کد خبر: ۴۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر خانه مطبوعات استان کرمان گفت: در بخش آموزشی نیز شش دوره از خبرنگاری مقدماتی تا تکمیلی و دیگر حوزه های خبری که مورد نیاز است را می خواهیم برگزار کنیم و پیشنهاد است تمامی این دوره ها را در صورت تامین بودجه و تامین اساتید امسال برگزار کنیم.
مدیر خانه مطبوعات استان کرمان گفت: در بخش آموزشی نیز شش دوره از خبرنگاری مقدماتی تا تکمیلی و دیگر حوزه های خبری که مورد نیاز است را می خواهیم برگزار کنیم و پیشنهاد است تمامی این دوره ها را در صورت تامین بودجه و تامین اساتید امسال برگزار کنیم.

محمد لطیف کار روز شنبه در بازدید جمعی از اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان کرمان از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان در جمع خبرنگاران این مرکز افزود: نقش رسانه را باید در فرایند توسعه پررنگ ببینیم.

وی گفت: خانه مطبوعات استان کرمان یک نهاد صنفی است که در واقع بیشتر نقش تسهیل گر را دارد و حدود ۱۵ سال است که تاسیس شده و یکی از خانه های مطبوعات فعال کشور به شمار می رود.

وی اظهار کرد: امیدواریم زمینه رشد بیشتر مطبوعات فراهم شود و ما در آینده نه چندان دور بتوانیم با افتخار از جریان رسانه ای در استان نام ببریم.

مدیر خانه مطبوعات استان کرمان گفت: در آینده کارهایی همچون دیدار با اهالی رسانه و تشکیل کمیته های کاری در دستور کار خانه مطبوعات استان کرمان می باشد.

وی افزود: درصدد هستیم فعالان مختلف رسانه ای از جمله عکاسان، گرافیست ها و غیره را به صورت گروهی فراخوان دهیم و با انتخاب سرگروه برای آنان، مسایل و مطالبات هر گروه را پیگیری کنیم.

لطیف کار بیان کرد: در بخش آموزشی نیز شش دوره از خبرنگاری مقدماتی تا تکمیلی و دیگر حوزه های خبری که مورد نیاز است را می خواهیم برگزار کنیم و پیشنهاد است تمامی این دوره ها را در صورت تامین بودجه و تامین اساتید امسال برگزار کنیم.

وی همچنین گفت: در ماه های گذشته بوضوح شاهد هستیم که خبرگزاری جمهوری اسلامی روز به روز ارتقا می یابد و پیشرفت آشکاری داشته است و این پیشرفت جزء نیازهای استان می باشد.
مدیر خانه مطبوعات استان کرمان خاطرنشان کرد: با توجه به حجم فعالیت های مربوط به جشنواره مطبوعات و مراسم روز خبرنگار امروز در جمع همکاران ایرنا حضور یافتیم و خبرگزاری جمهوری اسلامی به لحاظ اینکه به نام شهید صارمی است ارجح می باشد.

وی گفت: از این خبرگزاری به دلیل پوشش خوبی که از برنامه های خانه مطبوعات استان و جشنواره مطبوعات داشته است تشکر می کنیم.

لطیف کار همچنین کسب رتبه های برتر در چهارمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های استان کرمان و جشنواره تولیدات مراکز و دفاتر ایرنا توسط خبرنگاران مرکز کرمان را به آنان تبریک گفت.

رییس هیات مدیره خانه مطبوعات استان کرمان هم در این نشست گفت: پیشنهاد می کنم تصویری از مدیران و خبرنگاران پیشکسوت این مرکز با توضیحاتی درباره قدمت ایرنا کرمان نصب شود تا در معرض دید مراجعین قرار گیرد.

پیشنهاد دوم حسین شهابی این بود که خبرنگاران ایرنا از پوشش مشخص که معرف این خبرگزاری باشد استفاده کنند تا این شیوه بتدریج ترویج داده شود.

وی با اشاره به اینکه خانه مطبوعات کشور چند برنامه را در دستور کار دارد اظهار کرد: ایجاد صندوق حمایت از خانه های مطبوعات استانی، حمایت از حضور نماینده خانه مطبوعات در شوراهای مختلف از جمله شورای حل اختلاف، راه اندازی وب سایت خانه مطبوعات کشور از جمله این برنامه هاست.

مسوول کمیته آموزش خانه مطبوعات ایران گفت: همچنین ۱۶ تا ۱۸ شهریور ماه امسال اولین دوره تربیت مدرس حرفه ای روزنامه نگاری در تهران برگزار می شود که از هر استان سه نفر می توانند شرکت کنند.

وی ادامه داد: به نظر می رسد در خبرگزاری باید از شخصیت محوری در برجسته کردن خبرها فاصله گرفته شود و اگر به سمت موضوع محوری و محتوا محوری برویم از آن دلزدگی فاصله می گیریم.

شهابی، افزایش سهم اخبار استان کرمان در صفحه سراسری ایرنا را خواستار شد و گفت: با این اقدام مسوولان و مخاطبان کشوری از رویدادهای استان بهتر و بیشتر مطلع می شوند.

وی گفت: درست است که ایرنا سخنگوی غیر رسمی دولت است ولی احساس می کنم که نقد منصفانه هم باید چاشنی کار شود که نتیجه آن برای مردم است.

عضو هیات مدیره خانه مطبوعات استان کرمان هم در این بازدید گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی با همه توانمندی هایی که دارد هیچ وقت نباید راه نقد را به خود ببندد.

مجید نعمت الهی افزود: متاسفانه امروز بعضی از ما ظرفیت نقد را نداریم و در برابر بیان ایرادات موضع می گیریم در صورتی که این رفتار راه رشد را می بندد و امیدواریم در ایرنا این اتفاق هیچ وقت نیفتد.

نایب رییس هایت مدیره خانه مطبوعات استان کرمان هم گفت: از خبرگزاری جمهوری اسلامی برای پوشش اخبار جشنواره مطبوعات استان کرمان تشکر می کنم.

بتول ایزدپناه، بولتن های خبری سال های قبل ایرنا کرمان برای مسوولان استان را یکی از نقاط قوت آن زمان این رسانه ذکر کرد و خواستار گردآوری و آرشیو آنها شد.

وی با اشاره به اینکه اکنون فضای رقابتی شدید بین فعالان رسانه ای ایجاد شده است اظهار کرد: این امر برای شما هم یک رقابت جدید به وجود آورده و همه باید جذابیت و سرعتی را به وجود بیاوریم تا بتوانیم رقابت کنیم.

وی گفت: نقد هم موضوع بسیار خوبی است و خبر صرفا نباید خبر باشد بلکه باید همراه با تحلیل باشد.

نایب رییس هیات مدیره خانه مطبوعات استان کرمان افزود: تفسیر و تحلیل خبر مساله مهمی است که دنیا به این سمت می رود و امیدواریم در نشریات مکتوب به این مرحله برسیم.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کرمان هم گفت: خانه مطبوعات استان کرمان در دوره جدید مجموعه ای از بهترین هاست و امیدها به آن بسته شده است.

رسول محمدحسنی بیان کرد: اولویت نخست فضای رسانه ای در کرمان آموزش است و باید دوره های آموزشی از خبرنگاری مقدماتی تا دوره های تخصصی روزنامه نگاری برگزار شود.

وی افزود: بازخورد این آموزش بوضوح در همه استان ها دیده شده است.

خبرنگاران ایرنا مرکز کرمان نیز در این دیدار در مورد موضوعات مختلف دیدگاه خود را مطرح کردند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

جمعه ۲۱ اردیبهشت آخرین مهلت استفاده از کالابرگ الکترونیکی

۳۱۰ هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان سیرجان رفع تصرف شد

پیام تسلیت سیدحسین مرعشی به مناسبت درگذشت محمدعلی علومی

جدیدترین قیمت طلا و سکه در بازار

پاسخ پژوهشگران به یک پرسش: دقیقا چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟

بررسی علت فوت کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی قرار گرفت

درخشش دختران کرمانی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان ایران

هواشناسی برای کرمان هشدار زرد صادر کرد

دستگیری اعضای باند فرا استانی سرقت از بانوان مسن در کرمان

محمدعلی علومی طنزپرداز و شاهنامه‌پژوه بمی درگذشت

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)