کد خبر: ۴۴۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
گزارش گفتارنو از متن و حواشی تودیع معارفه استاندار کرمان به همراه جدول خلاصه اظهارات
وزیر کشور ظهر امروز به کرمان آمد تا استاندار جدید کرمان را معارفه کند. به گزارش گفتارنو آئین تودیع و معارفه استاندار کرمان امروز در سالن اجتماعات ساختمان جدید استانداری کرمان برگزار شد.

گفتارنو- مهدیه السادات هاشمی: 

وزیر کشور ظهر امروز به کرمان آمد تا استاندار جدید کرمان را معارفه کند. به گزارش گفتارنو آئین تودیع و معارفه استاندار کرمان امروز در سالن اجتماعات ساختمان جدید استانداری کرمان برگزار شد.

حواشی مراسم:

آنچه بیش از متن این مراسم به چشم می‌آمد حواشی آن بود. 

** مهمترین حاشیه این مراسم اره بده تیشه بگیر زاهدی و پورابراهیمی بود. دو نماینده اصولگرای کرمان و راور که سال‌هاست دچار اختلاف شده‌اند و ظاهرا وساطت‌های هیچ کدام از مسئولان برای آشتی دادن این دو نفر کارساز نبوده است. 

** در این مراسم هم می‌شد رگه‌های این اختلاف را مشاهده کرد. زاهدی که در سخنان خود ابتدا به سوابق سیاسی استاندار سابق کرمان در سال‌ها قبل اشاره داشت و او را فردی تندرو دانست که بعدها دچار تغییر شده است. در همین جا گفت آقای فداکار در آن زمان که در دانشگاه‌ها فقط یک تشکل- همان تشکلی که آقای زینی وند در آن عضو بودند{با خنده}- حق فعالیت داشت جامعه اسلامی دانشجویان را تاسیس کرد.  من ایشان را از آن زمان می‌شناسم.
زاهدی در پایان سخنانش به استاندار جدید توصیه کرد مراقب مافیای اقتصادی در کرمان باشد. زاهدی گفت: مافیای اقتصادی معتقد است تفرقه بنداز و چپاول کن.

** بعد از زاهدی پورابراهیمی سخنانش را آغاز کرد و در جائی با اشاره به سردار حاج قاسم سلیمانی به این موضوع اشاره کرد که عده‌ای در حضور ایشان در لشگر 41 ثارالله با او مخالف بودند و حالا مدعی او شده‌اند.
نماینده کرمان در بخش دیگری از سخنانش گفت: من البته آقای فداکار را از دوره دفاع مقدس می‌شناسم. اگر بعضی‌ها ایشان را از زمان دانشجوئی می‌شناسند ما با آقای فداکار از زمان جنگ رفاقت داریم. پورابراهیمی در ادامه گفت: البته بعضی‌ها در کارنامه‌شان سابقه حضور در جبهه را ندارند.

** بعد از سخنان پورابراهیمی سردار معروفی که به نظر از این جدل کلامی ناراضی می‌آمد ابتدا به تشریح ویژگی‌های مکتب سردار سلیمانی پرداخت و گفت کجا سراغ دارید سردار سلیمانی با کلامش فردی را به بیرون هل داده باشد. این سخنان به نظر می‌رسید گلایه و تشر معروفی به سخنان زاهدی و پورابراهیمی بود.

** سردار معروفی ضمن تجلیل فراوان از خدمات زینی وند در زمان تصدی استانداری کرمان در بخشی از سخنانش گفت در شب 11 محرم سال گذشته به زینی‌وند گفته بنا به چند دلیل ادامه فعالیش در کرمان ممکن نیست. او گفت به ایشان گفتم می‌توانی به سیستان و بلوچستان بروی. حتی با سردار خاک‌پور هم صحبت کردم. اما در بیرون رفتند و چیز دیگری گفتند. 

** فرمانده سپاه استان همچنین انگشتر یادگاری که از سردار سلیمانی داشت را به رسم قدرشناسی از زحمات علی زینی‌وند به او هدیه کرد.

** امام جمعه کرمان تنها سخنرانی بود که سخنانش را به موقع پایان داد. در اواسط سخنرانی زاهدی و پورابراهیمی مجری برنامه برای رعایت وقت به آنان تذکر داد.

** در حالیکه نمایندگان احزاب و گروه‌های سیاسی در جلسه حضور داشتند عدم حضور رئیس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی معنادار بود. 

** از نکات جالب سخنان استاندار سابق کرمان تسلط فوق‌العاده‌اش بر آمار و ارقام مربوط به استان کرمان بود. 

** استاندار کرمان در میانه سخنانش با اشاره به خستگی حضار گفت: ناهار هم نخوردید! که این موضوع موجب خنده حاضران شد.


خلاصه اظهارات مسئولان در این آئین به نقل از تسنیم، راه آرمان و شبستان در پی می‌آید:

 

نام مسئول  خلاصه اظهارات
 حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان ** روی کار آمدن دولت انقلابی فرصت تاریخی است و این دولت از متن مردم و مبتنی بر رأی مردم و سرباز مهیا برای اجرایی کردن دستورات رهبری و دارای اراده قوی برای سرعت بخشی به حرکت پیروزمندانه انقلاب است.
** آقای زینی‌وند در حوادث سخت به ویژه در سیل جنوب تلاش زیادی کرد و  در میدان حضور داشت.
** انتظار داریم استاندار جدید کرمان با ایجاد هماهنگی و همدلی بین نیرو‌های انقلابی و ایجاد فضای تلاش در استان را که از مهم‌ترین مطالبات  مردم است، عملیاتی کند.
محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان و راور ** زینی وند در شرایطی که می‌دانست باید مسئولیت را به دیگری واگذار کند اما با انگیزه تمام فعالیت کرد و اجازه نداد خللی در استان ایجاد شود که جای تقدیر و تشکر دارد.
** خشکسالی کرمان را فرا گرفته و استان کرمان تشنه است؛ انتظار داریم استاندار جدید کرمان انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان را جدی بگیرد.
** مطالبه جدی ما از استاندار جدید مبارزه با فساد اقتصادی است چرا که باندها و مافیای اقتصادی در استان مانع پیشرفت است.
محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور ** استاندار کرمان نباید خود را بدهکار احزاب و گروه‌های سیاسی بداند.
** هجمه‌ای که علیه دولت راه انداختند بی‌تقوایی است که نتیجه عدم اطلاع‌رسانی فعالیت‌های دولت سیزدهم در این مدت است.
** مردم بدانند وضعیت کنونی کشور که تحویل دولت سیزدهم شده وضعیت خوبی نبوده و باید صبر داشته باشند.

سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ** در اولین سالگرد شهید سلیمانی با همه بی مهری دولت دکتر روحانی که دو نامه مستقیم زدند تا مراسم سالگرد برگزار نشود؛ اما ما تدبیر کردیم بعد هم رضایت رهبر انقلاب بعد از برگزاری مراسم را دیدیم.
** سالگرد دوم کاملا مردمی برگزار شد که دولت بنگاه های اقتصادی و سپاه هزینه نکردند و همه بر عهده مردم بود و نظر مثبت دولت در برگزاری مراسم را فراموش نمی کنیم چون دکتر رئیسی، حاج قاسمی است و این از افتخارات کرمان است.
** امروز دشمنان خارجی و اپوزیسیون داخلی بدنبال انشقاق مردم و حاکمیت و ناامیدسازی مردم هستند؛ پس باید با گذشت و عالمانه و نگاه به مردم وحدت و انسجام جبهه انقلاب را تحت زعامت امام خامنه ای حفظ کنیم تا بتوانیم از مشکلات عبور کنیم.
** نگاه ما اینجا سیاسی، مذهبی و قومی نیست و من با نگاه شهید سلیمانی از دکتر زینی وند تشکر می کنم و شما برای زائرین حاج قاسم زحمت کشیدید من انگشتر اهدایی حاج قاسم را با نگاه اعتقادی تقدیم شما می کنم.
احمد وحیدی وزیر کشور ** سنگرها یکی پس از دیگری آماده فتح هستند، امروز ابر قدرت‌ها در برخی از مسائل‌شان محتاج ما هستند و این افتخار بزرگی است.

** سیستان و بلوچستان اصرار داشتند که زینی‌وند را به آن استان ببریم و در ۹ ماهی که در این دولت استاندار کرمان بودند، مسائل روی کارهای ایشان تاثیر نگذاشت و پیگیر مسائل استان بودند و عملکرد خیلی خوبی داشتند. 

 ** رئیس‌جمهور بار مسوولیت‌های بزرگی را بر عهده گرفته است همین که ریل اقتصادی می‌خواهد تغییر کند مهم است و رئیس‌جمهور برای اینکه می‌داند این برای نظام مهم است شانه‌اش را زیر این بار قرار می‌دهد. 

** در حداکثر تحریم اما طرح‌های عمده‌ای اتفاق می‌افتد و عادلانه کردن یارانه‌ها و فرم جدیدی از یارانه مسئله مهمی است و خیلی‌ها ممکن است نسبت به نتایج آن مطلع نباشند.
علی زینی‌وند استاندار سابق کرمان ** من در شرایط سخت آمدم و در کمتر از ۲۰ روز تسلط بر مسائل استان بدست آوردم؛ هم نمایندگان فهیم استان تعاملی مثال زدنی با من شروع کردند و هم نماینده ولی فقیه در استان تعامل خوبی با بنده داشتند و به جاهای دور افتاده استان سفر کردم نه برای کلیپ سازی بلکه براساس اعتقاد و مردم کرمان عمیقا مرا پذیرفتند.
** در استان ها، استانداران حاکمان بی اختیار هستند تا ابزار حکمرانی داده نشود استان همه جانبه توسعه پیدا نمی کند؛ استانداران باید در سطح وزرا و سخت گیرانه انتخاب کرد و اختیارات داد، ابزار حکمرانی محلی برای استانداران محیا نیست و باید برای کشور کاری کرد.
** اداره سیاسی کشور سم مهلکی است که در هر دوره عده ای را از قطار نظام پیاده می کند؛ اداره جناحی کشور، کشور را به سختی مدیریت می کند باید از همه شایستگان استفاده کرد و پیگیرترین شخص برای تغییر استاندار خودم بودم و انتخاب
** انتخاب استاندار کرمان در همه ابعاد پیچیده بود؛ اما من رها نکردم و با قدرت کار کردم همه حتی منتقدان به من لطف کردند.
**  از هیچکس گلایه و شکوه ندارم از دکتر فداکار تشکر می کنم که این مسئولیت را پذیرفت اما مقصر این تاخیر عدم اجماعی بود که بین خود کرمانی ها بود و این را حل کنید.
** من از نماینده ولی فقیه غیر از شجاعت و صداقت، چیزی ندیدم؛ هیچ مساله شخصی از من نخواستندو یکنفر را به من توصیه نکردند؛ در فرایند تعیین معاون سیاسی استاندار ۶،۷ نفر را ارائه دادم تا دکتر جلالی بدون توصیه دیگران انتخاب شد.
محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نماینده هیچ فرد، گروه و جریان سیاسی نیستم و سعی می کنم نماینده دولت و نوکر مردم باشم و استقلال عمل را حفظ و از مشورت های خیرخواهانه به خصوص نماینده ولی فقیه استفاده می کنم.
ساماندهی سریع تیم مدیریتی استان و توجه به شاخصه های پاکدستی، پرکاری و فساد ستیزی؛ جوان سازی مدیریتی در حد توان، اعتلای جایگاه بانوان، حفظ ارتباط با رسانه ها و... از اولویت های کاری من است.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مجیدشاحیدری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
0
3
چطور افای وزیر کشورمیگه مرغ تخم مرغ لبینیات روغن دیگر هیچ کالایی دیگر گران نمیشود
تمام کالاها زنجیروار بهم متصل هست
چطوررساوران ووگران نشود کاش سنجیده حرف میزد با فکر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آخرین قیمت طلا، سکه و ارز دوشنبه ۲۸ اسفندماه1402

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان هشدار داد: مطالبه مهریه و درخواست طلاق بیشترین پرونده‌های دادگاه خانواده کرمان

اضافه‌وزن؛ معضل اصلی تعطیلات نوروزی/ چاقی مهمترین علت ابتلا به دیابت نوع ۲ است

وقوع باران و طوفان شن طی روزهای آینده در مناطقی از کرمان  

خروجی جشنواره رسانه و عدالت باید پیشگیری از وقوع جرم باشد

تهدید به انتشار تصاویر خصوصی زن جوان با انگیزه اخاذی

خودروهای حادثه‌ساز تا ۷۲ ساعت توقیف می‌شوند

استان کرمان در حوزه میراث ناملموس در صدر قرار دارد

101 مصدوم و  چهارکشته تصادفی طی 24 ساعت در کرمان

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا در کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)