کد خبر: ۴۴۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷
ارسال به دوستان
ذخیره
سایت جماران نوشت: جناب آقای محمد مهاجری در صفحه تلگرام خود با طرح سوالی از یادگار امام خواستار جوابیه رسمی موسسه به عنوان نهاد مسئول در حوزه اندیشه امام خمینی شده است. مطلب مورد استفسار ایشان سخنان نماینده رفسنجان در مجلس شورای اسلامی است که در آن جمله معروف حضرت امام را که فرموده بودند«میزان رأی ملت است» یک جمله جدلی و در مقام مجادله با مخالفین برشمرده است.

سایت جماران نوشت: جناب آقای محمد مهاجری در صفحه تلگرام خود با طرح سوالی از یادگار امام خواستار جوابیه رسمی موسسه به عنوان نهاد مسئول در حوزه اندیشه امام خمینی شده است. مطلب مورد استفسار ایشان سخنان نماینده رفسنجان در مجلس شورای اسلامی است که در آن جمله معروف حضرت امام را که فرموده بودند«میزان رأی ملت است» یک جمله جدلی و در مقام مجادله با مخالفین برشمرده است.
درباره این مطلب لازم است ابتدا از صدا و سیما که بدون توجه به آثار زیان بار چنین سخنانی اقدام به نشر آن می کند، انتقاد نماییم و سپس به جناب آقای مهاجری یادآور شویم که موسسه تنظیم و نشر آثار امام در راستای وظیفه خود که تبیین دقیق مواضع امام توسط خبرگان و آشنایان حقیقی با اندیشه امام است، در سالهای گذشته بارها نسبت به این سخنان واکنش نشان داده و در موارد متعدد این تحلیل و قرائت را توسط اندیشمندان دیگر در بوته نقد قرار داده است. طبیعی که تکرار یک مدعا محتاج پاسخ جدید نیست و چنانکه در جوابیه ها ملاحظه می شود پاسخ ها مستقیما درباره مواضع آیت الله مصباح یزدی است.
ذکر این نکته هم بی مناسبت نیست که «ای کاش جناب آقای مهاجری قبل از نگارش مطلب خود حداقل با یک جستجوی ساده و یا پرسش از دوستانشان از وجود چنین جوابیه هایی مطلع می شدند»
در ادامه به یکی از این پاسخ ها که توسط دکتر حمید انصاری و در سال ۱۳۸۰ انتشار یافته اشاره می کنیم.

محمد مهاجری اصولگرای منتقد در کانال شخصی خود نوشته بود:

به: جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای سیدحسن خمینی

موضوع: استغفار برای شرکت در انتخابات

هفته گذشته در یک برنامه تلویزیونی فردی به نام آقای شیخ حسین جلالی ( گویا نماینده رفسنجان و مسئول سابق دفتر مرحوم آیت الله مصباح و از سرکردگان گروه موسوم به جبهه پایداری) صراحتا اظهار کرد جمله معروف امام خمینی(ره) در سال 1358 مبنی بر اینکه «میزان رای مردم است» در واقع نه دیدگاه ایشان بلکه پاسخی بوده که در جدال با روشنفکران گفته اند. منطوق حرف آقای جلالی این بود که چنین جمله ای اعتقاد واقعی امام نبوده است.
چون تصویر پخش شده از ایشان به جوانی بین 30تا40 سال می خورد، حدس زدم سخنانش بر اساس شنیده های او از دیگران است اما وقتی به بیوگرافی مراجعه کردم متوجه شدم در سن60 سالگی است و ظاهرا چون موها و ریش مبارک را خضاب می‌فرماید، جوان می‌نماید. بنابراین با چنین سن و سالی لابد خودش شنونده بیانات امام راحل بوده و تحلیلش بر اساس شنیده‌هایش از دیگران نیست.
ایده مطرح شده توسط آقای جلالی، حرف تازه ای نیست اما انتساب او به مرحوم آقای مصباح یزدی و نیز سمت رسمی او به عنوان نماینده مجلس و نیز پخش مصاحبه اش از رسانه رسمی جمهوری اسلامی چنین به ذهن متبادر می‌سازد که این سخنان به منظور ایجاد و حک شبهه و شائبه در ذهن تاریخ مطرح می‌شود.
متاسفانه هیچ واکنشی از سوی مرکز حفظ و نشر آثار حضرت امام در این زمینه مشاهده نشد. ...وظیفه شخص شما و مرکز یادشده، توضیح در برابر چنین سخنانی است و سکوت در برابر آن، تلقی به قبول محسوب می‌‌شود. اگر تحلیل حضرت ایشان درست است برویم بابت شرکت در40 انتخابات گذشته استغفار کنیم و اگر نادرست است، لااقل حمیت‌تان تکان بخورد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با آفت سوسک سر خرطومی حنایی

پلمب 2 واحد تولید بلوک سقفی غیراستاندارد در شهر کرمان

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

ارسال بیش از 2 هزار اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

بازدید از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان رایگان شد

رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی/هشدار به طبیعت‌گردها

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)