کد خبر: ۴۴۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
ارسال به دوستان
ذخیره
یک کارشناس صنعت خودرو گفت: کمپین نخریدن خودروهای داخلی تلفیقی از احساسات و خواسته‌های به‌حق مصرف‌کنندگان ایرانی با دست‌های پشت پرده و سازمان‌دهی واردکنندگان خودروهای چینی و کره‌ای است.
یک کارشناس صنعت خودرو گفت: کمپین نخریدن خودروهای داخلی تلفیقی از احساسات و خواسته‌های به‌حق مصرف‌کنندگان ایرانی با دست‌های پشت پرده و سازمان‌دهی واردکنندگان خودروهای چینی و کره‌ای است.

مجتبی نظری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با امیدواری‌های ایجاد شده در دوره پس از توافق هسته‌ای، برخی واردکنندگان خودروهای چینی و کره‌ای وارد جنگ بازار شده و با سوءاستفاده از احساسات مصرف‌کنندگان، کمپین نخریدن خودروهای داخلی را سازمان‌دهی کرده‌اند.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: در این کمپین خواسته‌ها و توقعات مصرف‌کنندگان از خودروسازان داخلی به‌حق و درست است به‌گونه‌ای که مصرف‌کنندگان توقع افزایش تنوع و کیفیت محصولات در سال‌های گذشته را داشتند که البته خودروسازان به دلیل شرایط تحریم و نبودن امکان همکاری با خودروسازان جهانی نتوانستند نسبت به انتقال تکنولوژی اقدام کنند.

وی افزود: از آن سو نیز در برخی دولت‌های گذشته نگاه سیاسی به صنعت خودرو وجود داشت و درآمدهای خودروسازان به جای آنکه صرف تحقیق و توسعه و طراحی محصولات جدید شود صرف مصارف دیگری شد که این نیز باعث شد خودروسازان نتوانند توقعات مردم را برآورده کنند.

نظری با بیان اینکه بنابراین در چند سال اخیر مطالبات انباشته‌ای از خودروسازان در بین مردم شکل گرفته است، تصریح کرد: دقیقا در همین فضا و در شرایطی که خودروسازان با توافق هسته‌ای به دنبال مشارکت با خودروسازان جهانی، انتقال تکنولوژی و تولید محصولات جدید هستند؛ برخی واردکنندگان خودروهای چینی و کره‌ای احساس خطر کرده و نسبت به سازماندهی و جهت‌دهی کمپین نخریدن خودروهای داخلی اقدام کرده‌اند.

وی ادامه داد: براساس شواهد موجود این واردکنندگان که بعضا پرونده تخلفات آنها به دلیل گران‌فروشی از سوی برخی مراجع رسمی کشور اعلام شده و در دست بررسی است، با سوءاستفاده از احساسات و خواسته‌های به‌حق مصرف‌کنندگان سعی در تضعیف صنعت خودروی داخلی با هدف سوق دادن تقاضای بازار به سمت خودروهای وارداتی چینی و کره‌ای دارند.

این کارشناس صنعت خودرو افزود: این وضعیت در حالی است که در شرایط سخت تحریم و زیان‌دهی خودروسازان، این شرکتها از بیکاری کارگران جلوگیری و هم‌اکنون نیز به دنبال مشارکت با خودروسازان خارجی و انتقال تکنولوژی برای جبران کمبود تنوع محصول در سال‌های گذشته هستند.

وی خاطرنشان کرد: البته این همکاری‌ها زمان‌بر بوده و حدود یک سال و نیم تا دو سال زمان می‌برد تا محصولات جدید حاصل از همکاری‌ خودروسازان داخلی و خارجی وارد بازار شود با این حال واردکنندگان خودرو با پیش‌بینی این موضوع، از هم‌اکنون به دلیل از دست دادن بازار در‌ آینده احساس خطر کرده و می‌خواهند با هدایت کمپین‌های این‌چنینی، سوار بر موج احساسات مردم شده و ذائقه مصرف‌کنندگان را به سمت خودروهای چینی و کره‌ای کشانده و بازار خود را حفظ کنند.
برچسب ها: نخریدن خودرو ، کمپین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضربه سربازان گمنام امام زمان به چندین تیم تروریستی در کرمان

زمان اعلام نتایج آزمون استخدام مشاور و معلم ورزش مشخص شد

کاهش قیمت سکه و طلا در بازار امروز 16 اردیبهشت1403

رئیس پلیس راهور استان کرمان: بیشترین آمار جانباختگان مربوط به عابرین پیاده است

شهریه برخی مدارس غیردولتی کاهش می‌یابد / امکان عودت شهریه در صورت انصراف

پیش بینی شرایط جوی نسبتا پایدار در آسمان کرمان

۱۳ درصد ایرانی‌ها آسم دارند

 رئیس کل دادگستری استان کرمان: با سهل انگاری دستگاهای متولی در بازتوانی معتادین متجاهر برخورد می‌شود

معاون اقتصادی استاندار کرمان: حضور مدیر برای حل مشکلات شرکت‌ها به کرمان ضروری است

مصرف شیر غیر پاستوریزه احتمال انتقال بیماری تب مالت را بالا می‌برد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)