کد خبر: ۴۴۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان:
استاندار کرمان پیش از ظهر امروز 15 فررودین ماه در حاشیه بازدید از مدارس شهر کرمان با تاکید بر اینکه امیدواریم مشکل کمبود فضای آموزشی کرمان به صورت اساسی حل شود گفت: خدا را شاکریم که پس از حدود دو سال شاهد حضور پرنشاط دانش آموزان در محیط مدرسه هستیم.

استاندار کرمان امروز در راستای بررسی وضعیت مدارس از چند مدرسه بازدید کرد. علی زینی وند پیش از ظهر امروز 15 فررودین ماه در حاشیه بازدید از مدارس شهر کرمان گفت: خدا را شاکریم که پس از حدود دو سال شاهد حضور پرنشاط دانش آموزان در محیط مدرسه هستیم.

وی به تبیین اقدامات آموزش و پرورش استان در راستای افزایش سرانه آموزشی پرداخت و اظهار کرد: امیدواریم مشکل کمبود فضای آموزشی کرمان به صورت اساسی حل شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه بازگشایی مدارس یک تدبیر سراسری بوده و مختص این استان نیست و در ادامه با اشاره به زمان بازگشایی مدارس سایر کشورها، عنوان کرد: مدارس ما دیر حضوری شدند و حضور دانش‌آموز در محیط مدرسه بسیار اهمیت دارد و ضرورت بازگشایی مدارس قابل انکار نیست و همه مدارس باید به صورت حضوری فعال شوند و از آموزش مجازی باید به‌ عنوان یک آموزش تکمیلی استفاده کرد.

وی در ادامه با یادآوری جلسات ستاد ملی مقابله با کرونا در زمینه نحوه بازگشایی مدارس، بیان کرد: متاسفانه آموزش کامل مجازی تاثیر بسیار زیادی بر روی افت تحصیلی دانش‌آموزان گذاشته بود و تداوم این وضعیت خلائی در نظام آموزشی ایجاد می‌کرد.

زینی وند در ادامه با اشاره به واکسیناسیون صورت گرفته اظهار کرد: حدود 90 درصد دانش آموزان 12 سال به بالا واکسینه شده‌اند و همچنین 30 درصد زیر 12 ساله‌ها واکسینه شده‌اند و گفتمانی با والدین در زمینه واکسیناسیون فرزندان زیر 12 سال‌شان خواهیم داشت.

وی ضمن تاکید بر لزوم واکسینه شدن همه دانش‌آموزان افزود: در شرایط امروز نگرانی جدی برای سلامت دانش‌آموزان نداریم و تمهیدات لازم اندیشیده شده است و به والدین هم توصیه داریم در صورت مشاهده علایم بیماری در فرزندشان از حضور آنها در مدرسه ممانعت کنند.

استاندار کرمان برلزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس و سرویس مدارس تاکید کرد و ادامه داد: قبول داریم بحث اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی در همه مدارس قابل اجرا نیست و ساختار مدارس به گونه‌ای نیست که کلاس‌های 10 تا 20 نفره تشکیل دهیم.

وی بیان کرد: به والدین این اطمینان را می‌دهیم که نظارت و بازرسی لازم بر نحوه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس توسط دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش صورت می‌گیرد و اگر در مدرسه‌ای سلامت عمومی دانش‌آموزان در خطر باشد به صورت اقتضایی عمل خواهیم کرد.

زینی وند خود را یک معلم و آشنا با فضای آموزشی دانست و گفت: قبول داریم که کنترل کلاس‌های با جمعیت ۴۰ نفر برای معلم سخت است و تدابیری اندیشیده خواهد شد که سال تحصیلی 1402-1401 این مشکل تا حدودی حل و مدارس با شور نشاط بیشتری بازگشایی شوند. گفتنی است در پایان سال تحصیلی حاضر امکان تفکیک مدارس شلوغ را نداریم.

وی درباره فرزندان خود نیز گفت: یک فرزند پیش دبستانی دارم و قبل از سال حضوری در کلاس درس حاضر بوده است و دو فرزند دانشجو دارم که فرزندان دانشجویم از روز گذشته در کلاس درس حاضر شده‌اند.

استقبال دانش‌آموزان از حضوری شدن مدارس

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش نیز گفت: مدارس استان از روز گذشته به صورت حضوری فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و شاهد استقبال دانش‌آموزان از بازگشایی مدارس هستیم.

وی با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی شهر کرمان از متوسط کشوری پایین‌تر است، ادامه داد: دیگر کلاس غیر حضوری به صورت گذشته نخواهیم داشت و آموزش حضوری خواهد بود.

رضایی بیان کرد: عطا احمدی خیر مدرسه‌ساز طبق قول مساعد برای احداث پنج مدرسه جدید در شهر کرمان را داده‌اند و وزیر آموزش و پرورش نیز قول داده که مدارس نیمه تمام استان را در سال جاری تکمیل کند.

گفتنی است استاندار کرمان از دبستان دخترانه معرفت بازدید کرد و به پیشنهادات و گلایه‌های معلمین این مدرسه را شنید.

برپایه این گزارش؛ در این دبستان 806 دانش‌آموز در یک شیفت مشغول به تحصیل هستند که امروز 702 نفر آنها در کلاس‌های درس حاضر بودند، متاسفانه در دبستان معرفت کلاس‌های 48 و 49 نفره نیز وجود دارد که فاصله‌گذاری اجتماعی در آن کلاس‌ها به خوبی اجرا نمی‌شود.

گفتنی است همه دانش آموزان ماسک زده بودند. گلایه معلمین از تراکم بالای کلاس‌ها بود و حضوری شدن مدارس را اقدامی مناسب دانستند.

دغدغه‌های دانش آموزان کرمانی

در ادامه علی زینی وند از مدرسه پسرانه دوره دوم متوسطه شریعتی بازدید کرد و در جمع محصلین این مدرسه حضور یافت و نظراتشان در مورد مشکلات شهری جویا شد که دانش‌آموزان از نبود تفریحات مناسب در داخل شهر برای جوانان گلایه کردند و همچنین خواستار ایجاد مکان‌های مناسب‌تر و بیشتری برای زائرین مرقد سردار حاج قاسم سلیمانی شدند.

استاندار کرمان در واکنش به درخواست‌ها و دغدغه‌های دانش‌آموزان گفت: تا دو ماه آینده طراحی گلزار شهدای کرمان به پایان می‌رسد.

وی ادامه داد: کلنگ احداث اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید حاج قاسم سلیمانی چندی پیش به زمین زده شد و این اردوگاه زیباترین اردوگاه کشور خواهد بود.

زینی وند در خصوص فضاسازی شهر کرمان نیز اظهار کرد: شهر کرمان در خور نام و آوازه‌اش باید زیباتر از وضع موجود باشد و باید به مبلمان و فضاسازی آن توجه بیشتری شود.

وی در واکنش به سخنان یکی از دانش آموزان مبنی بر وجود دانش‌آموزان با استعداد در مناطق حاشیه شهر که به آنها توجه نمی‌شود، تاکید کرد: زمینه‌هایی برای کمک به دانش‌آموزان با استعداد در مناطق محروم ایجاد شده لذا این دانش‌آموزان را حتما به مدیرکل آموزش و پرورش معرفی کنید.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

توقیف اتوبوس حامل 11 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ریگان

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت

اعمال قانون و اعزام به پارکینگ در انتظار خودروهای تک پلاک

سیل و طوفان بیش از هزار میلیارد به کشاورزی جنوب کرمان خسارت وارد کرد

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز

تشکیل کمیته امنیت روانی جهت برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی

استاندار کرمان: بازگشت حقوق معادن به قانون نیاز دارد / بانک‌های خصوصی هیچ کمکی به استان نمی‌کنند

زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب کرمان را لرزاند

آبگیری بخشی از تالاب جازموریان در پی بارندگی‌های اخیر

پربازدید ها

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز

رگبار باران، رعد و برق و تندبادهای لحظه‌ای استان کرمان را فرا می گیرد

تمام مناطق استان کرمان تحت تاثیر سامانه بارشی؛ هواشناسی نسبت به وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها هشدار داد

7500 دانش‌آموز ترک تحصیل کرده کرمان را مرکز آمار اعلام کرده / این آمار را قبول نداریم

خدمات به اتباع خارجی صرفا با کارت شناسایی جدید و مدارک معتبر انجام می‌شود

یک خانم بعد از ۴ روز گرفتاری بین دو دیوار، نجات یافت

26 میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در استان کرمان جمع آوری شد

جلوگیری از بروز بسیاری از آسیب‌ها با حضور به موقع اورژانس اجتماعی

کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟

موارد ابتلا به سرخک در رفسنجان در حال افزایش است؛ هشدار مرکز بهداشت به خانواده‌ها برای تزریق واکسن

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)