: ۴۴۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان مطرح کرد
استاندار کرمان در دهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به انتقاد از عملکرد دولت گذشته پرداخت و گفت: مصیبت‌هایی که امروز گریبان‌گیر ما شده است، به دلیل عدم اعتقاد دولت گذشته به برنامه‌ی پنجم توسعه بود.

گفتار نو/ گروه اقتصاد: 

استاندار کرمان در دهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به انتقاد از عملکرد دولت گذشته پرداخت و گفت: مصیبت‌هایی که امروز گریبان‌گیر ما شده است، به دلیل عدم اعتقاد دولت گذشته به برنامه‌ی پنجم توسعه بود. 

علیرضا رزم‌حسینی تصریح کرد: در برنامه پنجم یارانه‌ها و سوبسیدها طبق یک روند پلکانی قطع می شد، اقتصاد شفافیت خود را پیدا می کرد و بسیاری از مشکلات اکنون را نداشتیم. اما متاسفانه به دلیل تفکراتی که وجود داشت این اتفاق افتاد و امروز مصیبت هایی داریم که باید آنها را حل کنیم.

رزم‌حسینی به عدم برگزاری جلسات شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی در دولت گذشته اشاره کرد و گفت: دولت یازدهم با رفع گره مذاکرات هسته ای فضای خوبی در کشور فراهم کرده است تا بتوانیم به سمت تک نرخی شدن ارز برویم.

رزم حسینی تک‌نرخی شدن نرخ ارز را یکی ازکلید های توسعه کشور ذکر کرد  گفت: شفافیت نرخ ارز حضور سرمایه گذاران خارجی را افزایش می دهد و به صادرکنندگان اطمینان بیشتری می‌دهد. 
او در ادامه به انتقاد از نحوه‌ی مدیریت جلسات شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی با دولت پرداخت و خطاب به سیدمهدی طبیب‌زاده نایب رییس اتاق کرمان و دبیربرگزاری این جلسات گفت: از طرح مباحث متنوع و زیاد در جلسات شورا باید اجتناب و به گونه ای عمل کرد که جلسات خروجی مشخص و طرفین بحث حضور داشته باشند. 

رزم حسینی تشکیل شورای گفت و گو را برای حل مشکلات بخش خصوصی دانست و گفت: ممکن است بخشی از موارد مطرح شده در این شورا با فعالیت سایر کمیته ها موازی کاری شود که باید در این زمینه توجه داشت.

کمیته تامین مالی پروژه های استان تشکیل شد

استاندار کرمان در ادامه  گفت: ما در مورد اقتصاد مقاومتی در جهت خلق مزیت و تا حدی خودگردانی در استان می خواهیم حرکت کنیم و سطح رفاه مردم را افزایش دهیم که رویکرد ما در حوزه اقتصاد مقاومتی اقتصاد درون زا در استان هاست. 

رزم حسینی اظهار کرد: باید بدانیم چگونه می توانیم از قابلیت هایی که در استان ها وجود دارد، استفاده و  آنها را راحت تر به ثروت تبدیل و در نهایت اقتصاد را مردمی کنیم. 
او حضور محسن جلال پور به عنوان رییس اتاق ایران را برای استان فرصتی مغتنم دانست و گفت: هفته گذشته در تهران تصمیم گرفتیم کمیته تامین مالی پروژه های استان را تشکیل دهیم. پروژه‌هایی که پروژه هایی که در حال اجرا هستند و به دلیل کمبود منابع مالی متوقف، تعطیل و نیمه تعطیل شده‌اند.

رزم حسینی رایزنی برای تامین مالی از داخل  و خارج کشور کشور برای پروژه هایی که در استان کرمان را دو هدف اصلی تشکیل این کمیته عنوان کرد و گفت: باید با توجه به وجود سرمایه گذاران خارجی که به کشور می آیند لیست پروژه های استان را در اتاق ایران و در کمیته ویژه ای که در دولت وجود دارد، آماده داشته باشیم  تا براحتی بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم و در لیست پروژه های آنها برای جذب سرمایه گذاری قرار بگیریم.

رزم حسینی بیان کرد: این کمیته پشتیبان ایده مثلث توسعه ماست که این ایده بخوبی شرایطی را فراهم کرده که براحتی فهرستی از قابلیت های استان را تا این مرحله ارائه دهیم.

با نگاه دیگری مثلث توسعه را اجرا خواهیم کرد

او  در ادامه از غیر فعال شدن مثلث توسعه در سال جاری خبر داد و گفت: امسال به دلیل سیاست های داخلی، مثلث توسعه را برگزار نکردیم و بیشتر مصوبات قبلی و تفاهم نامه های سرمایه گذاری را پیگیری کردیم اما سال آینده آن را با نگاه دیگری اجرا می کنیم که بتوانیم آن را نهاد اقتصادی در استان کنیم تا برای توسعه استان باقی بماند.

استاندار کرمان با بیان اینکه حضور جلالپور در اتاق ایران یک فرصت برای استان کرمان است افزود:ما از این فرصت استفاده کردیم و کمیته تامین مالی پروژه های استان را تشکیل دادیم تا در راستای آن برای طرح های مثلث توسعه اقتصادی و طرح هایی که به دلیل کمبود منابع مالی متوقف شده اند تامین مالی شود.

وی رایزنی برای تامین مالی پروژه های استان در داخل کشور را یکی از اهداف تشکیل این کمیته عنوان کرد و گفت:همچنین با توجه به حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور تصمیم گرفتیم لیست طرح های استان در اتاق ایران آماده باشد واز این فرصت برای جذب سرمایه گذاری استفاده کنیم.
وی اضافه کرد:این کمیته پشتیبان مثلث توسعه اقتصادی است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در حوزه شرکت های دانش بنیان کاستی ها و کمبودهایی داریم و نتوانستیم خوب فعالیت کنیم گفت: در دو هفته گذشته در دانشگاه صنعتی شریف و تهران در این رابطه با شرکت های مادر و دانش بنیان جلساتی داشتیم و دو روز با معاون وزیر ارتباطات بازدید کردیم و متوجه شدیم که واقعا خلاء بسیاری زیادی در استان است.

هزینه‌ای برای جشنواره نپرداختیم

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنان خود به  برگزاری جشنواره هفته فرهنگی و اقتصادی کرمان در تهران اشاره کرد و گفت: تقریبا هزینه ای برای این جشنواره پرداخت نکردیم و میهمان شهرداری تهران بودیم که این نکته مهمی است و همه باید بدانند.

او این جشنواره را کاری نو  و موفق توصیف کرد و گفت: تماس های تلفنی از کرمانی ها در شهرستان ها و تهران داریم و از اینکه می بینند نام کرمان در تهران مطرح شده، خوشحال هستند. 
رزم‌حسینی با بیان این‌که دولت توانست از این فرصت استفاده و استان بخشی از قابلیت های خود را در مدت یک هفته معرفی کرد، افزود: از شهرداری تهران و مسوولان کرمانی در تهران و سایر دست اندرکاران این جشنواره قدردانی می کنم که کار خوب و آبرومندانه ای برگزار شد.

او گفت: دبیرخانه دائمی جشنواره را فعال خواهیم کرد و برنامه بعدی ما این است که با هماهنگی استانداران کلان شهرها، نمایشگاه های رفت و آمدی با اصفهان و تبریز و سایر استان ها برگزار کنیم و ارایه قابلیت های استان را در کلان شهرها را داشته باشیم.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

تاکید فرماندار بر رفع نقاط حادثه‌خیز کرمان: حفظ جان شهروندان مهمترین وظیفه است

ریزش زغال سنگ جان کارگر معدن کوهبنان را گرفت

دانش آموزان نگران دریافت کارت ورود به جلسه آزمون‌های نهایی نباشند

توقيف تريلر حامل 9هزار ليتر سوخت قاچاق در رفسنجان

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲۷ اردیبهشت‌ماه 1403

دستگیری عامل انتشار فیلم قدرت‌نمایی و ضرب و جرح یک شهروند در فضای مجازی

راهکارهایی برای داشتن استخوان‌های قوی

ضرورت سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ کرمان در زیرساخت ناوگان هوایی

بانک‌ها پای کار مسکن نیایند، هیچ مسکنی ساخته نمی‌شود

تداوم روند ناپایداری‌های جوی در کرمان تا اوایل هفته آینده

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)