کد خبر: ۴۴۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
ارسال به دوستان
ذخیره
همین جزئیات کافی است تا گمانه زنی ها در رابطه با این محصول جدید و اینکه برابر کدام سدان JAC در بازار چین می تواند باشد، شکل بگیرد؟!

همین جزئیات کافی است تا گمانه زنی‌ها در رابطه با این محصول جدید و اینکه برابر کدام سدان JAC در بازار چین می‌تواند باشد، شکل بگیرد؟!

به گزارش عصر ایران، اخیرا تصاویری از خط تولید کرمان موتور در فضای مجازی منتشر شده که یک سدان سفید رنگ را در مراحل مونتاژ و البته فقط از نمای عقب، نشان می‌دهد. همین جزئیات کافی است تا گمانه‌زنی‌ها در رابطه با این محصول جدید و اینکه برابر کدام سدان JAC در بازار چین می‌تواند باشد، شکل بگیرد؟!

 

عکس

با توجه به اطلاعات قبلی و همچنین حضور خودروی J7 کمپانی جک در کشورهای همسایه مانند روسیه، قزاقستان و کمی دورتر شیلی، مصر و ... قطعا نخستین احتمال را باید به همین سدان مرتبط بدانیم. پس در ابتدا به بررسی کدهای این سدان می پردازیم.

 
 
 
 

(A5)JAC J7 

سدان جی7 با نام A5 نیز شناسایی می شود که در ادامه تصاویر واقعی آنرا مشاهده می کنید.

 
جک J7
جک J7
جک J7
جک J7
 

خودرو از منظر ابعاد برابر با 4775 میلیمتر در طول، 1820 میلیمتر در طول، 1492 میلیمتر در ارتفاع و 2760 میلیمتر در فاصله بین محورها توسعه یافته است.

اما اگر به تصاویر دقت کرده باشید، الگوی طراحی نمایی عقب و بطور خاص سپر اصلی خط تولید کرمان موتور با سدان J7 یا همان A5 متفاوت است.

بدین ترتیب و با توجه به اطلاعاتی که از تصاویر دریافت می شود پس قطعا این خودروی جدید با J7 استاندارد متفاوت خواهد بود و یا به عبارت دیگر با یک خودروی جدیدتر سر و کار داریم. به منظور دستیابی به گزینه های احتمالی دیگر نیز سراغ شرایط طراحی نمای عقب دیگر محصولات جک می رویم که در این میان جستجوها ما را به محصولی به نام سی هاو A5 پلاس می رساند.

SEHOL A5 PLUS

سی هاو یکی از برندهای جوان خودروسازی در کشور چین با نام Sehol شناسایی می شود که در واقع حاصل همکاری سئات و جک فولکس واگن است. این برند توسط چینی ها سی هاو تلفظ می شود.

تصاویر نشان می دهند که سی هاو A5 پلاس در نمای عقب با الگوی محصول روی خط مونتاژ کرمان موتور شباهت بیشتری را به اشتراک می گذارد؛ پس آیا این شباهت می تواند دلیلی بر حضور A5 پلاس در خیابان های ایران باشد؟!

خودرو از منظر ابعاد برابر با 4780 میلیمتر در طول، 1820 میلیمتر در عرض و 1492 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز برابر با 2770 میلیمتر است. وزن خالص خودرو نیز برابر با 1485 کیلوگرم است.

خودروی جدید و مرموز کرمان موتور/ پیش بینی هایی از جک J7 تا سی هاو A5 پلاس (+عکس)

عکس
عکس
عکس
عکس
 
نکته: برند سی هاو در محصولات خود یک سدان با نام A5 دارد که دقیقا همان (A5)JAC J7 است.
سیهاو
سیهاو
سیهاو
سیهاو
 
 
 
 

جمع بندی

با توجه به آنچه که مشاهده کردید و البته عدم دسترسی به تصاویر نمای جانبی و جلوی خودروی روی خط تولید کرمان موتور دو احتمال شکل می گیرد: ابتدا ممکن است همان سدان J7 استاندارد برای بازار ایران فیس لیفت شده باشد(چون نمای عقب قطعا مربوط به J7 استاندارد نیست) و خودرویی را در ایران ببینیم که تا کنون سابقه حضور در گروه محصولات JAC را نداشته است.

احتمال دیگر نیز به ارائه سی هاو A5 پلاس در بازار ایران مربوط می شود که این مورد نیز سبب حضور یک سدان اسپرت چینی البته از نوع باکیفیت آن در کشورمان خواهد شد. به هر ترتیب باید منتظر ماند تا جزئیات بیشتری توسط کمپانی کرمان موتور در رابطه با این خودرو اعلام رسمی شود.

اما نگاهی به ویژگی های رفاهی و فنی این دو گزینه احتمالی داشته باشیم:
 

جک J7 یا همان A5

کابین و ایمنی

از جمله امکانات این بخش می توان به: نمایشگر 10.4 اینچی ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی و دوربین ها در مرکز کنسول جلو، نوربالای اتوماتیک، سانروف الکتریکی، نورپردازی داخل کابین به همراه روشن شدن لوگوی جک برای خوشامدگویی، نمایشگر ال سی دی 7 اینچی جایگزین نشانگر سنتی آمپر وابسته به آپشن و ... اشاره کرد.

عکس

در بخش ایمنی نیز کیسه هوا برای سرنشینان جلو، کیسه هوای کناری وابسته به آپشن، کیسه هوا برای سرنشینان عقب وابسته به آپشن، سیستم ترمز ای بی اس و ایی بی دیی، ترمز اضطراری، سیستم پایداری الکترونیکی، هشدار خروج از خط، سنسور باد لاستیک ها، دوربین دید عقب و جلو، کمربند ایمنی سه نقطه ای برای سرنشینان عقب، سنسور هشدار و ... در وضعیت فعال قرار دارد.

پیشرانه

در بخش پیشرانه از نمونه 4 سیلندر توربوشارژ 1.5 لیتری 16 سوپاپ با 147 اسب بخار خروجی و گشتاور 210 نیوتن متر استفاده شده است. ازحالت توقف، خودرو طی 4.7 ثانیه به سرعت 60 کیلومتر برساعت و طی 10.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت می رسد.

 

سی هاو A5 پلاس

کابین و ایمنی

از امکانات کابین می توان به سیستم تهویه اتوماتیک، استارت دکمه ای، ورود بدون کلید، درب صندوق الکتریکی بازشونده بدون دخالت دست، سنسور نور، نمایشگر لمسی سیستم سرگرمی، پشتیبانی از فرمان های صوتی، شارژ بی سیم، پورت یو اس بی، نمایشگر دیجیتال اطلاعات کیلومتر، جی پی اس، تنظیم الکتریکی صندلی راننده و ... اشاره کرد.

عکس

در بخش ایمنی نیز مواردی شامل: سنسور پارک عقب و جلو، دوربین 360 درجه، نشانگر فشار باد لاستیک، ای بی اس، ایی بی دیی، دستیار ترمز، پایداری الکترونیکی، ترمز اضطراری، دستیار حرکت در سربالایی، نمایش نقاط کور دید راننده، سیستم پارک خودکار، ایزوفیکس، ایربگ و ... قابل اشاره هستند.

پیشرانه

در بخش پیشرانه از تپنده 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ با 184 اسب بخار خروجی و گشتاور 300 نیوتن متر استفاده شده است. این مجموعه با جعبه دنده 6 سرعته دی سی تی هماهنگ شده است. خودرو در تمامی تریم ها فاقد سامانه تمام چرخ محرک است.

بیشینه سرعت نیز برابر با 210 کیلومتر برساعت محاسبه شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آخرین قیمت طلا، سکه و ارز دوشنبه ۲۸ اسفندماه1402

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان هشدار داد: مطالبه مهریه و درخواست طلاق بیشترین پرونده‌های دادگاه خانواده کرمان

اضافه‌وزن؛ معضل اصلی تعطیلات نوروزی/ چاقی مهمترین علت ابتلا به دیابت نوع ۲ است

وقوع باران و طوفان شن طی روزهای آینده در مناطقی از کرمان  

خروجی جشنواره رسانه و عدالت باید پیشگیری از وقوع جرم باشد

تهدید به انتشار تصاویر خصوصی زن جوان با انگیزه اخاذی

خودروهای حادثه‌ساز تا ۷۲ ساعت توقیف می‌شوند

استان کرمان در حوزه میراث ناملموس در صدر قرار دارد

101 مصدوم و  چهارکشته تصادفی طی 24 ساعت در کرمان

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا در کرمان

پربازدید ها

تقدیر نماینده سیرجان و بردسیر از رشد تولید در گل گهر

میزان برگشت حقوق دولتی معادن به کرمان رضایت بخش نیست

افتتاح دفتر نمایندگی اداره پست در منطقه گل‌گهر

آخرین قیمت طلا، سکه و ارز دوشنبه ۲۸ اسفندماه1402

هشدار مهم درباره پیامک‌های سود سهام عدالت؛ پیامک‌های «سهام عدالت» جعلی است

نوسان قیمت‌ها در بازار خودروهای داخلی و مونتاژی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)