کد خبر: ۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس کل دادگستری استان:
موحد افزود: خانواده زندانیان هم با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و چشم دوخته‌اند تا دست کریمانه‌ای آنها را از این وضعیت نجات دهد.
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: تمام افرادی که وارد زندان می‌شوند، استحقاق حضور در زندان را ندارند و انسان‌های خوبی هستند که نباید در زندان باشند.

به گزارش گفتارنو یدالله موحد در جلسه اعضای هیئت مدیره ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه استان کرمان اظهار داشت: باید زندگی اجتماعی بدون محکومیت و بدون زندان را هدف قرار دهیم، زیرا عده‌ای داخل زندان هستند که جای آنها در زندان نیست و باید به‌ زندگی اجتماعی و چرخه اقتصادی و اجتماعی برگردند.

موحد عنوان کرد: جامعه امروز ما با واقعیتی با عنوان جمعیت کیفری مواجه است و این موضوع در گذشته بوده و همچنان ادامه دارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان داشت: جمعیتی در زندان‌ها به‌ سر می‌برند که این جمعیت در نوسان است و کاهش و افزایش پیدا می‌کند.

موحد ادامه داد: در جامعه امروز ما سالانه تعدادی به‌دلایل مختلف وارد زندان‌های کشور می‌شوند که نسبت به جمعیت کشور عدد بالایی است و قابل‌ قبول نیست.

مقام عالی قضائی استان اضافه کرد: تمام افرادی که وارد زندان می‌شوند، استحقاق حضور در زندان را ندارند و انسان‌های خوبی هستند که نباید در زندان باشند.

وی تاکید کرد: زندان جای افراد شرور است که هنجارهای اجتماعی را زیر پا می گذارند اما بخشی از افرادی که در جمعیت کیفری زندان ما قرار دارند به نظر می رسد که حضورشان و تحمل مجازاتشان عادلانه نیست.

موحد افزود: خانواده زندانیان هم با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و چشم دوخته‌اند تا دست کریمانه‌ای آنها را از این وضعیت نجات دهد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان داشت: مطالبه مهریه توسط همسر نیز یکی دیگر از مواردی است که منجر به گرفتاری بعضی از افراد در زندان می‌شود.

وی یادآور شد: 2 هزار نفر به‌ علت پرداخت مهریه در زندان‌ها به‌ سر می‌برند و باید واقع‌نگری و فرهنگ‌سازی صورت گیرد تا این معضل در کشور کاهش یابد.

موحد با اشاره به اینکه جشن‌های گلریزان در کرمان پرشورترین جشن‌ها در کشور است، ادامه داد: از سال 80 تاکنون در کرمان 2 هزار و 134 نفر زندانی توسط ستاد دیه آزاد شده‌اند.

وی از خیران تقدیر کرد و گفت: خیران را نباید به افرادی که کمک های بزرگ اهدا می کنند، محدود کرد که البته کار این افراد ارزشمند و در جای خود شایسته تقدیر است اما باید به خیرانی که در حد وسع خود کمترین کمک ها را دارند نیز توجه کرد.

وی با اشاره به اینکه ستاد دیه باید خیران را در مدارس، دانشگاه‌ها و محیط‌های کارمندی و کارگری توسعه دهد، کرمان گفت: اگر فرهنگ نوعدوستی در جامعه نهادینه شود و جامعه خیران و نیکوکاران را توسعه دهیم و کمک‌های آنها را جذب کنیم، اقدام ارزشمندی است.

موحد گفت: بسیاری از افراد طلبکار هستند که با اغماض گذشت خود به افراد بدهکار کمک می کنند که اینها نیز در زمره خیران قرار دارند و باید مورد توجه و تقدیر قرار گیرند.

رئیس کل دادگستری استان عنوان کرد: فرهنگ قرآنی ما تاکید دارد که باید با بدهکاران مدارا کرد و این امر باید هرچه بیشتر مورد توجه باشد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

كشف 25 راس گوسفند قاچاق در سيرجان

شعب کشیک بانک‌ها فردا فعال هستند

آیین بزرگداشت شهادت رئیس جمهور و همراهانش در کرمان برگزار شد

عامل وقوع قتل در معدن کرومیت فاریاب دستگیر شد

تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی فردا تعطیل است

آیت‌الله موحدی کرمانی رئیس مجلس خبرگان رهبری شد

دمای هوای کرمان افزایش می‌یابد

سهمیه بنزین خردادماه بدون تغییر شارژ شد

برگزاری نوبت دوم کنکور به تعویق افتاد

استانداران اسبق کرمان درگذشت شهادت گونه رئیس جمهور و هیات همراه را تسلیت گفتند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۷ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)